Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
billeddata. JPG.
Fra : Carsten Riis

Dato : 29-05-10 11:03

Hej Alle

for et par år siden havde jeg lidt dataproblemer og mistede en del billeder.
De bedste billeder blev heldigvis genskabt, så man stadig kan se dem.

En del billeder gik tabt og dermed bare ærgerligt.

En endnu større del af filerne blev genskabt, men kun så jeg kan se
filen og den størrelse den oprindelig havde.
Prøver jeg at åbne billedet får jeg at vide at den ikke længere er et
bitmap-filformat.

Det er lidt irriterende, at data evt. ligger reelt, men lige mangler en
lille stump information så de igen er brugbare.

Har I nogen gode fif til, hvordan sådanne filer kan repareres så de igen
er billeder?

Billederne er taget med at Canon PowerShot S1 IS, hvis det på nogen måde
er interessant.

Og lad nu være med moralprædiken om backup.

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : kk

Dato : 29-05-10 15:15

"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> er interessant.
>

> Og lad nu være med moralprædiken om backup.

Har du prøvet med Free file recovery? Det har jeg haft fornøjelse af efter
en bommert.
Det ligger her: http://avnmedia.com/free_file_recovery.html
mvh
kk

Fra : Carsten Riis

Dato : 29-05-10 17:24

kk skrev den 29-05-2010 16:14:
> Har du prøvet med Free file recovery? Det har jeg haft fornøjelse af efter
> en bommert.
> Det ligger her: http://avnmedia.com/free_file_recovery.html

tak for responsen. selve genskabelsen er er ligesom overstået. men der
er ligesom en stump information som afholder computeren fra at kunne
vise filen som det billede som filen reelt er.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-05-10 18:45

Carsten Riis <carsten.riis@gmail.com> wrote:

> tak for responsen. selve genskabelsen er er ligesom overstået. men der
> er ligesom en stump information som afholder computeren fra at kunne
> vise filen som det billede som filen reelt er.

mit gæt er at de filer er korrupte ..dvs. der mangler mere end bare
information om at det er et billede ...

/thomas

Fra : Carsten Riis

Dato : 29-05-10 19:04

Thomas von Hassel skrev den 29-05-2010 19:45:

> mit gæt er at de filer er korrupte ..dvs. der mangler mere end bare
> information om at det er et billede ...

det er desværre også det jeg frygter, men det kunne være at der findes
en eller anden form for magi.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-05-10 19:07

Carsten Riis <carsten.riis@gmail.com> wrote:

> det er desværre også det jeg frygter, men det kunne være at der findes
> en eller anden form for magi.

så skal du lægge et af billederne op et eller andet sted så vi kan se
hvad det er vi snakker om .. alt andet er gætværk.

/thomas

Fra : kk

Dato : 29-05-10 19:16

"Thomas von Hassel" <thomas@elements.dk> skrev i en meddelelse

> så skal du lægge et af billederne op et eller andet sted så vi kan se
> hvad det er vi snakker om .. alt andet er gætværk.
>
> /thomas

God ide, jeg har et par programmer til den slags, som dog ikke er prpvet
ordentligt.
Prøv at sende mig bare een af filerne.
mvh
kk

Fra : Carsten Riis

Dato : 29-05-10 21:29

Thomas von Hassel skrev den 29-05-2010 20:07:

> så skal du lægge et af billederne op et eller andet sted så vi kan se
> hvad det er vi snakker om .. alt andet er gætværk.

Du er meget velkommen til at prøve med disse to:

www.carben.dk/billedserier 127Kopi.jpg

www.carben.dk/billedserier 126Kopi.jpg

Fra : Carsten Riis

Dato : 29-05-10 21:37

Carsten Riis skrev den 29-05-2010 22:29:

> Du er meget velkommen til at prøve med disse to:
>
> www.carben.dk/billedserier127Kopi.jpg
>
> www.carben.dk/billedserier126Kopi.jpg

nu med rigtige links

Fra : emjeppesen

Dato : 29-05-10 22:15

Carsten Riis skrev:

>nu med rigtige links

links dur ikke.
Hilsen emj
--

lamaguf.dk

Fra : Hans Kjærgaard

Dato : 29-05-10 22:21

On Sat, 29 May 2010 23:14:40 +0200, emjeppesen <emj@> wrote:

>links dur ikke.

De virker fint, det gør billederne så til gengæld ikke.

/Hans

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-05-10 23:20

Hans Kjærgaard <hans.k2teknik@post5.tele.dk> wrote:

> De virker fint, det gør billederne så til gengæld ikke.

kan du huske ca. hvad opløsning de var i ?

/thomas

Fra : Carsten Riis

Dato : 30-05-10 07:28

Thomas von Hassel skrev den 30-05-2010 00:19:

> kan du huske ca. hvad opløsning de var i ?

Ifølge de andre billeder som blev genskabet helt:

1536 * 2048

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-05-10 10:35

Carsten Riis <carsten.riis@gmail.com> wrote:

> Ifølge de andre billeder som blev genskabet helt:
>
> 1536 * 2048

ok ... jeg kan ikke få noget ud af de rå data som ligner et billede ...

/thomas

Fra : Allan

Dato : 29-05-10 22:26

Den 29-05-2010 18:23, Carsten Riis skrev:

> tak for responsen. selve genskabelsen er er ligesom overstået. men der
> er ligesom en stump information som afholder computeren fra at kunne
> vise filen som det billede som filen reelt er.

Prøv at rename den virkelige filtype til f.eks BMP, og de øvrige andre
muligheder. Men du skal nok til at lege med DOS eller tilsvarende. For
en eller anden original har fundet det passende, at der i filnavnet godt
kan optræde flere dotter, og samme original fandt det passende at skjule
filtypen. Dine filer kan der for have navnet: billed.gif.gaf.guf.???,
hvor ??? (filtypen) ikke er defineret, men visse programmer kan godt
compile filen til et trump, men ingen åbne filen.

Fra : ET

Dato : 29-05-10 19:12

> [...]
> er billeder?
>
> Billederne er taget med at Canon PowerShot S1 IS, hvis det på nogen måde

Du skal bruge RescuePro. Det vil genskabe brugbare billeder.
hilsen erik thorsen