Torrent klient?
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 28-05-10 21:57

En del softwaresites giver nu mulighed for brug af torrent-downloads, så
hvilken er den bedste - og hurtigste - torrent klient, man kan få til
Mac OS X? - Pt. bruger jeg Transmission, men jeg synes, den for det
meste er dræbende langsom...

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-05-10 22:21

> [...]
> hvilken er den bedste - og hurtigste - torrent klient, man kan få til
> Mac OS X? - Pt. bruger jeg Transmission, men jeg synes, den for det

Transmission er den jeg bruger ... kan kan snildt få den til at fylde
min 20Mbit/sek linie .... det afhænger jo meget af hvad du henter,
hvormange der seeder og hvilken båndbredde _de_ har ud ...

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 28-05-10 23:06

Thomas von Hassel wrote:

> Transmission er den jeg bruger ... kan kan snildt få den til at fylde
> min 20Mbit/sek linie .... det afhænger jo meget af hvad du henter,
> hvormange der seeder og hvilken båndbredde _de_ har ud ...

Det er jeg godt klar over, men det irriterer min blindtarm noget så
grusomt, at jeg henter ned med 10-20 kilobyte pr. sek. fra 1-4mbits
linier med op til 30-40 seeders/leachers - selv, når der ikke er meget
trafik og kan se, jeg henter fra +20 fødestrenge.... Nå, men heldigvis
tager det jo næsten ingen CPU og RAM, så den får bare lov at køre i
baggrund...

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-05-10 23:12

> [...]
> trafik og kan se, jeg henter fra +20 fødestrenge.... Nå, men heldigvis
> tager det jo næsten ingen CPU og RAM, så den får bare lov at køre i

Check lige om du har sat den til "skildpadde" mode eller sat limits op
under preferences ...

/thomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 28-05-10 23:59

Thomas von Hassel wrote:

> Check lige om du har sat den til "skildpadde" mode eller sat limits op
> under preferences ...

Nej, der er ingen 'Speed Limit' sat, så ingen 'skildpadde' der kravler
afsted....-)

mvh. Erik Richard

Fra : Bruno, Copenhagen - ~

Dato : 29-05-10 14:05

Erik Richard Sørensen wrote:

> [...]
> trafik og kan se, jeg henter fra +20 fødestrenge.... Nå, men heldigvis
> tager det jo næsten ingen CPU og RAM, så den får bare lov at køre i

Det kan sagtens være dem du henter fra har gang i mange ting på en gang,
så de ikke har ret meget båndbredde at dele ud af. Det er ikke
anderledes end hvis man vil hente noget fra en server på traditionel vis
og den så sidder på en tynd forbindelse, så hjælper det ikke noget man
selv har en super forbindelse.

Mvh
Bruno

PS. Transmission kører fint her.

Fra : Steen

Dato : 28-05-10 23:12

In article <4c002e2a$0$4807$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>,

> [...]
> hvilken er den bedste - og hurtigste - torrent klient, man kan få til
> Mac OS X? - Pt. bruger jeg Transmission, men jeg synes, den for det

Jeg har jun prøvet Transmission, og må nok indse at jeg ikke bliver den
store tilhænger af torrents.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 28-05-10 23:20

Steen <isteen@gmail.com> wrote:

> In article <4c002e2a$0$4807$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>,

> Jeg har jun prøvet Transmission, og må nok indse at jeg ikke bliver den
> store tilhænger af torrents.

det kommer jo an på hvad du vil opnå ... teknologien er ret smart hvis
du vil distribuere noget til mange mange mennesker men ikke vil have en
monster server + linie og/eller vedligeholde et manuelt mirrorsystem.

/thomas

Fra : Steen

Dato : 29-05-10 09:42

> [...]
> du vil distribuere noget til mange mange mennesker men ikke vil have en
> monster server + linie og/eller vedligeholde et manuelt mirrorsystem.

