hjemmeside
Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 04-06-10 08:33

Findes der nogen hjemmesider, hvor man enkelt kan søge efter spisesteder?

Jeg forestiller mig noget med søgning efter område, tidspunkt (er der
overhovedet åbent når jeg er interesseret), kvalitetsniveau, type (kro,
gourmet, hotelrestuarant, grill, burgersted etc) og "køkken" (dansk,
kinesisk etc).

Måske suppleret med brugeranmeldelser.

Visitdenmark har noget der ligner lidt, men nogen egentlig søgefunktion er
der ikke. Og det er typisk for et mindre lokalområde ad gangen. AOK dækker
kun Københavnstrup

Forslag?

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 04-06-10 10:38

On 2010-06-04 09:33, Uffe Kousgaard wrote:
> [...]
> der ikke. Og det er typisk for et mindre lokalområde ad gangen. AOK dækker

www.anybite.com - dækker dog kun Århus endnu :) Men det er lidt det du
er inde på.

mvh
Johan

Fra : Krabsen

Dato : 04-06-10 11:16

Den 04-06-2010 09:33, Uffe Kousgaard skrev:
> [...]
> der ikke. Og det er typisk for et mindre lokalområde ad gangen. AOK dækker

Rigeligt..

- i usorteret form bl.a.:

http://www.mangospot.dk/

http://www.spiseguiden.dk/

http://www.smag-behag.dk/Spiseguide

http://www.bedoemmelse.dk/restauranter.html

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 04-06-10 22:41

"Krabsen" <usenet@krabsen.dk> wrote in message

> - i usorteret form bl.a.:
>

> http://www.mangospot.dk/
>
> http://www.spiseguiden.dk/
>
> http://www.smag-behag.dk/Spiseguide
>
> http://www.bedoemmelse.dk/restauranter.html

Noget af en joke disse hjemmesider. Ufuldstændigt og ikke brugbart.
Bedømmelse.dk er lidt der henad, men ikke godt nok.

Fra : Hippo

Dato : 05-06-10 13:59

> Noget af en joke disse hjemmesider. Ufuldstændigt og ikke brugbart.
> Bedømmelse.dk er lidt der henad, men ikke godt nok.

Hvis der er opbakning kan jeg nok godt få en ven til at kode sådan en
side, men det kræver i hvertfald nogle der gider være aktive og skrive
anmedelserne.

Mvh. Hippo

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 05-06-10 21:42

On 2010-06-05 14:58, Hippo wrote:

> Hvis der er opbakning kan jeg nok godt få en ven til at kode sådan en
> side, men det kræver i hvertfald nogle der gider være aktive og skrive
> anmedelserne.

Tjah, kan jeg såmænd også kode relativt hurtigt. Problemet er den
kritiske brugermasse. Og synes der er fine sider i forvejen som blot
mangler indhold. Er det ikke bedre at få samlet det på en af dem?

Mvh
Johan

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 04-06-10 12:12

Uffe Kousgaard skrev:

> [...]
> Visitdenmark har noget der ligner lidt, men nogen egentlig
> søgefunktion er der ikke. Og det er typisk for et mindre

Google Earth har nogle 'lag', man kan sætte flueben ved.

Det er absolut *ikke* alle spisesteder der er med endnu,
men ideen er i princippet god. De er grupperet i kategorierne:
Asiatisk, Barbecue, Fastfood, Indisk, Italiensk, Japansk,
Mexicansk, Pizza, Fisk og skaldyr, Bøfhuse og Øvrige.

Så kan man sætte eller fjerne fluebenene efter ønske.

Lagene "Spisesteder" gemmer sig under "Kategorier"
under "Mere".

--
Herluf :·)

Fra : Armand

Dato : 04-06-10 16:23

Herluf Holdt, 3140 skrev:

> Google Earth har nogle 'lag', man kan sætte flueben ved.
>
> Det er absolut *ikke* alle spisesteder der er med endnu,
> men ideen er i princippet god.

Også blot maps.google.dk er velasorteret med angivelse af spisesteder -
Ihvertfald omkring hvor jég bor!

Servicen forekommer også på alskens GPS'ere incl. dém på mobiltelefoner
og det ér måske også en mere relevant oplysning 'på gaden' end hjemme på
PC'en :-/

--
Armand.