Radio i mobilen
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 03-06-10 10:47

Findes der mobiltelefoner - hvilke (ud over iPhone)? - som kan modtage
FM-radio via telefonens indbyggede antenne OG afspille radio gennem
ligeledes indbyggede højttaler(e)?

Eller skal der altid være tilsluttet et headset med antenne?

--
Jørgen Grandt

Fra : Per

Dato : 03-06-10 15:36

Jørgen Grandt wrote:
> Findes der mobiltelefoner - hvilke (ud over iPhone)? - som kan modtage
> FM-radio via telefonens indbyggede antenne OG afspille radio gennem
> ligeledes indbyggede højttaler(e)?

Næsten alle nyere Nokiaer har FM radio indbygget.

> Eller skal der altid være tilsluttet et headset med antenne?

Ikke hvis du hører radio via 3. parts software og streamer over mobilnettet.

Ellers skal der være et headset med ledning tilsluttet for at få en
acceptabel lydkvalitet, for der ikke FM antenne indbygget i mobilen.

Den vil fylde for meget, hvis den skal være noget bevendt.

Alternativt kan du bare tilsluttet et dummy jack-stik i headset
tilslutningen - så kan du til nød godt høre radio, idet stikket fungerer
som (en dårlig) antenne. Har netop gjort det på min N82 og det virker, jeg
er dog også i KBH med gode radiosignaler.

Mvh. Per

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 03-06-10 11:50

On 3 Jun., 11:47, Jørgen Grandt <Unstabl...@Cable.dk> wrote:
> Findes der mobiltelefoner - hvilke (ud over iPhone)? - som kan modtage
> FM-radio via telefonens indbyggede antenne OG afspille radio gennem
> ligeledes indbyggede h jttaler(e)?

Iphone har IKKE FM radio
Er det Internet-radio du mener?

Selv de helt billige telefoner, som fra Nokia har FM radio... Men
Iphoen har altså ikke FM radio..

> Eller skal der altid v re tilsluttet et headset med antenne?

Fm radio kræver headset, Internet radio, behøver du kun den indbyggede
antenne til at modtage 3g..

Android telefoner som HTC Legend, Desire, Sony ericsson X10 osv kan
afspille internet radio uden headset.. Men værd opmærksom på at det
dræner batteriet hurtigt..

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 03-06-10 11:55

On 3 Jun., 19:50, Bjarke Hansen <bjark...@hotmail.com> wrote:
>Men værd opmærksom på at det
> dræner batteriet hurtigt..

ja og så skal man selvfølgelig være opmærksom på at det bruger data.
Så der skal naturligvis tænkes over hvilket abonnement man har, hvis
man har tænkt sig at høre radio..
regn med ca. 60Mbyte for en times radio

Fra : Jean

Dato : 03-06-10 21:38

"Bjarke Hansen" skrev:
> Fm radio kræver headset

Nokia X3 kan spille FM-radio uden headset.

Mvh Jean.

Fra : Mads

Dato : 03-06-10 22:55

On Thu, 3 Jun 2010 10:50:21 -0700 (PDT), Bjarke Hansen
<bjarke_h@hotmail.com> wrote:

>Android telefoner som HTC Legend, Desire, Sony ericsson X10 osv kan
>afspille internet radio uden headset..

Min Desire vil altså ikke tænde radioen før headsættet er sat til og
tager jeg det ud mens radioen er tændt, så slukker den.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 04-06-10 16:35

On 3 Jun., 23:54, Mads <M...@nospam.nothanks.com> wrote:

> Min Desire vil alts ikke t nde radioen f r heads ttet er sat til og
> tager jeg det ud mens radioen er t ndt, s slukker den.

Jeg skrev jo også INTERNET radio... Internet radio bruger telefonen jo
den indbyggede antenne til mobil netværk... FM radio kræves en ektern
antenne som headset funkere som.

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 04-06-10 12:20

Jørgen Grandt skrev bl.a.:

> Eller skal der altid være tilsluttet et headset med antenne?

Tak for svarene.

--
Jørgen Grandt