Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Billeder 360gr rundt
Fra : Jan Andersen

Dato : 07-06-10 17:51

Bla. på nogle ejendomsmæglerehjemmeside kan man se billeder af et rum 360gr
rundt, hvad skal man bruge for at kunne gøre det selv?

På forhånd tak
Jan

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 07-06-10 18:26

"Jan Andersen" <ingenmail@nej.dk> skrev i meddelelsen
> Bla. på nogle ejendomsmæglerehjemmeside kan man se billeder af et rum
> 360gr rundt, hvad skal man bruge for at kunne gøre det selv?

Der er et indlæg den 17/5 her i gruppen fra en, der laver noget
lignende - måske den kan bruges til noget ?

Jan

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 07-06-10 22:17

Staffeli og kamera. Roter kameraet på staffeliet og tag billeder der
overlapper lidt. Brug så et program der kan "stitche" billederne
sammen.
Til at vise det på hjemmesiden bruger du f.eks. Flash eller Java.

Regards Jens Peter Karlsen.

On Mon, 7 Jun 2010 18:50:35 +0200, "Jan Andersen" <ingenmail@nej.dk>

Fra : Jan Andersen

Dato : 09-06-10 06:32

> [...]
> sammen.
> Til at vise det på hjemmesiden bruger du f.eks. Flash eller Java.

Tak for svarerne.

Venligst en forklaring på, hvordan billederne kan vises i Flash?

Mvh
Jan

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 09-06-10 11:24

http://www.jweber.dk/flashtutorials.php

Regards Jens Peter Karlsen.

Fra : Simsalabim

Dato : 29-06-10 06:51

Du skal bruge en "fiskeøjelinse", et spejlreflekskamera på trefod der kan
fotografere i RAW og programmet PTGui (andre lign kan naturligvis bruges)

Tag 6 billeder rundt 360 gr + et lodret op og et af gulvet. Kør det gennem
PTGui og du har nu et billede du kan panorere hele vejen rundt og op/ned fra
din
kameraposition

Her er nogle af de jeg har taget efter ovennævnte metode:

http://www.panogio.com/user/okkergokker01