MS Windows
briani 27239
Windows registreringsdatabase (Windows 7)
Fra : Søren Kann

Dato : 07-06-10 13:30

Når jeg kigger med "Registry Editor" har
Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\MMDevices\Audio
4 undertræer: Capture, RemoteCapture, RemoteRender og Render.

Når jeg prøver at tilgå den samme struktur fra mit C# program kan jeg kun
se de to undertræer:
RemoteCapture og RemoteRender (og det er selvfølgelig ikke dem jeg har
brug for).

Kender noget et trick som ophæver denne "usynlighed"?

--

Søren Kann
sq snabela pallas dot dk

Fra : Cykelsmeden

Dato : 07-06-10 15:08

Søren Kann skrev:

> [...]
> har brug for).
>
> Kender noget et trick som ophæver denne "usynlighed"?

har selv søgt info omkring dette. I w7 er der mange registryentries som
ikke er umiddelbart tilgængelige, med mindre man har
"systemrettigheder". Nogle kræver bare "Administratorrettigheder", og
de kan nås ved at køre applikationen "som administrator"
- ved ikke om man kan som "systemkonto"

finn

Fra : Søren Kann

Dato : 07-06-10 15:25

On Mon, 07 Jun 2010 16:07:34 +0200, Cykelsmeden <Cykelsmeden@her.dk> wrote:

> [...]
> "systemrettigheder". Nogle kræver bare "Administratorrettigheder", og
> de kan nås ved at køre applikationen "som administrator"

Det hjalp desværre ikke at køre som administrator. Det undrer mig lidt at
jeg kan se mere når jeg
kører Registry Editor - kører den automatisk med "systemrettigheder"?

--

Søren Kann
sq snabela pallas dot dk

Fra : Cykelsmeden

Dato : 07-06-10 17:24

Søren Kann skrev:

> Det hjalp desværre ikke at køre som administrator. Det undrer mig
> lidt at jeg kan se mere når jeg
> kører Registry Editor - kører den automatisk med "systemrettigheder"?

nej, - og måske ja
det er nemlig derved jeg opdagede ændringerne. Jeg har registryfiler
jeg gennem flere år har brugt efter nyinstallationer, bl. a. mhb. på
tilpasning af vort mailsystem. Disse virkede pludseligt ikke mere for
et par måneder siden (efter en w7opdatering). En masse traces angav at
jeg ikke havde rettigheder til disse nøgler. Det hjalp ikke at køre
disse som adm i en dosbox.
Imidlertid boot som admin, gav mig mulighed for at ændre disse manuelt,
men ikke som reg-filer. Jeg prøvede at ændre det til SuperShell, men
med samme resultat. Har endnu ikke fundet anden end den manuelle
løsning.

finn