En masse spørgsmål til ældre Mercury 7,5 p~
Fra : Jakob Griffel

Dato : 03-06-10 12:18

Hej med jer kloge hoveder

Jeg har lige arvet en ældre 2-cylindret 2-takts Mercury 7,5 med elstart, som
starter og kører som en drøm
http://peecee.dk/upload/view/249220
http://peecee.dk/upload/view/249219

Jeg har sat den i en murerbalje så den kan få lidt køling mens jeg leger med
den, men der kommer ikke ret meget vand ud af 'tissehullet' i siden... Skal
der ikke det?
Når jeg gir den lidt gas kommer der en stråle på et tidspunkt, så der er da
hul igennem, men den bliver ikke ved, og senere er det bare lidt damp der
kommer ud.
Jeg har læst mig til at strålen er en slags indikatorstråle for, om den får
kølevand, så jeg er bekymret for om den får køling nok.
Skal den måske dybere i vandet end nu hvor den bare står i baljen?
http://peecee.dk/upload/view/249218

Hvad kan jeg checke - og hvorhenne?
Jeg har haft denne http://peecee.dk/upload/view/249217 åbnet og skyllet
igennem, så der kommer vand ud af 'tissehullet'
Og så har jeg hørt noget om en impeller, der vist egentlig er vandpumpen -
hvor skal jeg lede efter den henne...?

I øvrigt er der vist fusket lidt med det elektriske:
Der er to tykke brune ledninger, der går direkte til starteren (og den
virker).
http://peecee.dk/upload/view/249215
Og så er der en rød, der går om på forenden af motoren
http://peecee.dk/upload/view/249216
Hvad kan den mon være til?

I kan godt høre, at jeg ikke har ret meget forstand på sådan en
påhængsmotor, så jeg ville blive glad for input af enhver art
Findes der ikke et forum for Mercury 7,5'ere på nettet?

På forhånd mange tak!

--
Hilsen Jakob