Kan man slå Spotlight fra?
Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 01-06-10 12:40

Kan man slå Spotlight fra?
Midlertidigt?

Spotlight indekserer min harddisk og det tager 5 timer.
Da min blæser er i udu, bruger indekseringen så meget processor, at Macbook
bliver for varm og slukker brat.
Lige p.t. kan jeg surfe og maile og ikke andet. Jeg lever gerne uden
Spotlight, hvis maskinen ikke selv lukker ned p.gr. af overophedning.

- Mikael

Fra : Lyrik

Dato : 01-06-10 05:46

On 1 Jun., 13:40, "nospamtoMike [8000 C]" <nos...@kern.dk> wrote:
> [...]
> Lige p.t. kan jeg surfe og maile og ikke andet. Jeg lever gerne uden
> Spotlight, hvis maskinen ikke selv lukker ned p.gr. af overophedning.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Systemindstillinger-Spotlight, fanebladet "Privat" udover det kan
vinklinger fjernes fra hovedfanebladet.

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 01-06-10 12:53

> Systemindstillinger-Spotlight, fanebladet "Privat" udover det kan
> vinklinger fjernes fra hovedfanebladet.

Synes jeg havde prøvet uden resultat. Men lige nu virker det.
- Mikael

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-06-10 13:21

nospamtoMike [8000 C] <nospam@kern.dk> wrote:

> Synes jeg havde prøvet uden resultat. Men lige nu virker det.
> - Mikael

du kan også styre spotlight fra terminalen via:

mdutil

check evt.

man mdutil

for alle options

/thomas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 01-06-10 13:21

> [...]

> Lige p.t. kan jeg surfe og maile og ikke andet. Jeg lever gerne uden
> Spotlight, hvis maskinen ikke selv lukker ned p.gr. af overophedning.

Istedet skulle du måske chekke din disk for fejl ... hvis spotlight står
og indexerer hele tiden er der noget andet og mere galt ...

normalt skal du slet ikke opdage at spotlight kører.

/thomas

Fra : Franz Berliner

Dato : 01-06-10 13:57

> Istedet skulle du måske chekke din disk for fejl ... hvis spotlight står
> og indexerer hele tiden er der noget andet og mere galt ...
>
> normalt skal du slet ikke opdage at spotlight kører.

Har en disk på en lille mac mini "server" der lige er stået af. Den
begyndte med heftige spotlight indexeringer. Slog spotlight fra og der
gik så et par uger og så døde disken.

... bare lige for at dele en fantastisk spændende historie om en disks
storhedstid og fald.

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 01-06-10 18:23

thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) writes:

> Istedet skulle du måske chekke din disk for fejl ... hvis spotlight står
> og indexerer hele tiden er der noget andet og mere galt ...

Hvis maskinen er crashet godt og grundigt tidligere kan indekserne være
blevet smadret, og så gør den det lige en gang til.

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 01-06-10 19:51

> Hvis maskinen er crashet godt og grundigt tidligere kan indekserne være
> blevet smadret, og så gør den det lige en gang til.

Ja den er slukket pludselig p.gr.a. overophedning et par gange. Det kan
sikkert forvirre det bedste filsystem. Vel især hvis det sker midt i en
opdatering af index.

- Mikael

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 01-06-10 21:01

"nospamtoMike [8000 C]" <nospam@kern.dk> writes:

> Ja den er slukket pludselig p.gr.a. overophedning et par gange. Det kan
> sikkert forvirre det bedste filsystem. Vel især hvis det sker midt i en
> opdatering af index.

Dobbelcheck lige nu hvor du er i gang, at du ikke ved en fejl har fået
slået journaling fra på filsystemet (ses i Diskværktøj).