fogcity
Fra : CL

Dato : 01-06-10 05:27

Tsvansen har restssalg af fogcity til 50 kr,

--
Carsten Larsen
HONDA CBR 1000 DUAL

Fra : scootergrisen

Dato : 01-06-10 08:49

Jeg købte det engang og det virkede okay i starten men om natten er
det ikke godt fordi trafiklys og bilernes lys bliver gjort til
stjerner.
Jeg tror kun jeg brugte mit i 2-3 uger før jeg tog det af.

Fra : CL

Dato : 02-06-10 15:02

scootergrisen wrote:
> [...]
> stjerner.
> Jeg tror kun jeg brugte mit i 2-3 uger før jeg tog det af.

Jeg har ikke prøvet det før.men foreløbig virker
det ok.
--
Carsten Larsen
HONDA CBR 1000 DUAL

Fra : Jim Andersen

Dato : 02-06-10 14:16

CL wrote:
> Tsvansen har restssalg af fogcity til 50 kr,

Nogen der har prøvet det på en Schuberth S1 eller lignende? Den har jo noget
anti-dug i forvejen, og jeg tænkte om de to ting kom op at slås med
hinanden.

/jim

Fra : CL

Dato : 02-06-10 14:59

Jim Andersen wrote:

> [...]
> noget
> anti-dug i forvejen, og jeg tænkte om de to ting kom op at slås med

Jeg har monteret det på en C2, hvor atidug filmen ikke
var optimal, og der virker det intil videre ok.

--
Carsten Larsen
HONDA CBR 1000 DUAL

Fra : H. Sonne

Dato : 02-06-10 18:04

CL wrote:

> Jeg har monteret det på en C2, hvor atidug filmen ikke
> var optimal, og der virker det intil videre ok.

Virker fint. Har brugt det i årevis, først på en shoei og nu på en arai.
Bliver ret let ridset.
H.

Fra : Knud Dam

Dato : 02-06-10 21:20

"Jim Andersen" <jim@officeconsult.invalid> skrev i en meddelelse

> Nogen der har prøvet det på en Schuberth S1 eller lignende? Den har jo
> noget anti-dug i forvejen, og jeg tænkte om de to ting kom op at slås med
> hinanden.

Hej Jim.

Hvis man vil bruge fogcity i en Schuberth S1 eller en anden hjelm med Pin
lock visir, så skal det afmonteres. Det kan jeg ikke se fidusen i.

Mvh.

KD

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 02-06-10 22:05

"Knud Dam" <danteknikdetteskalvaek@get2net.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Hvis man vil bruge fogcity i en Schuberth S1 eller en anden hjelm med Pin
> lock visir, så skal det afmonteres. Det kan jeg ikke se fidusen i.

Hej.

Nej ikke hvis der er pinlock i?

Pinlock sidder ikke fast, hvad du jo godt ved det gør fogcity, og det
gør måske at der ikke kommer vand mellem de to lag i en kraftig
regnbyge/heldagsregn, hvad jeg desværre har været ude for mere end en gang,
og det med forskellige SHOEI hjelme, andre der har haft samme oplevelse
?

--
Mvh.
Dennis Pedersen

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 02-06-10 22:11

Den 02-06-2010 23:05, Dennis Hellan Pedersen skrev:

> [...]
> regnbyge/heldagsregn, hvad jeg desværre har været ude for mere end en
> gang, og det med forskellige SHOEI hjelme, andre der har haft samme

Jeg har ikke haft problemer af den karakter med pinlock (og SHOEI)de har
virket fint.
--
Dun@nt
SFau1000R Hvidguld

Fra : Martin Sørensen

Dato : 02-06-10 22:37

> [...]
> regnbyge/heldagsregn, hvad jeg desværre har været ude for mere end en
> gang, og det med forskellige SHOEI hjelme, andre der har haft samme

Jeg har oplevet at få vand ind mellem de to visirer på min S1 efter blot
en tur på 10-15 min i regnvejr, og jeg har ikke kørt med helt åbent
visir, højest åbent på nederste hak. Det var en dråbe eller to som jeg
bagefter kunne få ud ved at vende hjelmen på hovedet og lige løfte
Pinlock indervisiret ud med en negl hvor vandet var. Nu kan jeg så se et
lille kalk-mærke hvor vandet var, så hvis det havde været mere, så
skulle man måske have det afmonteret.

--
Mvh. Martin

Fra : Martin Sørensen

Dato : 02-06-10 22:33

> Hvis man vil bruge fogcity i en Schuberth S1 eller en anden hjelm med Pin
> lock visir, så skal det afmonteres. Det kan jeg ikke se fidusen i.

Jeg mener ikke den normale S1 har Pinlock visir, min havde ihvertfald
ikke. Jeg har dog efterfølgende købt et Pinlock visir til S1 Pro som
også passer på S1.

På min tidligere hjelm har jeg kørt med Fogcity som har virket noget
bedre end den antidug-belægning der var på. S1's normale antidug (uden
pinlock) fungere fint i starten, men bliver træt efter ½-1 år, specielt
hvis man kører i regnvejr og får mættet belægningen med fugt nogle
gange. Mine Fogcity holdte lidt længere, men hvis man kører meget om
natten, så er de ikke optimale pga. refleksionerne. På det punkt er
Pinlock bedre. Af en eller anden grund er mine Fogcity også blevet ret
ridsede med tiden, dog ved jeg ikke hvordan det kan ske på undersiden.
Jeg er meget forsigtig med ikke at tørre visiret med en klud på
indersiden. Der virker en Pinlock mere ridsefast.

Har man en normal S1 hvor antidug belægningen er blevet træt, men hvor
visiret ellers er flot og uden særlige ridser, så kan en Fogcity til 50
kr sikkert være et fint køb og redde visiret et år eller to ekstra i
levetid uden dugproblemer. Dog vil jeg nok mene at man burde fjerne den
originale belægning fuldstændigt med et acryl-polermiddel el. lign.

Ellers vil jeg anbefale at man bare anskaffer sig et nyt visir med
Pinlock. De er dog ikke helt billige, mener at jeg gav ca. 400 kr ved
Louis på tilbud.

Mvh. Martin