Ny PC - Hva' siger i ?
Fra : Lars Jørgensen

Dato : 05-08-01 17:49

Jeg har en kammerat der er blevet træt af hans Pentium200 og han spurgte om
jeg ville hjælpe ham med at finde noget nyt. Han skal bruge det til
billedbehandling og spil. Da min PC er en P3 og omkring 1 år gammel har jeg
ikke stor viden inden for AMD maskiner som ha nok skal ha', derfor vil jeg
gerne ha' en kommentar til mit forslag her:

Bundkort - Asus A7V266 1.696
CPU - TB 1333MHz (266) 1.320
Køler - CoolerMaster 1,3GHz an up 176
Grafikkort - Creative Geforce 3 64mb 3.599
RAM - Kingston DDRram, 2 x 256MB, PC266 1.288
Floppy Panasonic, 1.44MB Floppy 101
CD-brænder - Plextor PX-W1610TA 1.496
DVD-drev - Asus 12X DVD 40X CDROM 742
Harddisk IBM 60GXP, 60GB 1.889
Kabinet CED MIDI TOWER COMFORT 300W 772
Keyboard - Logitech ITouch Keyboard 366
Skærm - Samsung 19" SyncMaster 900SL+ 3.365
Mus - MS IntelliMouse Explorer 462
I alt
17.272

Alle stumperne er fra IT butikken så muligherne for evt. reklamation burde
vel være ok. Kommentarer?

- Lars

Fra : Anon

Dato : 05-08-01 19:16

Kan kun sige....

Køb den ikke i løsdele. Det kan aldrig betale sig.

Fra : Anders Lund

Dato : 05-08-01 20:51

"Anon" <anon@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> Kan kun sige....
>
> Køb den ikke i løsdele. Det kan aldrig betale sig.
Du har vist ikke fulgt med i hardware verdnen i et stykke tid! Det kan fint
betale sig

Anders Lund
webmaster@123grin.dk
Webmaster for GEnet.dk, Jyllands bedste netparty

Fra : Lasse Elbek

Dato : 05-08-01 19:21

"Lars Jørgensen" <lagojo@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> 17.272
>

> Alle stumperne er fra IT butikken så muligherne for evt. reklamation burde

Lyder ok, men jeg ville nok vælge et geforce2 pro kort, og en LG915ft+
istedet.
Andet gfx kort fordi 3600 er mange penge på et grafikkort !
Anden skærm fordi der er problemer med sl900+, og LG fordi det er den bedste
skærm til prisen (ca. 4200,-)

/Lasse

Fra : weaxler

Dato : 05-08-01 19:28

Jeg vil nok overveje hvilken køler jeg skulle have med til processoren, jeg
kan ikke anbefale en Coolermaster, men ville nok kigge på en molex, eller en
silverado køler....
De fleste andre larmer sku for meget, efter min mening...

weaxler

Fra : raven

Dato : 05-08-01 19:56

On Sun, 5 Aug 2001 18:49:28 +0200, "Lars Jørgensen"
<lagojo@hotmail.com> wrote:

> [...]
>17.272
>

>Alle stumperne er fra IT butikken så muligherne for evt. reklamation burde

Kanont !

Ram skal vel være noget ddr ram 2100, da a7v266 er med via kt266
chipset for ddr ram.

Du kan få crucial ddr ram 256 Mbyte for 41 $ via link på
http://www.ocworkbench.com
Husk at få det via UK, da told så er elimeneret og moms er 17 %.
Forsendelse koster desværre 12 £.

hilsen

John

Jeg er iøvrigt forbavset over at det bundkort allerede kan fås.

Køler bør vist være coolermaster 1.5 GHz.

Fra : raven

Dato : 05-08-01 20:01

On Sun, 05 Aug 2001 20:56:24 +0200, raven <johnknuhtsen@mailme.dk>
wrote:

> [...]

er en psu på 300 W nok ? til ddr ram og TB 1333 ?

En enermax 431 anbefales.

John

Fra : Flemming Nielsen

Dato : 05-08-01 22:56

Bedre køler.
Mindre grafikkort (GeForce 2). Jeg ved at MultimediaWorld har fået comp.
tilbage med GeForce 3, fordi den udvikler for meget varme. Dette sammenholdt
med med AMD's varme CPU'er, bliver for meget for computeren.

