Google & Windows
Fra : Per Rønne

Dato : 01-06-10 15:11

Jeg vil tro at dette link vil have en vis interesse her:

<http://www.version2.dk/artikel/15044-windows-pcer-forbudt-hos-google-de
-er-for-usikre?nyhedsbrev>

Google forbyder Windows på deres maskiner. Kun Mac og Linux bliver
fremover tilladt ...

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-06-10 15:19

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> [...]
> -er-for-usikre?nyhedsbrev>
>
> Google forbyder Windows på deres maskiner. Kun Mac og Linux bliver

heh .. men så der var nogen der skrev så er encitamentet til at skrive
mac malware lige blevet forøeget betragteligt :)

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 01-06-10 18:25

per@RQNNE.invalid (Per Rønne) writes:

> [...]
> -er-for-usikre?nyhedsbrev>
>
> Google forbyder Windows på deres maskiner. Kun Mac og Linux bliver

Er det ikke bare de indledende knæbøjninger til at alle skal have det
der Google operativsystem?

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 01-06-10 18:50

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Er det ikke bare de indledende knæbøjninger til at alle skal have det
> der Google operativsystem?

Men det er jo for 'almindelige' mennesker. Kodeaber vil da ik' skrive
kode i en browser ;)

--
Peter Farsinsen
peter@farsinsen.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-06-10 19:02

Peter Farsinsen <peter@farsinsen.dk> wrote:

> Men det er jo for 'almindelige' mennesker. Kodeaber vil da ik' skrive
> kode i en browser ;)

Google Docs ? ;)

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 01-06-10 19:38

Peter Farsinsen <peter@farsinsen.dk> writes:

> Men det er jo for 'almindelige' mennesker. Kodeaber vil da ik' skrive
> kode i en browser ;)

Det er Chromium OS'et jeg snakker om.

http://www.chromium.org/chromium-os

Det bliver spændende at se hvad det ender med. Her tror jeg Microsoft
får kam til deres hår - Google er ligeglad med Windows-kompatabilitet og
Office-pakker.

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 03-06-10 22:12

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> Det er Chromium OS'et jeg snakker om.
>
> http://www.chromium.org/chromium-os

Ja netop - jeg snakker om det samme. De vil lave et OS som er hurtigt
til at boote fordi folk bare gerne vil på nettet:
http://www.youtube.com/watch?v=0QRO3gKj3qw

> Det bliver spændende at se hvad det ender med. Her tror jeg Microsoft
> får kam til deres hår - Google er ligeglad med Windows-kompatabilitet og
> Office-pakker.

Mmmh bestemt, men jeg tror ikke det bliver for 'alle'.

--
Peter Farsinsen
peter@farsinsen.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 03-06-10 23:17

> Ja netop - jeg snakker om det samme. De vil lave et OS som er hurtigt
> til at boote fordi folk bare gerne vil på nettet:
> http://www.youtube.com/watch?v=0QRO3gKj3qw

Øh, ja? Det forhindrer jo ikke man kan lave det så man også kan
_arbejde_ på det hele dagen?

> Mmmh bestemt, men jeg tror ikke det bliver for 'alle'.

Det tror du ikke? Der tror jeg du tager fejl - se fx gmail. Det er den
mest effektive brugergrænseflade til et postprogram jeg har set i en
browser (man kan godt mærke at dem der har lavet det, har været vant til
effektive terminal.app programmer). Man skal slå tastaturnavigering til
(hedder det vist).

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 03-06-10 23:25

> Øh, ja? Det forhindrer jo ikke man kan lave det så man også kan
> _arbejde_ på det hele dagen?

CLOUD! .... ;)

> [...]
> browser (man kan godt mærke at dem der har lavet det, har været vant til
> effektive terminal.app programmer). Man skal slå tastaturnavigering til

jeg synes så til gengæld at den er grim og rodet .... men sådan er vi så
forskellige ...

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 01-06-10 19:06

Per Rønne wrote:
> [...]
> -er-for-usikre?nyhedsbrev>
>
> Google forbyder Windows på deres maskiner. Kun Mac og Linux bliver

Next step in the war.

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-06-10 19:45

> Next step in the war.

war ? ... det er ikke "krig" .. det er bare business ..

/thomas