iPhone 4 hands on
Fra : Thomas von Hassel

Dato : 07-06-10 21:25

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-06-10 10:32

> <http://www.engadget.com/2010/06/07/iphone-4-first-hands-on/>

Den hvide model minder egentlig meget om den første iMac G5, der også
var i hvid plast. Men OK, så minder den sorte vel om den nuværende iMac.
De er ikke så runde i formerne, som iPhone har været hidtil.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-06-10 10:34

> Den hvide model minder egentlig meget om den første iMac G5, der også
> var i hvid plast. Men OK, så minder den sorte vel om den nuværende iMac.
> De er ikke så runde i formerne, som iPhone har været hidtil.

jeg er ikke vild med den hvide (jeg er heller ikke vilde med den hvide
3G/3GS) .. men den sorte på gerne lande under mit juletræ her i juli ...

/thomas*

* der stadig har en gammel 3G som ved at være lidt lang i spyttet ...

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-06-10 21:05

> jeg er ikke vild med den hvide (jeg er heller ikke vilde med den hvide
> 3G/3GS) .. men den sorte på gerne lande under mit juletræ her i juli ...

Den hvide er nu også til konen. Om ikke andet, så er det ret smart at
kunne se forskel på den slags i en familie. Jeg ved af erfaring, at det
er svært med den slags. Vi har f.eks. stort set ens bilnøgler, og indtil
vi fandt ud af at skelne, så gav det lidt forviklinger. Både nøgler og
mobiltelefoner ligger tit fremme på bordet, og det er jo dumt at tage
den forkerte. Nå nej, jeg må jo ikke bruge bilanalogier.

> * der stadig har en gammel 3G som ved at være lidt lang i spyttet ...

Ja, det er frygteligt. Det føler jeg også. Er det to år, den er? Det er
utroligt, så hurtigt ting føles forældede nu om dage. Jeg tror, min far
brugte sit Leica M4 i 20-30 år. Og det var ikke engang fordi, Leica
havde lavet en ordentlig afløser. Han købte skam et M5, men det var alt
for klodset.
Dengang lavede man ikke nye modeller hvert år, for at få folk
til at købe nyt. Desværre virker taktikken. Man køber måske ikke nyt
hvert år, men efter blot et par år er ens produkt flere generationer
gammelt, og så skifter man.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 09-06-10 20:25

> [...]
> vi fandt ud af at skelne, så gav det lidt forviklinger. Både nøgler og
> mobiltelefoner ligger tit fremme på bordet, og det er jo dumt at tage

Ak ja, livet er nogle gange ubarmhjertigt kompliceret og hårdt

(Men kender godt problemet: I vores lille smørhul har vi tre unibody 13"
macbooks fordelt på mor, far og den ældste knægt.)

--
Mvh Martin

Fra : Kent

Dato : 08-06-10 20:17

Den 08-06-2010 11:31, Henrik Münster skrev:

> Den hvide model minder egentlig meget om den første iMac G5, der også
> var i hvid plast. Men OK, så minder den sorte vel om den nuværende iMac.
> De er ikke så runde i formerne, som iPhone har været hidtil.
Men den er jo ikke i hvid plast (yderst) som jeg har forstået det fra de
skrevne medier. Der skulle være en glasplade både for og bag. Eller har
jeg misforstået dette?

--

Kent

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-06-10 20:27

Kent <kentmagnussenFJ_ERN@gmail.com> wrote:

> Men den er jo ikke i hvid plast (yderst) som jeg har forstået det fra de
> skrevne medier. Der skulle være en glasplade både for og bag. Eller har
> jeg misforstået dette?

Det er glas (aluminosilicate glas)

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-06-10 21:10

> [...]

> Men den er jo ikke i hvid plast (yderst) som jeg har forstået det fra de
> skrevne medier. Der skulle være en glasplade både for og bag. Eller har

Det er rigtigt. Kanten er i matskuret metal. For- og bagside, der er af
glas, er hvid. På billederne mindede den mig bare om iMac G5. Den er jo
også kantet, men det er vist rigtigt, at selve kanten også er i hvid
plast på den.
Hvorfor nøjes du i øvrigt med de skrevne medier, når du har et
helt internet foran dig? Du kan finde masser af billeder og Apples
reklamefilm med iPhone 4.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Kent

Dato : 08-06-10 21:50

Den 08-06-2010 22:09, Henrik Münster skrev:
> Hvorfor nøjes du i øvrigt med de skrevne medier, når du har et
> helt internet foran dig? Du kan finde masser af billeder og Apples
> reklamefilm med iPhone 4.
Jeg brugte nu også ordet skrevne og ikke trykte

Det først jeg gør om morgenen (ca. kl. 4) er at tage min iPhone 3G med
på toilettet selv om det vist skulle være dybt uhygiejnisks og læser JPs
mobilside for at få de sidste nyheder.

