MS Windows
briani 27239
Installation af Windows XP
Fra : Per Rønne

Dato : 05-06-10 07:56

Når jeg forsøger at installere Win XP Pro [jeg har to udgaver: DK & UK]
på min MacBook får jeg følgende fejl ved boot på CD-ROMen:

Windows kunne ikke starte, fordi denne fil er beskadiget eller mangler :

<Windows-rod> \system32\hal.dll
Geninstaller en kopi af ovenstående fil.
=

Er der nogen idéer til hvad der kan være galt?

Der er et par programmer jeg er nødt til at køre i Win [Mathematica
Teacher's Edition, Gyldendals største ordbøger til og fra engelsk].
Førstnævnte er en gammel version jeg har til tre OSer, men som ikke er
kompatibel med Sneleopard, og ordbøgerne findes kun til Windows [hvor
der i øvrigt står Windows 2000 ...].
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 05-06-10 11:05

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen
> <Windows-rod> \system32\hal.dll
> Er der nogen idéer til hvad der kan være galt?

Ja da - Google ved det og har en del om emnet:

http://www.google.dk/search?hl=da&source=hp&q=hal.dll+missing+or+corrupt&aq=1&aqi=g10&aql=&oq=hal.dll&gs_rfai=

Jan

Fra : Per Rønne

Dato : 05-06-10 16:11

Jan Vestergaard <jan@jve.invalid> wrote:

> Ja da - Google ved det og har en del om emnet:

<http://www.google.dk/search?hl=da&source=hp&q=hal.dll+missing+or+corrup
t&aq=1&aqi=g10&aql=&oq=hal.dll&gs_rfai=>

Tak for hjælpen, men det viste sig nu at fejlen lå et helt, helt andet
sted.

Jeg kan ikke installere Windows på en Mac på samme måde som jeg gør det
på andre maskiner. Boot Camp Administrator opretter to partitioner, en
til administration og en til selve installationen. Ikke engang
sidstnævnte må slettes inden formatteringen. Så nu går det godt.

Ja, sådan går det når man ikke får læst manualen inden man går i
gang;-(.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Gamle

Dato : 05-06-10 16:36

klip klip"Per Rønne" wrote:
> Ja, sådan går det når man ikke får læst manualen inden man går i
> gang;-(.

Ja vi er vel rigtige mænd
Vi læser manualen til allersidst, når alt er gået galt.

Mvh
Torben