MS Windows
briani 27239
SENS Problem
Fra : JBJ

Dato : 05-06-10 12:06

Hej til alle, jeg håber nogen kan løse det her for mig.

Ok, for at starte fra begyndelsen. Der kom en dag i marts måned lige
pludselig en meddelse da jeg startede min Toshiba L40-139 med Vista Home
Premium 32bit (med autologon og kun Administrator samt min
computeradministrator konto) - der stod

Windows kunne ikke oprette forbindelse til tjenesten SENS (System Event
Notification Service). Problemet forhindrer, at brugere med begrænsede
rettigheder logger på systemet. Som administrativ bruger bla,bla, bla.

Dette er åbenbart en meget kendt fejl da mange får den, desværre har MS
ikke lavet en løsning ej heller kommenteret til nogen af dem der har spurgt
om hjælp. Det lader til ar være en "core" fejl som skyldes en opdatering og
der er et par løsninger på nettet som har hjulpet nogen:

netsh winsock reset

Hos mig hjælper det et par dage, lige indtil fejlen lige pludselig kommer
igen.

Så jeg ledte videre og kom til denne her løsning:

Go to Control Panel -> Administrative Tools -> Services -> Right-click on
DHCP Client and select properties -> select the "Log-On" Tab and verify
"Local System Account" is selected and nothing else.

SENS problemet forsvandt, men et nyt opstod - nu kunne mit trådløse
netkort godt finde routeren men blev ved med at stå med "indentificerer" og
fik ikke forbindelse til nettet. Det viste sig at DHCP var slået fra - og
grunden skulle være at den ikke kunne logge på lokal system konto. Så for
at få net var jeg nød til at ændre til bage igen til Lokal tjeneste som den
havde stået til, da jeg lavede ændringen ovenfor. Nu er der så net, men jeg
er ikke kommet videre med SENS problemet.

Før der er nogen der siger at man skal reinstallere fra bunden så vil jeg
lige tilføje at det er der mange der har prøvet og efter opdatering har de
samme fejl igen, desværre er det ikke vidst hvilken opdatering det er der
forårsager fejlen - sker såvel på XP og Win 7.

Hvad kan jeg gøre ved dette? Skal siges at jeg har lagt mærke til at der er
mange "Tjenester" der står til at logge på "Lokal tjeneste" istedet for
"Lokal system konto" - er det der fejlen ligger?

En anden løsning jeg har fundet på nettet er denne:

netsh winsock reset catalog

Men det lyder som den anden jeg allerede har prøvet dog har den her
"catalog" i slutningen - gør det en forskel?

Toshiba Satellite L40-139 m. Vista Home Premium 32bit, 2GB ram, 250GB Hdd,
Intel Pro wireless 3945ABG. Kaspersky Antivirus, dansk.
--

Jeg har lavet en log over hvordan alle "Tjenester" er sat op, indsat den
nederst hvis I vil kigge på den og kommentere hvis noget står forkert. Læg