Det er da rigtigt. Linux bliver delt ud via torrents (blandt andet).
Jeg skulle bare se en boksekamp, og den deling var der ikke meget gang
i.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 28-05-10 23:39

Steen <isteen@gmail.com> writes:

> Jeg har jun prøvet Transmission, og må nok indse at jeg ikke bliver den
> store tilhænger af torrents.

Flere udbydere sætter konsekvent båndbredden ned for folk der kører
BitTorrent. Det går RIGTIGT stærkt.

Hvis man har lyst til en lidt anden oplevelse af torrents end bare noget
de rhenter, så prøv at se video med Vuze!

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 30-05-10 10:36

> Flere udbydere sætter konsekvent båndbredden ned for folk der kører
> BitTorrent. Det går RIGTIGT stærkt.

Yousee gjorde det en overgang, pga. kapacitets problemer, men de er
holdt op igen ...

/tomas

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 28-05-10 23:47

Steen wrote:

> Jeg har jun prøvet Transmission, og må nok indse at jeg ikke bliver den
> store tilhænger af torrents.

Det gør jeg heller ikke, men fordelen er, at man ikke behøver at have en
browser kørende, når der downloades, - og så at det næsten ingen CPU
kraft og RAM bruger...

mvh. Erik Richard

Fra : Lyrik

Dato : 29-05-10 02:59

On 28 Maj, 22:57, Erik Richard Sørensen <NOS...@NOSPAM.dk> wrote:
> [...]
> hvilken er den bedste - og hurtigste - torrent klient, man kan få til
> Mac OS X? - Pt. bruger jeg Transmission, men jeg synes, den for det

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Prøv uTorrent(MikroTorrent).

MvH
Jens

Fra : Jesper

Dato : 30-05-10 02:52

> [...]
> hvilken er den bedste - og hurtigste - torrent klient, man kan få til
> Mac OS X? - Pt. bruger jeg Transmission, men jeg synes, den for det

Der er flere par du skal være opmærksom på:

Sørg for at der er nok seeders og et rimeligt seeder/leecher forhold på
de torrents du henter.

Lad være med at sætte samlede antal forbindelser i vejret i
indstillinger, da du så rammer bufferloftet på de fleste routere, de har
kun buffer til at håndtere portoverførsel på et begrænset antal
forbindelser. Rammer du loftet, så kan du opleve ikke at kunne surfe,
hente mails mv.

Tager man hensyn til det er Transmission det bedste lille torrentprogram
på markedet til Mac. Vuze kan mere, men den er meget tung at danse med.
--
Jesper
Chuck Norris doesn't wear a watch.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 30-05-10 13:18

Jesper wrote:

> [...]
> kun buffer til at håndtere portoverførsel på et begrænset antal
> forbindelser. Rammer du loftet, så kan du opleve ikke at kunne surfe,

Jeg har observeret, at jo tættere seeder/leecher ligger i antal, jo
bedre og hurtigere går det. - Klar forskel på, om det er 1/2 eller 10/12.

> Tager man hensyn til det er Transmission det bedste lille torrentprogram
> på markedet til Mac. Vuze kan mere, men den er meget tung at danse med.

Har aldrig prøvet Vuze, kun hørt navnet. Derimod har jeg prøvet
xTorrent, og den er - hm... ikke god - langt fra endda, så jeg holder
mig nok til Transmission, og så må jeg jo starte den op, når jeg går i
seng, så sidder jeg ikke og irriteres over, den af og til kan være sløv
som en snegl.

mvh. Erik Richard

Fra : Bruno, Copenhagen - ~

Dato : 30-05-10 14:02

> [...]
> mig nok til Transmission, og så må jeg jo starte den op, når jeg går i
> seng, så sidder jeg ikke og irriteres over, den af og til kan være sløv

Jeg tvivler på, at det er Transmission der er den skyldige i det går
langsommere end du forventer. Det er mere sandsynligt der simpelthen
ikke er så mange der deler det du søger, eller at mange af dem kun deler
til private trackere. Find en "klub" der fokuserer på det du søger og så
går det normalt bedre, eksempelvis er det motorsport jeg henter ofte
ikke tilgængeligt på de åbne trackere.

