MS Windows
briani 27239
Hvilke tjenester kan slåes fra?
Fra : JBJ

Dato : 07-06-10 12:57

Hejsa er der en der gider kigger på nedenstående log og sige hvilke
tjenester der kan slåes fra uden at skade opsætningen, altså ting man ikke
rigtigt har brug for starter op med windows.

Samt hvis der er noget der skal laves om fra Lokal Tjeneste til Lokal
System eller omvendt.

Kører Vista Home Premium DK 32bit på Toshiba L40-139 bærbar, bruger DVD
brænder tit og kører trådløst net gennem router og bredbånd.
Bruger aldrig printer eller scanner eller modem, men ved ikke om disse kan
slåes fra eller sættes til manuelt.

På forhånd tak:)

Med venlig hilsen / With kind regards

Jan Johansson
Ps: det står lidt rodet fordi notepad og email ikke kan finde ud af
formatering sammen

Navn Status Starttype Log på som

Acronis Scheduler2 Service
Deaktiveret Lokalt system
Adgang til brugerstyrede inputenheder (HID) Manuelt
Lokalt system
Agere Modem Call Progress Audio Startet
Automatisk Lokalt system
Application Experience Startet
Automatisk Lokalt system
Arbejdsstation Startet
Automatisk Lokal tjeneste
ASLDR Service Startet
Automatisk Lokalt system
Automatisk konfiguration af traditionelt netværk Startet Automatisk
Lokalt system
Automatisk LiveUpdate-planlægning
Deaktiveret Lokalt system
Beskyttet lager Startet
Manuelt Lokalt system.
BFE (Base Filtering Engine) Startet
Automatisk Lokal tjeneste
BITS (Background Intelligent Transfer Service) Startet Automatisk
(forsinket start) Lokalt system
B's Recorder GOLD Library General Service Startet Automatisk
Lokalt system
Chipkort
Manuelt Lokal tjeneste
CNG-nøgleisolering Startet
Manuelt Lokalt system
COM+ Event System Startet
Automatisk Lokal tjeneste
COM+-systemprogram
Manuelt Lokalt system
Computerbrowser Startet
Automatisk Lokalt system
DHCP-klientprogram Startet
Automatisk Lokal tjeneste
Diagnosticeringspolitik-tjeneste Startet
Automatisk Lokal tjeneste
Diagnosticeringssystemvært Startet
Manuelt Lokalt system
Diagnosticeringstjenestevært
Manuelt Lokal tjeneste
Distributed Link Tracking Client Startet
Automatisk Lokalt system
DNS-klient Startet
Automatisk Netværkstjeneste
DTC (Distributed Transaction Coordinator) Manuelt
Netværkstjeneste
EAP (Extensible Authentication Protocol) Startet Manuelt
Lokalt system
Forældrekontrol
Manuelt Lokal tjeneste
FQ
Deaktiveret Lokalt system
Gatewaytjeneste til programlaget
Manuelt Lokal tjeneste
Gruppepolitikklient Startet
Automatisk Lokalt system
Gruppering af peer-netværk
Manuelt Lokal tjeneste
Hardwaregenkendelse på brugergrænsefladen Startet Automatisk
Lokalt system
ICS (Internet Connection Sharing)
Manuelt Lokalt system
Identitetsstyring for peer-netværk
Manuelt Lokal tjeneste
IKE- og AuthIP IPsec-nøglemoduler Startet Automatisk
Lokalt system
Installationsprogram til Windows-moduler Manuelt
Lokalt system
Intel(R) PROSet/Wireless Event Log Startet
Automatisk Lokalt system
Intel(R) PROSet/Wireless Registry Service Startet Automatisk
Lokalt system
Interactive Services Detection
Manuelt Lokalt system
IP-hjælpefunktioner Startet
Automatisk Lokalt system
IPsec Policy Agent Startet
Automatisk Netværkstjeneste
Kaspersky Anti-Virus Startet
Automatisk Lokalt system
Konfiguration af Terminal Services Startet
Manuelt Lokalt system
Kryptografiske tjenester Startet
Automatisk Netværkstjeneste
KtmRm til Distributed Transaction Coordinator Startet Automatisk
(forsinket start) Netværkstjeneste
KXKKUJ
Deaktiveret Lokalt system
LVCOMSer Startet
Automatisk Lokalt system
LVSrvLauncher
Automatisk Lokalt system
Mapper til link-layer-topologi
Manuelt Lokal tjeneste
Microsoft .NET Framework NGEN v2.0.50727_X86 Manuelt
Lokalt system
Microsoft iSCSI-initiatortjeneste
Manuelt Lokalt system
Microsoft Software-øjebliksbilledprovider
Manuelt Lokalt system
Multimedieklassestyring Startet
Automatisk Lokalt system
Net.Tcp-portdelingstjeneste
Deaktiveret Lokal tjeneste
Netlogon
Manuelt Lokalt system
Netværksforbindelser Startet
Manuelt Lokalt system
Network Access Protection Agent
Manuelt Netværkstjeneste
NLA (Network Location Awareness) Startet Automatisk
Netværkstjeneste
Opgavestyring Startet
Automatisk Lokalt system
Optællingstjeneste for bærbar enhed Startet
Automatisk Lokalt system
Overførsel af certifikat Startet
Manuelt Lokalt system
Plug and Play Startet
Automatisk Lokalt system
PnP-X IP Bus-optælling
Manuelt Lokalt system