Med venlig hilsen / With kind regards

Jan Johansson

Navn Status
Starttype Log på som

Acronis Scheduler2 Service
Deaktiveret Lokalt system
Adgang til brugerstyrede inputenheder (HID) Manuelt
Lokalt system
Agere Modem Call Progress Audio Startet
Automatisk Lokalt system
Application Experience Startet
Automatisk Lokalt system
Arbejdsstation Startet
Automatisk Lokal tjeneste
ASLDR Service Startet
Automatisk Lokalt system
Automatisk konfiguration af traditionelt netværk Startet Automatisk
Lokalt system
Automatisk LiveUpdate-planlægning
Deaktiveret Lokalt system
Beskyttet lager Startet
Manuelt Lokalt system.
BFE (Base Filtering Engine) Startet
Automatisk Lokal tjeneste
BITS (Background Intelligent Transfer Service) Startet Automatisk
(forsinket start) Lokalt system
B's Recorder GOLD Library General Service Startet Automatisk
Lokalt system
Chipkort
Manuelt Lokal tjeneste
CNG-nøgleisolering Startet
Manuelt Lokalt system
COM+ Event System Startet
Automatisk Lokal tjeneste
COM+-systemprogram
Manuelt Lokalt system
Computerbrowser Startet
Automatisk Lokalt system
DHCP-klientprogram Startet
Automatisk Lokal tjeneste
Diagnosticeringspolitik-tjeneste Startet
Automatisk Lokal tjeneste
Diagnosticeringssystemvært Startet
Manuelt Lokalt system
Diagnosticeringstjenestevært
Manuelt Lokal tjeneste
Distributed Link Tracking Client Startet
Automatisk Lokalt system
DNS-klient Startet
Automatisk Netværkstjeneste
DTC (Distributed Transaction Coordinator) Manuelt
Netværkstjeneste
EAP (Extensible Authentication Protocol) Startet Manuelt
Lokalt system
Forældrekontrol
Manuelt Lokal tjeneste
FQ
Deaktiveret Lokalt system
Gatewaytjeneste til programlaget
Manuelt Lokal tjeneste
Gruppepolitikklient Startet
Automatisk Lokalt system
Gruppering af peer-netværk
Manuelt Lokal tjeneste
Hardwaregenkendelse på brugergrænsefladen Startet Automatisk
Lokalt system
ICS (Internet Connection Sharing)
Manuelt Lokalt system
Identitetsstyring for peer-netværk
Manuelt Lokal tjeneste
IKE- og AuthIP IPsec-nøglemoduler Startet Automatisk
Lokalt system
Installationsprogram til Windows-moduler Manuelt
Lokalt system
Intel(R) PROSet/Wireless Event Log Startet
Automatisk Lokalt system
Intel(R) PROSet/Wireless Registry Service Startet Automatisk
Lokalt system
Interactive Services Detection
Manuelt Lokalt system
IP-hjælpefunktioner Startet
Automatisk Lokalt system
IPsec Policy Agent Startet
Automatisk Netværkstjeneste
Kaspersky Anti-Virus Startet
Automatisk Lokalt system
Konfiguration af Terminal Services Startet
Manuelt Lokalt system
Kryptografiske tjenester Startet
Automatisk Netværkstjeneste
KtmRm til Distributed Transaction Coordinator Startet Automatisk
(forsinket start) Netværkstjeneste
KXKKUJ
Deaktiveret Lokalt system
LVCOMSer Startet
Automatisk Lokalt system
LVSrvLauncher
Automatisk Lokalt system
Mapper til link-layer-topologi
Manuelt Lokal tjeneste
Microsoft .NET Framework NGEN v2.0.50727_X86 Manuelt
Lokalt system
Microsoft iSCSI-initiatortjeneste
Manuelt Lokalt system
Microsoft Software-øjebliksbilledprovider
Manuelt Lokalt system
Multimedieklassestyring Startet
Automatisk Lokalt system
Net.Tcp-portdelingstjeneste
Deaktiveret Lokal tjeneste
Netlogon
Manuelt Lokalt system
Netværksforbindelser Startet
Manuelt Lokalt system
Network Access Protection Agent
Manuelt Netværkstjeneste
NLA (Network Location Awareness) Startet Automatisk
Netværkstjeneste
Opgavestyring Startet
Automatisk Lokalt system
Optællingstjeneste for bærbar enhed Startet
Automatisk Lokalt system
Overførsel af certifikat Startet
Manuelt Lokalt system
Plug and Play Startet
Automatisk Lokalt system
PnP-X IP Bus-optælling
Manuelt Lokalt system
PNRP - Tjeneste til udgivelse af computernavn Manuelt
Lokal tjeneste
PNRP (Peer Name Resolution Protocol) Manuelt
Lokal tjeneste
Politik for fjernelse af chipkort
Manuelt Lokalt system
Print Spooler
Manuelt Lokalt system
Process Monitor Startet
Automatisk Lokalt system
Programkompatibilitetsassistent Startet
Automatisk Lokalt system
Programoplysninger
Manuelt Lokalt system
Quality Windows Audio Video Experience Manuelt
Lokal tjeneste
ReadyBoost Startet
Automatisk Lokalt system
Remote Access Auto Connection Manager Manuelt
Lokalt system
Remote Access Connection Manager Startet Manuelt
