Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
EOS 300D: Hvor mange billeder har det tage~
Fra : Jakob Griffel

Dato : 03-06-10 10:23

Hej med jer

Kan man se hvor mange billeder en EOS 300D har taget i løbet af sit liv...?
- Og hvordan gør man?

På forhånd mange tak for hjælpen

--
Hilsen Jakob

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 03-06-10 14:22

"Jakob Griffel" <NOPEgriffel@NOPENOPEprivat.dk> skrev i meddelelsen
> Kan man se hvor mange billeder en EOS 300D har taget i løbet af sit
> liv...?
> - Og hvordan gør man?

Et tip, der har været skrevet en del gange her i gruppen - men jeg har
ikke prøvet, da jeg ikke har haft brug for det:

Tag et billede i JPG-format - så skulle det stå i exif data.

Jan

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 03-06-10 16:02

On Thu, 3 Jun 2010 15:22:07 +0200, Jan Vestergaard wrote:

> Et tip, der har været skrevet en del gange her i gruppen - men jeg har
> ikke prøvet, da jeg ikke har haft brug for det:
>
> Tag et billede i JPG-format - så skulle det stå i exif data.
>
> Jan

Man kan ikke se det på et 300d andet end man skal en tur omkring
værkstedet.

--
Jens Stadsgaard - Skift invalid med stadsgaard.com
Se mine billeder http://www.stadsgaard.com

Fra : Bo Bjerre

Dato : 03-06-10 16:32

On 03-06-2010 15:22, Jan Vestergaard wrote:

> Et tip, der har været skrevet en del gange her i gruppen - men jeg har
> ikke prøvet, da jeg ikke har haft brug for det:
>
> Tag et billede i JPG-format - så skulle det stå i exif data.

Hvis det havde været Nikon, så Ja, men canon skal om ad værkstedet. svjh
er der 2-3 Canon modeller, hvor man selv kan gøre det.

Bo //

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 03-06-10 16:39

"Bo Bjerre" <bo@sarek.dk> skrev i meddelelsen
> Hvis det havde været Nikon,

OK - tak til jer begge for korrektionen

Jan

Fra : Susi

Dato : 03-06-10 17:12

"Bo Bjerre" <bo@sarek.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis det havde været Nikon, så Ja, men canon skal om ad værkstedet. svjh
> er der 2-3 Canon modeller, hvor man selv kan gøre det.
>
> Bo //

Jo dyrere model, jo flere muligheder - det gælder vist både for Canon og
Nikon?

Fra : Bo Bjerre

Dato : 03-06-10 19:27

On 03-06-2010 18:12, Susi wrote:
> "Bo Bjerre"<bo@sarek.dk> skrev i en meddelelse

> Jo dyrere model, jo flere muligheder - det gælder vist både for Canon og
> Nikon?

Mig bekendt kan man aflæse lukker-tælleren i exif-data på alle Nikons
DSLR kameraer.

Jeg undrer at Canon tilsyneladende tæller, men at brugere ikke må få det
at vide.

Bo //

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 03-06-10 20:13

On Thu, 03 Jun 2010 20:27:01 +0200, Bo Bjerre <bo@sarek.dk> wrote:

>Mig bekendt kan man aflæse lukker-tælleren i exif-data på alle Nikons
>DSLR kameraer.
>
>Jeg undrer at Canon tilsyneladende tæller, men at brugere ikke må få det
>at vide.
Den oplysning kan få negativ virkning på brugtværdien.
En måde at sælge nyt på er at brugtværdien er høj.

/Hans

Fra : Finn Møller

Dato : 03-06-10 22:17

> Den oplysning kan få negativ virkning på brugtværdien.
> En måde at sælge nyt på er at brugtværdien er høj.
>

> /Hans

Måske lidt OT, da det ikke er vedrører 300D så meget....:

Jeg har også flere gange hørt, at på Canon kan man ikke som almindelig
bruger aflæse antal gange, lukkeren har kørt. Nummeret på billedet siger
ikke noget om dette.

Men på nettet har jeg set f.eks. http://astrojargon.net/EOSInfo.aspx, der
skal kunne finde det reelle antal - men det kræver at det er DIGIC
III/IV-processor, dvs. 300D kan det ikke bruges til. Jeg har ikke selv
prøvet programmet, da jeg har en 20D, og ved derfor heller ikke, om
programmet reelt kommer med det rigtige antal - men jeg tænkte, at jeg ville
dele info'en med gruppen.

mvh.

Finn

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 03-06-10 22:22

"Finn Møller" <finnmoller@hotmail.com> writes:

> [...]
> prøvet programmet, da jeg har en 20D, og ved derfor heller ikke, om
> programmet reelt kommer med det rigtige antal - men jeg tænkte, at jeg ville

EOSinfo virker fint på min 50D. Den virker dog ikke på 1D4, 7D, og
500D. Se gemmesiden for detaljerne.

Kai