Men jeg har ikke læst så meget om iPhone 4. Den er utrolig lækker, men
for det første har jeg ikke råd og for det andet ville jeg måske nok på
trods af iPhone 4s lækre skærm købe en HTC Android telefon i stedet for.

Jeg ved godt, at Steve Jobs siger at flash er ude, men inden dette ønske
blive opfyldt er der nok også komme en iPhone 6.

--

Kent

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-06-10 22:57

Kent <kentmagnussenFJ_ERN@gmail.com> wrote:

> Jeg brugte nu også ordet skrevne og ikke trykte

Det gjorde jeg også

> Det først jeg gør om morgenen (ca. kl. 4) er at tage min iPhone 3G med
> på toilettet selv om det vist skulle være dybt uhygiejnisks og læser JPs
> mobilside for at få de sidste nyheder.

Jeg tager den såmænd også med ud på toilettet. Jeg bruger den som
vækkeur, og så er det nærliggende lige at tage den med i hånden. Så kan
man se vejrudsigten og de nyeste Mac-nyheder. Man får jo først bakterier
på hænderne, når man har - ahem - tørret sig bagi. Herefter bør man
vaske hænder, før man rører ved noget. Da man vel normalt kun bruger den
ene hånd, er den anden ren nok til, at man godt kan lægge sin iPhone op
på en hylde først. Hygiejne er dybest set et spørgsmål om sund fornuft.
Tænk over, hvor du har haft hænderne, og hvor de kommer hen bagefter.

> [...]
>
> Jeg ved godt, at Steve Jobs siger at flash er ude, men inden dette ønske
> blive opfyldt er der nok også komme en iPhone 6.

Jeg savner godt nok ikke Flash. Der er så mange andre forskelle på
Android og iPhone, som også er vigtige, at jeg har svært ved at
forestille mig, at Flash kan være det eneste afgørende. Men det er måske
bare mig, der ikke ser på Flashbaserede hjemmesider. Er Flash virkelig
så vigtig en faktor for dig?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-06-10 23:00

> [...]
> på en hylde først. Hygiejne er dybest set et spørgsmål om sund fornuft.
> Tænk over, hvor du har haft hænderne, og hvor de kommer hen bagefter.

TMI !!!* :)

> Jeg savner godt nok ikke Flash.

Det samme her. Jeg kan ikke komme på en side hvor det var kritisk at der
ikke var Flash på iPhonen.

På iPad er det måske en lidt anden historie pga. den større skærm ...

Men Adobe har jo endnu ikke en Flash player til mobile enheder ude i
andet end beta versioner ... så jeg er meget spændt på om det lykkes dem
at lave noget der _ikke_ tømmer batteriet ...

/thomas

* To Much Information ..

Fra : Kent

Dato : 09-06-10 18:07

Den 08-06-2010 23:56, Henrik Münster skrev:
> [...]
> forestille mig, at Flash kan være det eneste afgørende. Men det er måske
> bare mig, der ikke ser på Flashbaserede hjemmesider. Er Flash virkelig
Ikke alene, men samme med et par øvrige småting, som dokumentbehandling.
Nu har jeg vænnet mig til tingenes tilstand på min iPhone, men skulle
jeg købe en ny, så ville jeg nok vælge anderledes.

Nogle ting som bare virkede bedre på min Windows Mobile altså indtil
denne gik i stykker.

--

Kent

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 09-06-10 19:14

Kent <kentmagnussenFJ_ERN@gmail.com> wrote:

> Ikke alene, men samme med et par øvrige småting, som dokumentbehandling.

dokumentbehandling ? .. hvor og hvordan ?

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 09-06-10 05:00

> [...]

> mobilside for at få de sidste nyheder.
>
> Men jeg har ikke læst så meget om iPhone 4. Den er utrolig lækker, men

....Der er masser af overarbejde hos os,,,

> og for det andet ville jeg måske nok på
> trods af iPhone 4s lækre skærm købe en HTC Android telefon i stedet for.

M.