Komma's Havnelods 2009 - 2010 hos Føtex og~
Fra : PappaLima

Dato : 30-05-10 12:19

Det er jo dejligt at kunne spare 260 kr.!! på denne udmærkede bog.
Desuden er der gode penge at spare ved at handle bådudstyr i de nye Nautic
afdelinger i Bauhaus i Hillerød, Hjørring, Holbæk Ishøj og Randers.
Bl.a. sælges redningsveste til 149,- kr. og Hempels bundmaling Mille Xtra
0,75 l til 249,- kr.

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 30-05-10 06:33

Ja den er købt til prisen, og der var 15 stk tilbage i Bilka i Fields.
Bogen er god at have ombord. Et godt initativ af min gamle
klassekammerat Bent Lyman for at løfte sikkerheden ved anløb af havne.

Mvh/Harding

Fra : Ukendt

Dato : 30-05-10 18:20

"Harding E. Larsen" <harding@larsen.tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> Bogen er god at have ombord. Et godt initativ af min gamle
> klassekammerat Bent Lyman for at løfte sikkerheden ved anløb af havne.

Hej,

ja - og så er den iøvrigt: 2009 - 2011

venlig hilsen

JN

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 30-05-10 11:52

Ja det er et "special tilbud" sådan er det altid når det ikke er den
hotteste nyhed. Dengang den udkom i 2009 var prisen også en anden.
Med 260,- i rabat kan man nok leve med en forskydelse på et år.
Alternativet er at gå ind på Danske bådejeres hjemmeside og herfra
opsøge havneinformationerne se:

http://www.danskebaadejere.dk/da/Havnelods.aspx

Mvh/Harding

Fra : Ukendt

Dato : 31-05-10 13:06

Man kender din glæde over "de danske bådejere".

Men forstår den ikke.

Mage til amatørisme, halvhjertet samme ovenikøbet, skal man da lede efter.

De såkaldte "havneinformationer" er jo i den grad, på grund af den måde
"oplysninger" indhentes på, aldeles upålidelige..!!

En reel havnelods opbygges på aktiv indhentning af oplysninger om den
enkelte havn.
Ikke ved at forlade sig på en tilfældig havnefogedes lyst og evne til at
indsende oplysningerne.

Egon

Fra : Ukendt

Dato : 31-05-10 17:11

> [...]
> Med 260,- i rabat kan man nok leve med en forskydelse på et år.
> Alternativet er at gå ind på Danske bådejeres hjemmeside og herfra

Så prøver jeg for fuldstændighedens skyld at pointere:

i det originale indlæg, samt i dit - var nævnt: 2009-2010

Havnelodsen på tilbud dækker 2009-2011... altså ét år MERE end angivet i
jeres indlæg.

venlig hilsen

JN

Fra : PappaLima

Dato : 01-06-10 19:52

Ja - det er helt rigtigt at havnelodsen dækker 2009 - 2011. Jeg kom til at
skrive forkert - det beklager jeg meget!

Med venlig hilsen Preben

Fra : Ukendt

Dato : 01-06-10 21:05

"PappaLima" <kohl@europe.com> skrev i meddelelsen
> Ja - det er helt rigtigt at havnelodsen dækker 2009 - 2011. Jeg kom til at
> skrive forkert - det beklager jeg meget!
>
> Med venlig hilsen Preben

Hej Preben,

absolut ingen grund til at beklage - jeg synes det er fint at du oplyste om
tilbuddet !
( jeg har også anskaffet bogen)

Min tidligere bemærkning var bare en tilføjelse til eventuelle skeptikere -
nemlig at den liiige dækker 2011 også.

Så tak for oplysningen om den gode og billige bog.

venlig hilsen

JN

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 31-05-10 07:19

Informationerne indhentes ligesom til de andre havnelodser, hvor bl.a.
indikation af internet også er en delinformation
Det viser hvad du tænker om havnefogeder, at de ikke i din optik har
lyst og evner.
Er der et lokalt grundlag for dette, eller er det din sædvanlige
aldeles upålidelige optræden du igen udstiller?

