Padborg Park støjbegrænsning
Fra : driis

Dato : 30-05-10 10:37

Hej,

Jeg ligger inde med et gavekort til kørekursus på Padborg Park; som
naturligvis skal udnyttes i løbet af sommeren.

Men nu læser jeg på deres side, at motorcyklen max. må støje med "99
dB ved forbikørsel". Spørgsmålet er så, hvordan dælen måler jeg lige
om cyklen lever op til det ? Eller er der nogen tommelfingerregler man
kan gå efter ?

Min MC er en Honda CBR 600 F3, som er købt monteret med uoriginal
udstødning; og jeg har ikke en original udstødning til den. Det er
ikke en udpræget "larmepotte", men den lyder da af lidt mere end
originalen

Hvis den larmer for meget, hvad er så det nemmeste med hensyn til
dæmpning af lyden ? Kan en såkaldt "dB-killer" tage lyden uden at tage
(for meget af) effekten ?

Tak for hjælpen,
Mvh
Dennis Riis

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 30-05-10 17:46

> [...]

> Hvis den larmer for meget, hvad er så det nemmeste med hensyn til
> dæmpning af lyden ? Kan en såkaldt "dB-killer" tage lyden uden at tage

Hej Dennis

Bare køb en original potte på Ebay i Tyskland www.ebay.de. De koster et
par 100kr hvis det er en med ridser.
Jeg har kørt med komplet Akrapovic og komplet standard udstødning et det
er et par % til forskel i effekten. Det største forskel ligger klart i
lyden. Det kaldes db heste. En fra klubben testede en TL 1000 R på felt
først med race potter (hul lige igennem) som den var justeret ind til og
lige bag efter med original potterne. Det var ½Hk til forskel (ca 4
promille). men uendelig forskel i lyden.

--
Jens Jacob Bager Jensen
Suzuki SV 1000 N '05, Suzuki DR 650 Dakar '90