Mahogni træplade - Hvor???
Fra : Lars Hansen

Dato : 01-06-10 18:43

Hejsa

Jeg skal bruge et stykke mahogni-plade eller to mahogni-planker og kan
simpelthen ikke finde det nogle steder.... Hjælp mig, tak.

Enten en plade på ca. 40 x 40 cm og 23 mm i tykkelsen.
Eller to planker på ca. 50 cm i længden, 16 cm i bredden og 23 mm i
tykkelsen.

Vi har prøvet Stark, holbæk bådcenter, bauhaus, silvan, xl-byg, Brøker i
Holbæk og flere andre steder, men uden held.......
Det skal helst være et sted på Sjælland.

Båden kommer helst ikke i vandet før det stykke er monteret, så hjælp
mig....

Mvh
Lars Hansen

Fra : HKN

Dato : 01-06-10 19:05

> Vi har prøvet Stark, holbæk bådcenter, bauhaus, silvan, xl-byg, Brøker i
> Holbæk og flere andre steder, men uden held.......
> Det skal helst være et sted på Sjælland.

Mit eneste bud er malmolist.se - men der skal du over broen. Umiddelbart har
de ikke den tykkelse du efterspørger, men prøv at smide dem en mail?

-Henrik

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 01-06-10 19:48

Den Tue, 01 Jun 2010 19:42:42 +0200 skrev Lars Hansen:

> [...]
> et sted på Sjælland.
>
> Båden kommer helst ikke i vandet før det stykke er monteret, så hjælp

Eller køb det billigere Merbau (?) og giv det lidt rapsolie næste gang du
steger frikadeller - så bliver det Mahonig, med tiden

--
Karl Erik.

Fra : Lars Hansen

Dato : 01-06-10 20:45

"Karl Erik Christensen" <none@none.invalid.co> skrev i en meddelelse

> Eller køb det billigere Merbau (?) og giv det lidt rapsolie næste gang du
> steger frikadeller - så bliver det Mahonig, med tiden
>
> --
> Karl Erik.

Ja, Teak, merbau, ipe eller mahogny. Det betyder ikke rigtigt noget, men de
er lige svære at finde.....

Lars Hansen

Fra : Per Kaaber

Dato : 01-06-10 21:26

Lars Hansen frembragte:
> [...]
> Det skal helst være et sted på Sjælland.
>
> Båden kommer helst ikke i vandet før det stykke er monteret, så hjælp mig....

Hey...

Har du prøvet Bowa i Nykøbing F.?
http://plywood-dk.dana11.dk/

Jeg har her i foråret købt hos en trælast i Odense (billig og hurtig
levering, men gav lidt mere i fragt, da det skulle over broen), men de
har skiftet ejer og navn siden, så jeg kan ikke på stående fod huske
det nye navn.

Hvis det ikke skal være pænt, men alligevel holdbart, så brug
bodexplader.

--
Venlig hilsen

Per A Lot
Helmsman 35

Fra : Ulf

Dato : 01-06-10 22:07

Hej,

Hans Larsens Savværk i Ølstykke har en del forskelligt hårdtræ. Jeg
har selv købt lidt teak til håndlister mv.
Det er kun skåret op, man skal selv høvle.
http://www.savvaerket.dk/
Flinke folk, men ring lige først - det er et rigtigt savværk (fabrik)
og ikke Silvan

MVH
Ulf

Fra : Lars Hansen

Dato : 03-06-10 12:53

"Lars Hansen" <Lars@oland.danmark> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det skal helst være et sted på Sjælland.
>
> Båden kommer helst ikke i vandet før det stykke er monteret, så hjælp

Hej Allesammen

Tusind tak for jeres input, men jeg var sgisme heldig.
Jeg kom i tanke om en gammel klassekammerat hvis far har en større
tømrervirksomhed, og jeg kan huske at hans far var kendt for aldrig at smide
noget ud......
En hurtig mail og opringning op vupti...... Han havde da lige nøjagtigt den
stump træ jeg skulle bruge.
Han mente at det var noget han havde købt for ca. 20 år siden til en speciel
opgave, og som skrevet smider han aldrig noget ud. Mit held!!

Mvh
Lars Hansen