MS Windows
briani 27239
Hurtig opstartende OS
Fra : Lars Danielsen

Dato : 07-06-10 08:37

Jeg har tidligere set på en netbook muligheden for at starte OS'et i en
nedgraderet version så det var muligt at få mail til at starte op meget
hurtigere.

Den funktion kunne jeg temmelig godt tænke mig på en laptop jeg bruger
til at afspille musik via mit Hi-Fi anlæg.

Er der nogen der ved om det kan lade sig gøre?

Jeg bruger Win XP som OS men er villig til at skifte til noget andet,
hvis det giver mig mulighed for hurtig opstart af min musik afspiller.

Mvh
Lars

Fra : Ole C

Dato : 07-06-10 09:06

Lars Danielsen skrev blandt andet:

> [...]
>
> Jeg bruger Win XP som OS men er villig til at skifte til noget andet,
> hvis det giver mig mulighed for hurtig opstart af min musik afspiller.

Med nLite: http://www.nliteos.com/nlite.html kan XP "slankes". Mon det er
det du har set?
Men i øvrigt kan maskinen få en meget hurtig opstart, hvis du efter brug
undlader at lukke den helt ned, men "nøjes" med at sætte den i Standby eller
Dvale (- er så vidt jeg husker udtrykkene, som bruges i XP).

--
vh
Ole C

Fra : Nederbasse

Dato : 07-06-10 09:42

"Lars Danielsen" <lda@nymail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg bruger Win XP som OS men er villig til at skifte til noget andet, hvis
> det giver mig mulighed for hurtig opstart af min musik afspiller.

Der er også noget der hedder Barts PE hvor man kan skrædersy sit OS

Lars