Mv. Flemming Nielsen

Fra : Remmen

Dato : 06-08-01 09:18

"Flemming Nielsen" <fn@edb.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
sammenholdt
> med med AMD's varme CPU'er, bliver for meget for computeren.

Hej,

Jeg har både en Thunderbird 1333/266 og et GeForce3 kort. Kører helt
fint sammen - ingen varmeproblemer.

Lars

--
www.matrixgames.com <-- Free wargames for download.
www.truecombat.com

Fra : -=Madsen=-

Dato : 06-08-01 00:06

Jeg ville vælge en anden :

Køler for eks. en Taisol 76xxxx (fordi den kan klare det, den vejer ikke så
meget i forhold til silverado, den lamer ikke ret meget 29 db.)

Jeg ville vælge en anden skærm, for eks. en Samsung 900NF, eller en LG Flat
tron.

Ellers ser det meget fornuftigt ud, jeg har selv GF3 opg ville ikke nøjes
med et GF2 heller ikke selv om man kan få et GF2 Pro med 64 MB. DDR ram for
kun 1399,- selv om det er et oplagt sted at spare, hvis det er nødvendigt

Fra : Santa Xcaze

Dato : 06-08-01 00:29

SNip min forebeholdte mening :)

> Bundkort - Asus A7V266 1.696

Kan ikke OC med multiper ... Jeg ville helt klart vælge epox 8k7a3(+) , hvor
+ indikerer med eller uden raid

> CPU - TB 1333MHz (266) 1.320

Mums

> Køler - CoolerMaster 1,3GHz an up 176
Ville nok vælge en taisol send i post længere oppe!

> Grafikkort - Creative Geforce 3 64mb 3.599
Creative ig grafikkort, NEJ TAK ... Vælg dog et fra Winfast skulle være det
bedste at OC

> RAM - Kingston DDRram, 2 x 256MB, PC266 1.288
PC2100 crucial ddr ram

> Floppy Panasonic, 1.44MB Floppy 101
Ehm!!

> CD-brænder - Plextor PX-W1610TA 1.496
GUF GUF

> DVD-drev - Asus 12X DVD 40X CDROM 742
Jeg ville vælge Toshiba SD-M1502, hurtigt til at rippe lydløst, meget let at
gøre regions frit!

> Harddisk IBM 60GXP, 60GB 1.889

NAM NAM

> Kabinet CED MIDI TOWER COMFORT 300W 772
Helt klart en større PSU, og jeg ville købe nogle Papst 80mm blæsere, dem på
19 eller 26 db og smide i hvert fald 2 i, hvis kabinettet kan!

> Keyboard - Logitech ITouch Keyboard 366
Hvorfor ikke et logitech desktop pro med mus +tas???

> Skærm - Samsung 19" SyncMaster 900SL+ 3.365
?? Der er vist et par foreslag længere oppe i tråden om skærme!!

> Mus - MS IntelliMouse Explorer 462
> I alt
> 17.272

Klogt valg at vælge fra samme butik, håber du bor i nærheden for det er rart
at kunne gå ned til butikken og få byttet en vare der er defekt, så man ikke
skal til at sende med post etc....

Santa Xcaze

Fra : raven

Dato : 06-08-01 08:06

On Mon, 6 Aug 2001 01:29:23 +0200, "Santa Xcaze" <hm@hm.dk> wrote:

>SNip min forebeholdte mening :)

>Kan ikke OC med multiper ... Jeg ville helt klart vælge epox 8k7a3(+) , hvor
>+ indikerer med eller uden raid

Jo, det bundkort har multiplier justering !!
http://www.slota.com/reviews/asus/a7v266/

>Mums

>Ville nok vælge en taisol send i post længere oppe!

>Creative ig grafikkort, NEJ TAK ... Vælg dog et fra Winfast skulle være det
>bedste at OC

Ja, winfast er godt. Er geforce3 ikke overkill ?

>PC2100 crucial ddr ram
enig

Fra : Santa Xcaze

Dato : 06-08-01 09:59

Snip
> Jo, det bundkort har multiplier justering !!
> http://www.slota.com/reviews/asus/a7v266/
Oki nu er jeg lige blevet lidt forviret! For der er da et af asus's mobo
till ddr, som ikke har multiper indstilling???