Mvh/Harding

Fra : Ukendt

Dato : 31-05-10 16:53

Du taler vel, som du har forstand til--
Det er jo en kendsgerning, at "bådejer-halløjet" ikke aktivt søger
oplysninger om havnene, men nøjes med at tigge havnene om at sende samme.
Godt, at vi har pålidelige havnelodser andre steder fra.

Ang. havnefogeder:
Disse er jo blot lønmodtagere.
Og efter automatiseringens hærgende fremfærd velsagtens snart en saga blot--

Fejlene ligger hos de mennesker, der driver havnene.
Og som for en hel dels vedkommende alene er interesserede i at genererer
overskud.
Vi sejlere opfattes jo som guldfasaner, der skal plukkes.

Foreningen Flid er et grusomt exempel på dette.
De aktuelle takstforhøjelser er samstemt blandt medlemmerne.
Med en turistforening, der uddeler overskud til private erhvervsdrivende,
som primus.

Upålidelig siger du?
Hvorpå bygger du dog det?
Man fornemmer, at det ikke alene er til havs, du ikke magter at holde
udkik--

Egon

**************************************

Fra : Torben Skovgaard Bac~

Dato : 31-05-10 17:07

news tele dk wrote:
> [...]
> oplysninger om havnene, men nøjes med at tigge havnene om at sende
> samme. Godt, at vi har pålidelige havnelodser andre steder fra.

Klip

> [...]
> Er der et lokalt grundlag for dette, eller er det din sædvanlige
> aldeles upålidelige optræden du igen udstiller?

Klip igen

Med fare for at få at vide, at jeg ikke bidrager med nogen viden, så *skal*
jeg altså på banen med en løftet pegefinger, selvom jeres indbyrdes kamp på
en måde bidrager til underholdningen i denne indtil videre meget grønne
vinter.

Pas nu på, at I ikke kommer med i det kommende lovforslag om forbud mod
visse kamphunde

\\\\////
(@@)
-------o00o-(_)-o00o---------
Torben

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 31-05-10 12:34

Var der ikke en tråd hvor spørgsmålet om skift af en kilerem var oppe..
Den streng fik du da ikke svaret på.
Det er mere interessant med vedkommende informationer hvor vi kan
hjælpe hinanden.
Jeg ville gerne give dig informationer om hvordan en drivrem hurtigt
blev skiftet på din båd, med det rette udstyr.
Det synes jeg er bedre udveksling af informationer end et imaginært
lovforslag.
Måske husker du den gamle arbejdersang, Internationales ord: "Vi
knuges under stat og love, vi flås af skattens skarpe klo".
Tør man erindre om, at det altså var en kritik og ikke en opskrift.
Tilsvarende her i gruppen er der personer der ikke er så interesseret
i emnet sejlads; men hellere vil bruge tiden på uvederhæftigt øfferi,
og betragte de som tidsfordriv og underholdning. Alt med udspring i en
pinlig affære i 2002.
Heldigvis er det ikke deres "Uendelige Viden" der er blevet benyttet i
de maritime uddannelsesundervisninger af kommende sejlere, men de
informationer frembragt af FRV, DS og med min beskedne indsats.
Desværre forstår de nævnte personer fortsat ikke at deres lemfældige
omgang med våben er fortid.
Et godt forslag der igen er kommet op i forbindelse med sparepakken
er:
Nedlæg Hærhjemmeværnet, det giver sikkert mere end en halv milliard i
besparelse.

Mvh/Harding

Fra : Torben Skovgaard Bac~

Dato : 31-05-10 20:12

Harding E. Larsen wrote:
> Var der ikke en tråd hvor spørgsmålet om skift af en kilerem var oppe.
> Den streng fik du da ikke svaret på.'

Klip en masse fra endnu et overflødigt svar fra dig.

