MS Windows
briani 27239
Bærbar med win7 32 ell. 64 bit?
Fra : sls \(2770\)

Dato : 04-06-10 16:01

Har en Asus bærbar med vista installeret og vil gerne have win 7 på.
Jeg er med til en 64 bit, men ville en 32 bit køre bedre på en
AMD Athlon X2 QL-62 / 2 GHz med 2 GB ram?

Og hvad ville forskellen være?

Der bliver ikke spillet spil på den.

Mvh Sid

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 04-06-10 16:43

"sls (2770)" <sls@FJERNsol.dk> skrev i meddelelsen
> Jeg er med til en 64 bit, men ville en 32 bit køre bedre på en
> AMD Athlon X2 QL-62 / 2 GHz med 2 GB ram?

Du får først "glæde" af en 64 bit med over 4 gb ram.

> Og hvad ville forskellen være?

64 bit versionen _kan_ have lidt problemer med enkelte ældre programmer,
som 32 bit versionen ikke har - ellers vil du ikke opleve forskel med 2
gb ram.

Fordelen ved 64 bit versionen er primært, at den kan arbejde med mere
end 4 gb ram med de fordele, det giver f.x. i tunge grafik-programmer og
lign.

Jan

Fra : sls \(2770\)

Dato : 04-06-10 21:38

"Jan Vestergaard" <jan@jve.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> 4 gb ram med de fordele, det giver f.x. i tunge grafik-programmer og lign.

Ok, det bliver nok 64 bit versionen så, da jeg også har den på min
stationær.

Takker for svarene (også i den anden tråd )

Mvh Sid

Fra : Stampe

Dato : 05-06-10 06:07

> [...]
> stationær.
>
> Takker for svarene (også i den anden tråd )

Forstod ikke hvad der blevet skrevet? Med dine 2Gb RAM opnår du ikke andet
end problemer med en 64bit version..

Mvh
Allan

Fra : sls \(2770\)

Dato : 05-06-10 09:35

"Stampe" <ask@ask-service.dk> skrev i meddelelsen
> "sls (2770)" <sls@FJERNsol.dk> skrev i meddelelsen

> Forstod ikke hvad der blevet skrevet? Med dine 2Gb RAM opnår du ikke andet
> end problemer med en 64bit version..

Jeg forstod at det eneste der kunne give problemer var ældre programmer, men
at det ikke betød noget at jeg kun havde 2 Gb i.
Er det helt forkert?

Mvh Sid

Fra : --= Bo =--

Dato : 05-06-10 11:51

> Jeg forstod at det eneste der kunne give problemer var ældre programmer,
> men at det ikke betød noget at jeg kun havde 2 Gb i.
> Er det helt forkert?
>
> Mvh Sid

Hej Sid

Du får ingen problemer, så følg du Jan´s råd tidligere i tråden.
Jeg kører 64bit på stationær og bærbar (og ingen meget gamle programmer) og
har gjort det siden beta-dagene og her har begge kørt perfekt fra dag 1.

Folk kan opleve problemer med drivere, hvis der sidder gammelt hardware i en
PC eller de tilslutter en gammel scanner / printer.

BG

Fra : emjeppesen

Dato : 05-06-10 12:33

--= Bo =-- skrev:

>Du får ingen problemer, så følg du Jan´s råd tidligere i tråden.
>Jeg kører 64bit på stationær og bærbar (og ingen meget gamle programmer) og
>har gjort det siden beta-dagene og her har begge kørt perfekt fra dag 1.

Med en bærbar på 2 GB???

Hilsen emj
--

lamaguf.dk