PNRP - Tjeneste til udgivelse af computernavn Manuelt
Lokal tjeneste
PNRP (Peer Name Resolution Protocol) Manuelt
Lokal tjeneste
Politik for fjernelse af chipkort
Manuelt Lokalt system
Print Spooler
Manuelt Lokalt system
Process Monitor Startet
Automatisk Lokalt system
Programkompatibilitetsassistent Startet
Automatisk Lokalt system
Programoplysninger
Manuelt Lokalt system
Quality Windows Audio Video Experience Manuelt
Lokal tjeneste
ReadyBoost Startet
Automatisk Lokalt system
Remote Access Auto Connection Manager Manuelt
Lokalt system
Remote Access Connection Manager Startet Manuelt
Lokalt system
Remote Registry
Manuelt Lokal tjeneste
Routing og Remote Access
Deaktiveret Lokalt system
RPC (Remote Procedure Call ) Startet
Automatisk Netværkstjeneste
RPS-søger (Remote Procedure Call)
Manuelt Netværkstjeneste
Sekundært logon
Manuelt Lokalt system
SENS (System Event Notification Service) Startet Automatisk
Lokalt system
Server Startet
Manuelt Lokalt system
ServiceLayer
Manuelt Lokalt system
Sessionshåndtering af Styring af skrivebordsvindue Startet
Automatisk Lokalt system
Sikkerhedscenter
Startet Automatisk (forsinket start) Lokal tjeneste
Sikkerhedskontohåndtering Startet
Automatisk Lokalt system
SL UI-meddelelsestjeneste
Manuelt Lokal tjeneste
Slutpunktsgenerator i Windows Audio Startet
Automatisk Lokalt system
SNMP Trap
Manuelt Lokal tjeneste
Softwarelicensering
Startet Automatisk Netværkstjeneste
SSTP-tjeneste (Secure Socket Tunneling Protocol) Startet Manuelt
Lokal tjeneste
Startprogram til DCOM Serverproces Startet
Automatisk Lokalt system
Startprogram til Windows Media Center-tjenester Automatisk
(forsinket start) Lokal tjeneste
Superfetch
Deaktiveret Lokalt system
Telekommunikation Startet
Manuelt Netværkstjeneste
Temaer
Startet Automatisk Lokalt system
Terminal Services
Startet Automatisk Netværkstjeneste
Tilstandsnøgle og certifikatadministration
Manuelt Lokalt system
Tjenesten Brugerprofil
Startet Automatisk Lokalt system
Tjenesten Grænseflade til netværkslagring Startet
Automatisk Lokal tjeneste
Tjenesten Netværksliste Startet
Automatisk Lokal tjeneste
Tjenesten Tablet PC Input
Deaktiveret Lokalt system
Tjenesten TCP/IP NetBIOS Helper Startet
Automatisk Lokal tjeneste
Tjenesten Windows Media Center-planlægning
Manuelt Netværkstjeneste
Tjenesten Windows-skrifttypecache
Manuelt Lokal tjeneste
TPM Base Services
Automatisk (forsinket start) Lokal tjeneste
Trådsorteringsserver
Manuelt Lokal tjeneste
Udbydervært til registrering af funktioner Startet
Manuelt Lokal tjeneste
Udgivelse af funktionsregistreringsressourcer Startet
Automatisk Lokal tjeneste
Understøttelse af kontrolpanelet Problemrapporter og løsninger Manuelt
Lokalt system
Virtuel disk
Manuelt Lokalt system
Vært for UPnP-enheder Startet
Automatisk Lokal tjeneste
Webklient
Startet Automatisk Lokal tjeneste
Windows Audio
Startet Automatisk Lokal tjeneste
Windows CardSpace
Manuelt Lokalt system
Windows Connect Now - Config Registrar
Manuelt Lokal tjeneste
Windows Defender
Deaktiveret Lokalt system
Windows Driver Foundation - USD-struktur(user-mode driver) Startet
Automatisk Lokalt system
Windows Event Collector
Manuelt Netværkstjeneste
Windows Farvesystem
Manuelt Lokal tjeneste
Windows Firewall
Startet Automatisk Lokal tjeneste
Windows Installer
Manuelt Lokalt system
Windows Management Instrumentation Startet
Automatisk Lokalt system
Windows Media Center-extendertjeneste
Deaktiveret Lokal tjeneste
Windows Media Center-modtagertjeneste
Manuelt Netværkstjeneste
Windows Media Player Network Sharing Service
Deaktiveret Netværkstjeneste
Windows Presentation Foundation Font Cache 3.0.0.0 Manuelt
Lokal tjeneste
Windows Remote Management (WS-Management) Manuelt
Netværkstjeneste
Windows Search
Deaktiveret Lokalt system
Windows Sikkerhedskopiering
Manuelt Lokalt system
Windows Time
Startet Automatisk Lokal tjeneste
Windows Update Startet
Automatisk (forsinket start) Lokalt system
Windows-billedscanning Startet
Automatisk Lokal tjeneste
Windows-fejlrapporteringstjeneste
Deaktiveret Lokalt system
Windows-hændelseslog Startet
Automatisk Lokal tjeneste
WinHTTP-tjenesten Web Proxy Auto-Discovery Manuelt
Lokal tjeneste
WLAN AutoConfig Startet
Automatisk Lokalt system
WMI Performance Adapter
Manuelt Lokalt system
Ydelseslogger og -beskeder
Manuelt Lokal tjeneste
Øjebliksbillede af diskenhed
Manuelt Lokalt system