> Mvh/Harding

Kære Harding
Heldigvis for dig, så er ikke alt sparet væk, så du har mulighed for at få
hjælp til dine trængsler.
Dit svar her viser, at du efterhånden har mistet fodfæstet i forhold til
humor.

I øvrigt gav du mig på ingen måde viden om, hvordan jeg hurtigt skifter min
kilerem - mest af alt var din hjælp "kun" et link til en brugermanual til
min motor, hvilket var og er besynderligt når jeg skrev, at jeg selv
skiftede kileremmen - så må du da for f.. kunne regne ud, at jeg godt ved
noget om min egen motor i den henseende.

EOD ved du sikkert hvad betyder.

Med sejlerhilsen
--
\\\\////
(@@)

Fra : HO

Dato : 31-05-10 22:11

"Harding E. Larsen" <harding@larsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
<<og betragte de som tidsfordriv og underholdning. Alt med udspring i en
<<pinlig affære i 2002.
Utrolig som du roder rundt i gamle indlæg når du har ryggen imod muren, du
er efterhånden meget useriøs.

<<Et godt forslag der igen er kommet op i forbindelse med sparepakken
<<er:
<<Nedlæg Hærhjemmeværnet, det giver sikkert mere end en halv milliard i
<<besparelse.
Og hvor passer denne sætning ind i denne tråd?????????? er det bare for at
skabe splid du fyrer det lort af?????????
nåh nej - Harding er trængt op i krog, så flyder galden.

Forøvrigt har hjemmeværnet sparet politiet for meget mere end du tror, de
helt store ting kunne ikke være løst uden HJV
Seest branden og Cop15 eksempelvis.

HO

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 31-05-10 13:58

Kære Torben,

Jeg husker nu dit bombastiske indlæg om at jeg ikke vidste hvilken
motor du havde i dit skib og derfor ikke kunne udtale mig.
Som jeg skrev i det efterfølgende indlæg havde du selv i gruppen
fortalt hvilken motor du havde og derfra reagerede du ikke.
Du hævdede også at det ikke kunne gøres på få minutter, det mener jeg
fortsat er muligt; men du gav ingen mulighed for svar.

EDO kan betyde flere ting f.eks:
Explosive Ordnance Disposal eller blot EOD, er en enhed, som har til
opgave at fjerne ueksploderet ammunition
Ebooks On Demand,
Every Other Day,
Embrodery Office Design,
Employee On Duty,
Every One Drinks,
Entry On Duty.
Estimated On Dock,
Evironmental Observation Division,
Enter On Duty,
End Of Discussion,
End Of Day, m.m.

Jeg foretrækker det sidste.
Jeg håber at du kan se det humoristiske i anvendelsen af
trebogstavskoder. Hermed lukker jeg for dagens GAV.

Mvh/Harding

Fra : Torben Skovgaard Bac~

Dato : 31-05-10 21:13

Harding E. Larsen wrote:
> [...]
>
> Jeg foretrækker det sidste.
> Jeg håber at du kan se det humoristiske i anvendelsen af
> trebogstavskoder. Hermed lukker jeg for dagens GAV.

Nå nå - så har du da lidt humor. EOD - vælg selv

Min motor er som min motor er.
Man kan *ikke* skifte kileremmen på en studs, og det kan du ikke ændre på.
Samtidigt - selvom det ikke hører til denne tråd, så er den saltvandskølet.
Vandpumpen trækkes direkte ved aksel til motoren og ikke via noget med
kileremmen. Af samme grund er du helt forkert på den, når du hævder, at man
skifter kileremmen på under sejladsen.
Det er noget kaptajnen afgør ud fra de forudsætninger, der foreligger i form
af søgang og vejrlig, afstand til nærmeste havn og en masse andre detaljer -
så derfor hr. Erasmus Montanus, så virker dine råd af og til og *ofte* skudt
helt over målet.
På mig - selvom det sikkert er helt uretfærdigt - så virker det som en slags
åndshovmod og et behov for til stadighed at hævde sig over for andre - altså
en slags kloge-Åge a la: http://www.pcworld.dk/galleri/fjolser_online?o=0 et
link, der blev bragt tidligere her gruppen, og hvor du slet ikke kom på
banen, selvom du sikkert kan finde eksempler, der ligner dig og din måde at
deltage i denne gruppe. Faktisk er galleriet ret sjovt, og hvis man bare har
en smule selvironi, så vil man også finde sig selv en eller flere gange -
prøv selv

