apple remote desktop 3.3
Fra : René

Dato : 04-06-10 09:39

Hejsa

Jeg har rodet lidt med at få ovenstående til at køre ordentligt på 3
sneleopard maskiner.

en ting der pusler mig lidt som jeg ikke lige selv kan finde ud af er mellem
2 maskiner macbook -> imac der kan jeg overtage styringen med imaccen efter
jeg har klikket på en pop op boks som siger anmod og fjernstyring af enhed..
ja/nej klikker jeg ja kommer der en ja/nej boks op på imaccen som jeg kan
klikke ja på hvorefter styringen er overtaget... klikker jeg nej enten det
ene eller det andet sted afvises fjernkontrollen...

MEN går jeg den modsatte vej.. altså fra Imac -> macbook overtager jeg
styringen direkte uden den boks kommer op... og da der er tale om en enkelt
bruger der skal arbejde med det vil det altså være nemmest uden
checkboksen... og jeg formoder det er noget på macbooken som skal slåes
fra.. men hvor?? nogle som har et tip til hvor jeg skal kigge.. for jeg gik
lidt kold i den igår.

denæst wake-on-lan vil det være muligt at sætte op?, jeg har lavet
portforward genne virksomheden firewall til remote desktop og som jeg havde
forstået kørte wol på port 9, er der nogle tips til hvad jeg ellers skal
gøre på den computer jeg gerne vil have kan vækkes over internettet?

Hilsen
René

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 04-06-10 09:45

"René" <rh(fjern)sin(fjern)@post4.(og her)tele.dk> wrote:

> [...]
> fra.. men hvor?? nogle som har et tip til hvor jeg skal kigge.. for jeg gik

prøv at sammenligne "System Pref." > "Sharing" > "Remote Management" >
"Computer Settings"

> [...]
> forstået kørte wol på port 9, er der nogle tips til hvad jeg ellers skal
> gøre på den computer jeg gerne vil have kan vækkes over internettet?

wake-on-lan kræver som regel at du kan indsætte pakker direkte på
netværket .. enten fysisk eller via en VPN ... portforwarding virker som
regel ikke ..

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 04-06-10 16:05

"René" <rh(fjern)sin(fjern)@post4.(og her)tele.dk> writes:

> [...]
> forstået kørte wol på port 9, er der nogle tips til hvad jeg ellers skal
> gøre på den computer jeg gerne vil have kan vækkes over internettet?

WOL kræver at en maskine eller router på samme netsegment sender en helt
speciel netværkspakke - den er ikke svær at konstruere men den kan ikke
sendes ind udefra.

Du skal derfor finde en sådan maskine eller router du kan få til det.
Hvad har du at vælge imellem?

Fra : René

Dato : 07-06-10 09:24

Af maskiner på arbejde som altid er tændt er firewall sg300 også en windows
server resten er slukket uden for normal arbejdstid.

Men jeg tager min ene Qnap herud og den sætter jeg op som acces lager
istedet, så er jeg fri for bøvlet med wol for den kan jeg få fat i altid..
da det kun er datakoordinering fra tid til anden der er behov for.

Hilsen
René