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 07-06-10 22:13

JBJ <thunder@spoergmig.invalid> wrote:

> [...]
> rigtigt har brug for starter op med windows.
>
> Samt hvis der er noget der skal laves om fra Lokal Tjeneste til Lokal

Blackviper.

<mega-snip>

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : Kurt Hansen

Dato : 08-06-10 16:24

Mon, 7 Jun 2010 23:13:23 +0200 skrev Axel Hammerschmidt:

>Blackviper.

TUT

(http://www.answersthatwork.com/TUT_pages/TUT_information.htm)

Fra : Rado

Dato : 08-06-10 18:12

On Mon, 7 Jun 2010 13:57:18 +0200, "JBJ" <thunder@spoergmig.invalid>
wrote:

> [...]
>rigtigt har brug for starter op med windows.
>
>Samt hvis der er noget der skal laves om fra Lokal Tjeneste til Lokal

Kig evt. på Anvir Task Manager:

http://www.anvir.com/

De har også en gratis udgave, ved dog ikke hvor meget den kan (bruger
selv Pro udgaven).

--
Rado
"Den genetiske kode minder ikke om software - den ER software,

Fra : JBJ

Dato : 17-06-10 16:47

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> "Den genetiske kode minder ikke om software - den ER software,
> blot mere avanceret end noget, vi nogensinde har fundet på."

Tak for svarene, men fandt langt om længe en anden løsning og nu kører min
laptop som den skal

http://forum.notebookreview.com/windows-os-software/166532-nbr-vista-tips-tweaks-guide.html