Mvh
Bruno

Fra : nospamtoMike [8000 C~

Dato : 01-06-10 08:42

> så sidder jeg ikke og irriteres over, den af og til kan være sløv
> som en snegl.

Det har intet med programmet Transmission at gøre. Det er helt normalt. Det
går hurtigt, hvis der er mange seedere med høj båndbredde; det går langsomt
hvis der ikke er.

Og fidusen er at lave noget andet, mens filerne hentes. Transmission passer
sig selv.

- Mikael

Fra : Ukendt

Dato : 03-06-10 16:58

On 2010-06-01 09:42:27 +0200, "nospamtoMike [8000 C]" <nospam@kern.dk> said:

> [...]
> hvis der ikke er.
>
> Og fidusen er at lave noget andet, mens filerne hentes. Transmission passer

Et lille trick med transmission ( og sikkert også andre torrent
klienter ) er at tjekke op på hvor mange piers den skal åbne/hente
fra..)
Når jeg er på "lille båndbredde" henter jeg max fra 30 såkaldte global
max conections, når jeg har masser af båndbredde limiterer jeg - alt
efter hvad jeg henter, til 500 eller - har prøvet det et par gange 5000
)
specielt ved 5000 og +50 mbit går det hele pænt stærkt..
Det er også værd at eksperimentere med hvor meget du uploader med..
alt efter om du er på adsl, eller xdsl etc..
transmission har slutteligt en "ban liste" som jeg tror mest handler om
at undgå en masse sære servere, der prøver på at give dig virus og en
masse andet.. eller bare prøver på at stjæle din båndbredde...
Når det hele er testet igennem, kører det lille program faktisk pænt
hurtigt, og bliver ganske ofte opdateret, hvis de finder fejl i det..

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 03-06-10 22:45

ecozyz wrote:

> [...]
> Når det hele er testet igennem, kører det lille program faktisk pænt
> hurtigt, og bliver ganske ofte opdateret, hvis de finder fejl i det..

OK, det vil jeg prøve ved lejlighed. Pt. står den til 'unlimited' i både
peers, seeders/leechers. Min linie er 25mbit ned/2mb op, så der skulle
være god plads.

mvh. Erik Richard

Fra : Ukendt

Dato : 04-06-10 10:42

On 2010-06-03 23:44:33 +0200, Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> said:

> [...]
>
> OK, det vil jeg prøve ved lejlighed. Pt. står den til 'unlimited' i b
> åde peers, seeders/leechers. Min linie er 25mbit ned/2mb op, så der

Enig men unlimited giver faktisk problemer.
Jeg ved ikke helt hvorfor, men jeg tror at det er fordi den "snakker"
med så mange "piers" samtidig.
Ved at begrænse antallet, har jeg oplevet at det hele fungerer meget bedre..?

Fra : Martin [6000]

Dato : 30-05-10 12:24

> Jeg har jun prøvet Transmission, og må nok indse at jeg ikke bliver den
> store tilhænger af torrents.

Jeg forstår dig godt, for der er en del at sætte sig ind i med Torrents-
teknologien. Det kan virke meget uoverskueligt..

Personligt bruger jeg Transmission - synes det er et faktastisk program
og efter jeg fik sat mig ind i teknologien bag og hvorfor noget evt.
kører langsomt, så må jeg kalde mig selv for en die-hard Torrent fan nu!
Noget jeg aldrig havde troet for 5 år siden...

Det er _genialt_ til store fil overførsler. Henter en del ISO's ned til
diverse Linux-distros og med indbygget hash-tjek og muligheden for at
throttle hastigheden alt efter behov, så er det nu den eneste måde jeg
henter noget ned på hvis jeg har muligheden.

--
Martin
"Don't downgrade your computer to Windows 7, upgrade to GNU/Linux."