kastrat som strinter
Fra : Peter Rohde Nissen

Dato : 05-08-01 16:09

Hej NG

Jeg har opdaget, at min dejlige hankat (kastrat) benytter enhver lejlighed
til at sætte sine duftmærker indendøre. Det lugter ikke lige skønt og er
faktisk blevet ret så træls. Alt i hans nærhed får en tur. Hvad skal vi gøre
for at få ham til at holde op?

Det skal lige siges, at han færdes ude.

På forhånd tak!

Med venlig hilsen

Peter Rohde Nissen

Fra : Nina El Falaki

Dato : 05-08-01 18:43

Hej Peter

I dit tilfælde må Feliway være det bedste.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Birgitte

Dato : 05-08-01 21:11

Hej Peter
Hvor længe har din hankat været kastrat ?
Du skal jo regne med, at der kan gå længe før homonerne falder på plads.
Feliway som sprøjtes systematisk ( stå på flasken hvordan ) er ganske
effektiv, vi bruger det altid, når vi transportere vore hankatte i
transportkasser på vej til en udstilling. Det formindsker strinteriet men
hannerne er også meget mere rolige og ustresset.
Vi bruger det også altid på hotelværelser rundt omkring i hele verden, så
mine hankatte altid er velkommen til at vende tilbage.
Mange miauuer fra Birgitte
www.truetrust.dk

Fra : PiaR

Dato : 06-08-01 09:25

Sådan en havde vi også :(
Vi måtte desværre til sidst vælge at få ham aflivet, da der ikke var nogle
gode råd der virkede. Vi prøvede med Feliway i flaskevis, men det havde
ingen virkning.
Theo var 7 år, og blev kasteret som helt ung. Han begyndte at strinte da han
sammen med hans søster flyttede sammen med 2 andre katte i en forholdsvis
lille lejlighed. Desværre hjalp det ikke på problemet da vi flyttede i hus
med masser af muligheder for at være ude :( Vi fravalgte med vilje
muligheden for ompladsering, da vi ikke synes vi kunne byde hverken Theo
eller nye ejere det.

mvh Pia