Snip

> Ja, winfast er godt. Er geforce3 ikke overkill ?

Tja vil manden ha det og har han penge :) Så er det vel oki... Kører selv
med det, og det er altså cool nok ...

Fra : Santa Xcaze

Dato : 06-08-01 10:03

Nevermind !!
Det var a7a266 jeg tænkte på !!! Men jeg ville stadig gå efter et epox eller
giga, er ikke den store asus tilhænger :(

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 06-08-01 09:06

"Lars Jørgensen" <lagojo@hotmail.com> wrote in message
Kommentarer?

I skal ha' mange tak for de gode råd.
Der blev kikket lidt mere på nettet og øver en øl blev noget af det ændret.
Det var kabinettet,køleren og grafikkortet. Valget faldt vist på et
Chieftech (430W), køleren en Thermaltake VolcanoII og grafikkortet et
Microstar GF3 med TV in/out. Alle stumper kunne købes samlet (ja det
overraskede mig fakisk) til ca samme pris hos konkurrenten. Så håber jeg
bare på at det kører problemfrit...ellers kommer jeg til at kende det system
godt

- Lars

Fra : Henrik

Dato : 06-08-01 20:11

> [...]
> Microstar GF3 med TV in/out. Alle stumper kunne købes samlet (ja det
> overraskede mig fakisk) til ca samme pris hos konkurrenten.

Må jeg spørge hvilken konkurrent. Jeg har nemlig selv tænkt mig at købe en
ny pc snart, og kan sikkert bruge nogle tilsvarende dele ... jeg regner dog
med at købe et epox 8K7a plus bundkort.

Henrik

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 06-08-01 20:43

"Henrik" <henrikolesen@wanadoo.dk> wrote in message

> [...]
> ny pc snart, og kan sikkert bruge nogle tilsvarende dele ... jeg regner

Så ta' et kik hos http://midtdata.dk Vi valgte tingene på "Sammensæt PC" og
tilføjede så de ekstra ting som noter.

- Lars

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 06-08-01 15:07

> Bundkort - Asus A7V266 1.696

Hvad er der galt med A7M266?

> CPU - TB 1333MHz (266) 1.320

God til den pris.

> Køler - CoolerMaster 1,3GHz an up 176

Kender den ikke, men find en der ikke larmer så meget.

> Grafikkort - Creative Geforce 3 64mb 3.599

Du skriver han skal bruge den til billedbehandling,
måske skal du finde et andet kort, da Geforce kortene
er bedst i 3D og IKKE specielt gode i 2D.
Jeg har hørt godt om Radeon kortene!?!

> RAM - Kingston DDRram, 2 x 256MB, PC266 1.288

Lækkert nok!

> Floppy Panasonic, 1.44MB Floppy 101

Det er nu meget rart at have...

> CD-brænder - Plextor PX-W1610TA 1.496

Den er lækker!

> DVD-drev - Asus 12X DVD 40X CDROM 742

Mums!

> Harddisk IBM 60GXP, 60GB 1.889

Lækkert med lidt plads.

> Kabinet CED MIDI TOWER COMFORT 300W 772

Ja, Itbutikken har dem desværre ikke billigere...

> Keyboard - Logitech ITouch Keyboard 366

Som en anden også skriver, hvorfor køber du ikke
mus og tastatur samlet.

> Skærm - Samsung 19" SyncMaster 900SL+ 3.365

Måske en Sony eller Philips ville være et bedre, men
min brors Samsung er meget meget fornuftig at se på

> Mus - MS IntelliMouse Explorer 462

Er beskrevet før...

Mvh.
Mikael

Fra : Santa Xcaze

Dato : 06-08-01 21:35

SNIP
> Hvad er der galt med A7M266?
Enten kører det på ali magic chipsæt som sutter eller os er det det ddr
board som ikke kan multipier indstilles hvilket også sutter :)
DERFOR

SNIP
> Du skriver han skal bruge den til billedbehandling,
> måske skal du finde et andet kort, da Geforce kortene
> er bedst i 3D og IKKE specielt gode i 2D.
> Jeg har hørt godt om Radeon kortene!?!
Geforce 3 er faktisk også ret godt til 2d, det var geforce 2 kortene som
ikke var så seje!!!

> Lækkert nok!
Ville nok gå efter crucial, meeeeen kingston er vel os oki :)

SNIP