Hurtigste CPU til enkelt trådet program
Fra : Tobiasen

Dato : 02-06-10 13:49

Hejsa

Jeg har en enkelt trådet compilering der tager 6-7 minutter på min
nuværende CPU med 100% brug af CPUen. Nu skal der noget nyt hardware
til for at få bedre performance. Compileren er enkelttrådet og bliver
ikke hurtigere af mange kerner.
Hvilken CPU giver bedst performance i enkelttråede benchmarks?

Overclocking har ingen interesse.

Hilsen
Tobias

Fra : N Dude

Dato : 04-06-10 03:58

Tobiasen wrote.:

> [...]
> ikke hurtigere af mange kerner.
> Hvilken CPU giver bedst performance i enkelttråede benchmarks?

Pentium 4 3.4 eller 3,8

Sidstnævnte er bare stadig en dyr satan.

Fra : Morten Wartou

Dato : 10-06-10 10:09

"N Dude" <invalid@invalid.invalid> skrev i meddelelsen

> Pentium 4 3.4 eller 3,8

N Dude - et så dumt svar må betyde at du bare er en troll.

Tobiasen - du skal naturligvis have en moderne CPU, som kan køre på et
bundkort man faktisk kan købe i dag. En Core i7 vil give dig den bedste
ydelse (og pudsigt nok også bedre end en mange år gammel Pentium 4 som N
Dude anbefaler), også i enkelttrådede applikationer, og samtidig vil du
endda stadig kunne bruge maskinen mens der kompileres. Skulle du få en
multitrådet compiler en dag, vil du naturligvis se en særdeles stor
hastighedsforøgelse.

--
Med venlig hilsen,

Morten Wartou