Lokalt system
Remote Registry
Manuelt Lokal tjeneste
Routing og Remote Access
Deaktiveret Lokalt system
RPC (Remote Procedure Call ) Startet
Automatisk Netværkstjeneste
RPS-søger (Remote Procedure Call)
Manuelt Netværkstjeneste
Sekundært logon
Manuelt Lokalt system
SENS (System Event Notification Service) Startet Automatisk
Lokalt system
Server Startet
Manuelt Lokalt system
ServiceLayer
Manuelt Lokalt system
Sessionshåndtering af Styring af skrivebordsvindue Startet
Automatisk Lokalt system
Sikkerhedscenter
Startet Automatisk (forsinket start) Lokal tjeneste
Sikkerhedskontohåndtering Startet
Automatisk Lokalt system
SL UI-meddelelsestjeneste
Manuelt Lokal tjeneste
Slutpunktsgenerator i Windows Audio Startet
Automatisk Lokalt system
SNMP Trap
Manuelt Lokal tjeneste
Softwarelicensering
Startet Automatisk Netværkstjeneste
SSTP-tjeneste (Secure Socket Tunneling Protocol) Startet Manuelt
Lokal tjeneste
Startprogram til DCOM Serverproces Startet
Automatisk Lokalt system
Startprogram til Windows Media Center-tjenester Automatisk
(forsinket start) Lokal tjeneste
Superfetch
Deaktiveret Lokalt system
Telekommunikation Startet
Manuelt Netværkstjeneste
Temaer
Startet Automatisk Lokalt system
Terminal Services
Startet Automatisk Netværkstjeneste
Tilstandsnøgle og certifikatadministration
Manuelt Lokalt system
Tjenesten Brugerprofil
Startet Automatisk Lokalt system
Tjenesten Grænseflade til netværkslagring Startet
Automatisk Lokal tjeneste
Tjenesten Netværksliste Startet
Automatisk Lokal tjeneste
Tjenesten Tablet PC Input
Deaktiveret Lokalt system
Tjenesten TCP/IP NetBIOS Helper Startet
Automatisk Lokal tjeneste
Tjenesten Windows Media Center-planlægning
Manuelt Netværkstjeneste
Tjenesten Windows-skrifttypecache
Manuelt Lokal tjeneste
TPM Base Services
Automatisk (forsinket start) Lokal tjeneste
Trådsorteringsserver
Manuelt Lokal tjeneste
Udbydervært til registrering af funktioner Startet
Manuelt Lokal tjeneste
Udgivelse af funktionsregistreringsressourcer Startet
Automatisk Lokal tjeneste
Understøttelse af kontrolpanelet Problemrapporter og løsninger Manuelt
Lokalt system
Virtuel disk
Manuelt Lokalt system
Vært for UPnP-enheder Startet
Automatisk Lokal tjeneste
Webklient
Startet Automatisk Lokal tjeneste
Windows Audio
Startet Automatisk Lokal tjeneste
Windows CardSpace
Manuelt Lokalt system
Windows Connect Now - Config Registrar
Manuelt Lokal tjeneste
Windows Defender
Deaktiveret Lokalt system
Windows Driver Foundation - USD-struktur(user-mode driver) Startet
Automatisk Lokalt system
Windows Event Collector
Manuelt Netværkstjeneste
Windows Farvesystem
Manuelt Lokal tjeneste
Windows Firewall
Startet Automatisk Lokal tjeneste
Windows Installer
Manuelt Lokalt system
Windows Management Instrumentation Startet
Automatisk Lokalt system
Windows Media Center-extendertjeneste
Deaktiveret Lokal tjeneste
Windows Media Center-modtagertjeneste
Manuelt Netværkstjeneste
Windows Media Player Network Sharing Service
Deaktiveret Netværkstjeneste
Windows Presentation Foundation Font Cache 3.0.0.0 Manuelt
Lokal tjeneste
Windows Remote Management (WS-Management) Manuelt
Netværkstjeneste
Windows Search
Deaktiveret Lokalt system
Windows Sikkerhedskopiering
Manuelt Lokalt system
Windows Time
Startet Automatisk Lokal tjeneste
Windows Update Startet
Automatisk (forsinket start) Lokalt system
Windows-billedscanning Startet
Automatisk Lokal tjeneste
Windows-fejlrapporteringstjeneste
Deaktiveret Lokalt system
Windows-hændelseslog Startet
Automatisk Lokal tjeneste
WinHTTP-tjenesten Web Proxy Auto-Discovery Manuelt
Lokal tjeneste
WLAN AutoConfig Startet
Automatisk Lokalt system
WMI Performance Adapter
Manuelt Lokalt system
Ydelseslogger og -beskeder
Manuelt Lokal tjeneste
Øjebliksbillede af diskenhed
Manuelt Lokalt system

Fra : JBJ

Dato : 07-06-10 12:47

"JBJ" <thunder@spoergmig.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
> WMI Performance Adapter Manuelt Lokalt system
> Ydelseslogger og -beskeder Manuelt Lokal tjeneste
> Øjebliksbillede af diskenhed Manuelt Lokalt system

Problemet blev løst af Ole i anden tråd:) Med NETSH WINSOCK RESET CATALOG
og så var fejlen væk. Mange sider på nettet henviser til NETSH WINSOCK
RESET men glemmer lige at CATALOG skal med for at det virker.