Hvor stor forskel på de nye macbook pro ??
Fra : jagge

Dato : 03-06-10 21:48

Hey

Jeg vil lige høre om i har set nogle benchmarks på de nye macbook pro,
specielt er jeg interesseret i video ydelse ?

Er noget i tvivl om hvor pengene bruges bedst.

MVH

Jakob

Fra : Thomas

Dato : 04-06-10 16:59

Den 03/06/10 22.47, jagge skrev:
> [...]
> specielt er jeg interesseret i video ydelse ?
>
> Er noget i tvivl om hvor pengene bruges bedst.

Pengene er bedst brugt på den model, der modsvarer dine krav. Hvis du
kun surfer på nettet og skriver mails, så køb den billigste. Er du til
redigering af film, så er den kraftige model svaret.

/Ths.

Fra : jagge

Dato : 05-06-10 06:00

Thomas <thomas@invalid.dk> wrote:

> Pengene er bedst brugt på den model, der modsvarer dine krav. Hvis du
> kun surfer på nettet og skriver mails, så køb den billigste. Er du til
> redigering af film, så er den kraftige model svaret.

Det er til redigering af film, MEN svaret er i mine øjne ikke så
simpelt. Den maskine der har hurtigst CPU har IKKE expresscard port. Så
kommer det jo an på hvornår firewire800 bliver begrænsende i forhold til
multicam edit i eks prores422.

Der redigeres på externe diske. Derfor ville jeg gerne vide noget om
hvor stor forskel der egentlig er på ren cpu ydelse i de forskellige
maskiner og ditto grafikydelse.

MVH

Jakob

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 05-06-10 07:21

jagge@noname.invalid (jagge) writes:

> Det er til redigering af film, MEN svaret er i mine øjne ikke så

Er flaskehalsen når du redigerer film, så diskens hastighed eller cpuhastigheden?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 05-06-10 09:48

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> [...]
>
> Der redigeres på externe diske. Derfor ville jeg gerne vide noget om
> hvor stor forskel der egentlig er på ren cpu ydelse i de forskellige

_skal_ det være bærbart ? ... i mine øjne er du mere i målgruppen til en
MacPro ...

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 05-06-10 11:15

> _skal_ det være bærbart ? ... i mine øjne er du mere i målgruppen til en
> MacPro ...
>
> /thomas

Enig - video/film/lyd på en klap-sammencomputer er kun til midlertidigt
arbejde on location.....resten laves på en MacPro med en 30" Cinema
Display.

M.

Fra : jagge

Dato : 05-06-10 22:11

> Enig - video/film/lyd på en klap-sammencomputer er kun til midlertidigt
> arbejde on location.....resten laves på en MacPro med en 30" Cinema
> Display.

Ahh det kommer vel an på hvad man skal lave. Hvis det er til korte
projekter og man flytter sig meget er en MBP absolut at foretrække. Hvis
jeg ville have en stationær købte jeg en quadcore Imac som sikkert ville
være fin fin.

Det er IKKE til spillefilmslængde men projekter i 10-15 min klassen.

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 05-06-10 22:13

> [...]
> være fin fin.
>
> Det er IKKE til spillefilmslængde men projekter i 10-15 min klassen.

gå efter max ram og hurtige diske ... cpu betyder mindre ...

/thomas

Fra : jagge

Dato : 06-06-10 08:08

> gå efter max ram og hurtige diske ... cpu betyder mindre ...

OK det bliver nødt til at blive den voldsomt uhandy 17 " så, tak for
tippet.

MVH

Jakob

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 06-06-10 13:30

> OK det bliver nødt til at blive den voldsomt uhandy 17 " så, tak for
> tippet.

Den lille MacBook pro kan spise 8 Gb RAM og så er der stadig råd til en
stor SSD-disk inden du har brugt det en 17" koster.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 06-06-10 17:44

> Den lille MacBook pro kan spise 8 Gb RAM og så er der stadig råd til en
> stor SSD-disk inden du har brugt det en 17" koster.

men den har ikke ExpressCard slot ...

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 06-06-10 20:00

> men den har ikke ExpressCard slot ...

Nånej.

Kan godt høre at det snerper hen mod en Mac Pro på sækkevogn.

Fra : jagge

Dato : 07-06-10 23:44

> Nånej.
>
> Kan godt høre at det snerper hen mod en Mac Pro på sækkevogn.

Ja det er tåbeligt at man skal ærgre sig over det men jeg finder den
godt nok ikke smart.

Hygge

jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-06-10 07:51

> Ja det er tåbeligt at man skal ærgre sig over det men jeg finder den
> godt nok ikke smart.

hvad er ikke smart ? .. en MacPro ?

/thomas

Fra : jagge

Dato : 08-06-10 09:39

> hvad er ikke smart ? .. en MacPro ?

Ahh jeg er bare stadig temmelig indebrændt over at man ikke kan få den
expresscard port på en 15", men det har jeg jo givet udtryk for.

Er egenlig ligeglad med om den ville koste det samme som en 17" bare der
var en den mulighed.

MVH

Jakob

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 08-06-10 17:06

jagge@noname.invalid (jagge) writes:

> Er egenlig ligeglad med om den ville koste det samme som en 17" bare der
> var en den mulighed.

Måske tiden med en Windows-PC når nu Apple ikke har dig som målgruppe?

Fra : jagge

Dato : 08-06-10 21:45

> Måske tiden med en Windows-PC når nu Apple ikke har dig som målgruppe?

Tjaahh den kører desværre ikke final cut pro så godt, så jeg må leve med
Apples tåbelige designvalg.

MVH

Jakob