Tekst-lredigering på HTC Desire og Windows
Fra : Vagn

Dato : 27-05-10 12:17

Hej gruppe

Er der nogen der kender et gratis tekstredigerings program til HTC Desire,
som kan gemme filer i diverse mapper på sd-kortet og som gemmer i et format,
som kan læses og redigeres videre på min windows pc? Ligeledes den anden
vej.
Det betyder ikke noget om det er txt-filer eller noget andet, men det er vel
det mest nærliggende.
Det vil også være smart, hvis dette program kan overføre teksten til en
sms/mms.
Jeg har prøvet rigtig mange tekst editorer fra Android Marked, men ingen af
dem er ret gode til det. Enten kan de ikke gemme i udspecificerede mapper på
sd-kortet, eller også er der noget galt med formateringen, så det ikke
passer i Windows Notepad. Det nærmeste jeg er kommet er TxtPad Lite fra
Android Marked, men den mangler noget i formateringen, for linieskiftene
kommer ikke med, når jeg læser filerne i Windows Notepad, og den anden vej
er ikke bedre, for så er der dobbelt linieskift.
Kan nogen hjælpe mig?

MVH Vagn

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 27-05-10 18:07

Vagn skrev:

> [...]
> når jeg læser filerne i Windows Notepad, og den anden vej er ikke
> bedre, for så er der dobbelt linieskift.

Det lyder meget naturligt. HTC Desire er i bund og grund en linuxvariant,
og på Linux bruges LF (ASCII 10) som linjeskift, mens Windows benytter
CR+LF (ASCII 13+10) som linjeskift. Sædvanligvis skal man benytte en
dims som unix2dos (eller omvendt) hvis man vil transportere en fil fra
Linux til Windows [og hvis ens texteditor ikke selv kan klare det].

Jeg har ingen texteditor at anbefale til androïd. Det nærmeste jeg har
prøve er “note everything”, som ganske vist kan exportere til og importere
fra SD-kortet, men som bruger LF som linjeskift.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : Chano Andersen

Dato : 28-05-10 00:15

Den 27-05-2010 19:06, Klaus Alexander Seistrup skrev:
> CR+LF (ASCII 13+10) som linjeskift. Sædvanligvis skal man benytte en
> dims som unix2dos (eller omvendt) hvis man vil transportere en fil fra
> Linux til Windows [og hvis ens texteditor ikke selv kan klare det].

Eller bare åbne filerne i Wordpad. Det fungere i hvert fald fint både på
Vista og Win7, husker ikke lige med XP, det er for længe siden jeg har
brugt den.

- Chano Andersen

Fra : Vagn

Dato : 28-05-10 08:34

> Jeg har ingen texteditor at anbefale til androïd. Det nærmeste jeg har
> prøve er "note everything", som ganske vist kan exportere til og importere
> fra SD-kortet, men som bruger LF som linjeskift.

Så lader det jo til, at det er noget jeg må lære at leve med. Og for at gøre
ondt værre, så er min TxtPad Lite begyndt at svigte mig. Den kan ikke
indeholde ret meget tekst, og så kan den heller ikke lide æ, ø og å. Dem
laver den sommetider om, så jeg er lidt meget på spanden lige nu.

MVH Vagn.

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 28-05-10 15:03

Vagn skrev:

> [TxtPad Lite] kan […] ikke lide æ, ø og å. Dem laver den
> sommetider om, så jeg er lidt meget på spanden lige nu.

Hvordan laver den æ, ø og å om? Som fra “frække frølår” til
“frække frølÃ¥r”?

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : Vagn

Dato : 28-05-10 15:53

Det er ikke hver gang. Kun når tekstmængden bliver for stor. Mærkeligt????

> Hvordan laver den æ, ø og å om? Som fra "frække frølår" til
> "frække frølår"?

Jeg er ikke helt sikker, men det er noget i den retning. Programmet er
nemlig blevet helt underlig. Når jeg vil hente en fil eller gemme en fil, så
får jeg meddelelsen "Beklager - Programmet TxtPad Lite (process
org.patillo.android.txtpad) er standset uventet. Prøv igen". Og det hjælper
ikke at slette og geninstallere programmet, så jeg får vist ikke meget glæde
af det program.

Nå???? Jeg har lige fundet ud af, at TxtPad Lite godt kan hente nogle af de
første filer jeg lavede med den.

Jeg håber jeg har fundet årsagen nu. Jeg havde lavet en mappe der hed "Sjove
SMS'er", og den har jeg nu lavet om til "Sjove SMSer". Det ser umiddelbart
ud til at have hjulpet. Det skal lige gennemprøves!

MVH Vagn