En gåde: Et opkald slukker min mobil ...
Fra : Ukendt

Dato : 03-06-10 23:55

Som komplet amatør på det tekniske håber jeg på hjælp i denne gruppe:

Da jeg havde svært ved at vænne mig til touch screen-funktionen, har
min søn overtaget min HTC Diamond med et 3 SIM-kort, jeg tidligere har
brugt i en Nokia 6110 Navigator. SIM-kort fra HTC'en er flyttet til
min gamle Nokia 6110 Navigator, som jeg så benytter i stedet ...

Nu kommer "mysteriet": Når han ringer til mig fra sin gamle
nokia-telefon (med et nummer han har haft i årevis), slukker min 6110
.... Jeg kan lige nå at se i displayet, at det er ham, der ringer (han
står jo i kontaktpersoner), men der kommer ingen ringetone ...

Når han ringer fra HTC'en, går opringningen fint igennem - og jeg er
ikke stødt på andre opkald, hvor det samme fænomen optræder ...

Nogen af Jer, der har et bud på en forklaring?

Flemming Torp

Fra : Carsten Riis

Dato : 04-06-10 06:18

Flemming Torp skrev den 04-06-2010 00:54:
> [...]
> ... Jeg kan lige nå at se i displayet, at det er ham, der ringer (han
> står jo i kontaktpersoner), men der kommer ingen ringetone ...

opladning ?

Sorry, kunne ikke lade være

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Ukendt

Dato : 05-06-10 20:17

Carsten Riis wrote:

> opladning ?
>

> Sorry, kunne ikke lade være

Nej så lidt gådefuldt er det ikke.

Vi har prøvet at slette ham fra hurtigkaldslisten, ændret navnet fra
Søren til noget uden en dansk karakter, fjernet ham helt fra
kontaktlisten ... og sat ham ind igen ... Noget tyder på, at det kan
have noget at gøre med at han optræder i hurtigkaldslisten, selvom
hans bror Ole også står dér, og hans opkald og konens går glat igennem
.... ... Hans nummer er et gammelt nummer fra Unotel. Mit nummer er
fra 3 ... flyttet fra Unotel? Hans opkald står i listen med ubesvarede
opkald ... Meget mystisk, synes jeg ...

Nogen, der har en plausibel forklaring?

Flemming Torp

Fra : Helge

Dato : 06-06-10 17:56

Hej Flemming, du har ham ikke tilfældigvis stående i en gruppe, som du har
tildelt en speciel ringetone, som måske ikke længere er på telefonen og som
så få telefonen til at crashe...??

Helge

Fra : Ukendt

Dato : 06-06-10 23:06

Helge wrote:
> [...]
> du har tildelt en speciel ringetone, som måske ikke længere er på
> telefonen og som så få telefonen til at crashe...??

Næh, desværre, Helge.
Jeg er en meget ordinær mobiltelefonbruger, der ikke anvender alle
disse fine og raffinerede features ... Der er én ringetone for alle
indgående samtaler - uanset afsender ... Mysteriet forbliver desværre
uløst ... Jeg har også sendt mit spørgsmål til 3, som jeg håber kan
hjælpe med en forklaring.

Flemming Torp

Fra : Ukendt

Dato : 10-06-10 00:33

Haløjsa derude ... Problemet er uløst ... Please help!
Er der ingen, der har et bud - eller har hørt om en lignende
situation?
Har skrevet til 3, men ikke fået svar ...