Du må tænke på det, man kalder Joharis Vindue:
http://www.emu.dk/erhverv/mestforlaerere/publikationer/generelt/talerviforbihinandensept.pdf
læs (nu gør jeg
gud-hjælpe-mig-det-samme-som-du-gør-uden-at-tænke-på-at-det-vindue-kender-du-da-nok-til-hudløshed)
mest omkring side 9 og 10.

Jeg siger god nat herfra - vejrudsigten tilsiger noget med sejlads i morgen
for dem, der ikke er ramt af arbejde

--
\\\\////
(@@)

Fra : blueocean

Dato : 01-06-10 04:37

On 31 Maj, 23:10, "HO" <h...@vejen-net.dk> wrote:
> [...]
>
> Forøvrigt har hjemmeværnet sparet politiet for meget mere end du tror, de
> helt store ting kunne ikke være løst uden HJV

Nu fik jeg en årsag til at JEG ikke længere GIDER være i den slags
fora.........................Forstå det som kan.
Gert

Fra : Ukendt

Dato : 01-06-10 13:19

blueocean wrote:
> Nu fik jeg en årsag til at JEG ikke længere GIDER være i den slags
> fora.........................Forstå det som kan.
> Gert

Du er ikke alene ...
Masten kommer forhåbentlig på i dag, og så ... ...
Happy sailing!

Flemming Torp

PS: Facnor importøren i DK bekræfter, at mit R150 ikke skal smøres.

Fra : Per Nordahl

Dato : 01-06-10 14:29

"Flemming Torp" <fletopkanelbolle2rp.danmark> skrev i en meddelelse
> [...]
Hørt!

> Du er ikke alene ...
> Masten kommer forhåbentlig på i dag, og så ... ...
Håber det lykkedes på trods af vejret..
> Happy sailing! Det det vi skal
>
> --
> mvh
> Flemming Torp
>
> PS: Facnor importøren i DK bekræfter, at mit R150 ikke skal smøres.

Lad høre hvordan det går.

PS: Synes måske at: At tråden er blevet lidt afsporret ?

Ville det være rimeligt hvis,

HO.
Harding E Larsen
Newstele.dk
Torben skovgaard B

Lavede helt jeg jeres egen tråd/diskussion.
Så kan i skændes helt alene!

Læg mærke til at der kun er indlæg fra jer, efterhånden ! gad vide
hvorfor?

Mvh. "Thulfen"

Fra : HO

Dato : 01-06-10 14:46

"Per Nordahl" <info_/)MASCOT28_/)@per-nordahl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Så kan i skændes helt alene!
> Læg mærke til at der kun er indlæg fra jer, efterhånden ! gad vide

Hej
Jeg beklager meget jeg lod mig rive med i diskutionen.
Uforbeholden undskyldning herfra til de som startede tråden.
mvh
HO

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 01-06-10 06:20

Du glemte at læse på side 7:

Den, som lærer
noget, forandrer sine handlingsmuligheder på én af følgende måder:
a. ved at kunne noget nyt (ny læring)
b. ved at forkaste noget tidligere lært (aflæring)
c. ved at erstatte noget tidligere lært med noget nyt (genlæring).

Ved at følge disse kunne du måske flytte dig lidt.

Mvh/Harding

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 01-06-10 09:26

Din undskyldning er positivt modtaget.
Sejl en tur vejret er jo godt her i Østjylland.

Mvh/Harding