Ny Iphone total bagud
Fra : Henrik

Dato : 27-05-10 07:05

Så lige at man reklamerer med at den nye Iphone får videochat.

Det er åbenbart en nyhed for Iphone men min gamle Sony-Ericsson har haft
video chat de sidste 5 år. Siden 3g kom på markedet har de fleste telefoner
haft video chat.

Så jeg fatter ikke hvorfor det skulle være en nyhed, eller er det fordi det
er Iphone der langt om længe haler ind på de andre ?

Hvad bliver den næste nyhed, at Iphone får 5 megapixel kamera ?

Men Iphone købere er som Harley kører , de betaler det dobbelte og får det
halve , og er endda glade for det.

Fra : J.K.Arning

Dato : 27-05-10 13:16

On 2010-05-27 08:05:16 +0200, Henrik said:

> [...]
>
> Hvad bliver den næste nyhed, at Iphone får 5 megapixel kamera ?
>

> Men Iphone købere er som Harley kører , de betaler det dobbelte og får

Du vil åbenbart ikke have telefonen, alligevel har du åbenlyst ondt i
røven over den og dem der køber den.

Det giver ingen mening?

Hvad er det egentligt der plager dig?

--
"We don't spend a lot of energy on old technology"

Steve Jobs om Flash

Fra : Hauge

Dato : 27-05-10 13:41

J.K.Arning skrev:
> Du vil åbenbart ikke have telefonen, alligevel har du åbenlyst ondt i
> røven over den og dem der køber den.

Avavav, ramte den virkelig så hårdt? ;)

> Det giver ingen mening?
>
> Hvad er det egentligt der plager dig?

Hvad plager dig? Dit indlæg giver da mindre mening end det oprindelige i
denne tråd.

/Hauge

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 27-05-10 17:35

"Henrik" <allspammers@mustdie.net> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Hvad bliver den næste nyhed, at Iphone får 5 megapixel kamera ?
>
> Men Iphone købere er som Harley kører , de betaler det dobbelte og får det

Sådan har det vel altid været med iPhone, siden den kom - og sådan vil det
vel også være fremover. Ikke noget nyt under solen der.

--
MVH Thomas
http://www.sjovevarer.dk - er du vild med gadgets?

Fra : Jean

Dato : 27-05-10 22:04

Henrik skrev:
> Men Iphone købere er som Harley kører , de betaler det dobbelte og får det
> halve , og er endda glade for det.

Iphone er en hype.

Prøv at sammenligne en Iphone med HTC Desire.... på hvilken del slår Iphone
HTC'en... (Nu ser vi på funktioner og ikke design, som er en smagssag.)

Jeg giver heller ikke meget for Iphone.

Mvh Jean.

Fra : Chano Andersen

Dato : 28-05-10 00:13

Den 27-05-2010 23:03, Jean skrev:
> Prøv at sammenligne en Iphone med HTC Desire.... på hvilken del slår
> Iphone HTC'en... (Nu ser vi på funktioner og ikke design, som er en
> smagssag.)

På applikationerne. Der er væsentligt flere brugbare i AppStore end i
Market. Primært fordi Google ikke har sluppet betalingsapps løs i
Danmark endnu.

Jeg støder på alt for mange "Lite", "Demo" og "Trial" udgaver når jeg
leder efter noget i Android market...

- Chano Andersen

Fra : DK

Dato : 28-05-10 05:46

On Thu, 27 May 2010 08:05:16 +0200, "Henrik" <allspammers@mustdie.net>
wrote:

> [...]
>video chat de sidste 5 år. Siden 3g kom på markedet har de fleste telefoner

Og hvor mange bruger det i praksis?

>Så jeg fatter ikke hvorfor det skulle være en nyhed, eller er det fordi det
>er Iphone der langt om længe haler ind på de andre ?

iPhone er generelt langt bag efter med features. Til gengæld er det
som regel gennemtænkt når det dukker op.

>Hvad bliver den næste nyhed, at Iphone får 5 megapixel kamera ?

Sansynligvis. Men hvordan er det nu lige det er med antal megapixels?
5 megapixels er ikke per automatik bedre end fx 3.

>Men Iphone købere er som Harley kører , de betaler det dobbelte og får det
>halve , og er endda glade for det.

Hvad er der nu galt med Harley kørere?

For mig er iPhonen langt mere end blot en telefon. Det er en i praksis
anvendelig håndholdt computer der på især brugerfladen og et massivt
udbud af applikationer indtil videre slår andre på det felt.

Men sådan er vi jo heldigvis forskellige.

Fra : Henrik

Dato : 28-05-10 07:38

"DK" <dk@dk.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> udbud af applikationer indtil videre slår andre på det felt.
>
> Men sådan er vi jo heldigvis forskellige.

Ja heldigvis og jeg køber måske også en iphone hvis den en dag passer med
mit behov og man IKKE bliver så bundet af Iphone.

Jeg har heller ikke brugt video chat i mange år, men det der irriterer mig
er ikke brugerne af Iphone, på samme måde som med Harley må folk selv
vurdere om de får noget "ekstra" ved at betale mere for noget der kan
mindre - men ser lækkert ud.

Mit problem er pressen ukritisk beskriver det som en nyhed at man kan video
chatte. Pressen er total ukritisk overfor iphone. En god journalist ville
nævne at alle andre telefoner længe har kunnet video chatte men at nyheden
er at nu kan iphone også dette.

Denne ukritiske "falden på halen" af pressen over Iphone irriterer mig, da
jeg forventer at journalister forholder sig kritisk til deres materiale.
Men jeg må nok konstatere at pressen i dk er utroværdig. Det gælder jo også
dr - bare se stein bagger interviewet.

Men det ville være rart, både for alle brugere af mobiltelefoner at pressen
var objektiv, det ville gøre det nemmere at vælge sin næste mobil.
Som det er nu må man ty til udenlandske sider for at få en ordenligt
vurdering af mobiltelefoner. F.eks. gsmarena.com og andre ligenende side.

Igen jeg er ikke "sur" på Iphone eller Iphone ejere, for mig er det
ligegyldigt hvad der står på telefonen, men det er interessant hvad jeg får
af kvalitet og software "frihed" i. forhold til pris.

Mvh Henrik

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 28-05-10 18:53

> [...]
> Som det er nu må man ty til udenlandske sider for at få en ordenligt
> vurdering af mobiltelefoner. F.eks. gsmarena.com og andre ligenende side.

Det er jo vanskeligt, da det netop ikke er specifikationerne, som sælger
iPhone. Kigger man udelukkende på specifikationerne, så ville jeg aldrig
købe en iPhone - dårligt kamera, ikke mulighed for at bruge ekstra
hukommelseskort osv. Alligevel sidder jeg i dag med en iPhone, og følelsen
af at jeg aldrig skal have Nokia eller SE igen. Det er svært at sætte
fingeren på prcæis, hvad der lige gør, at jeg er faldet for den. Det er vel
en kombination af design, vellykket brugerflade tilsat en anelse hype. Og
for mig tæller den gennemførte emballage også med - ved godt at jeg ikke
bruger den til noget, når jeg har pakket telefonen ud, men det bidrager til
den positive oplevelse.

> Igen jeg er ikke "sur" på Iphone eller Iphone ejere, for mig er det
> ligegyldigt hvad der står på telefonen, men det er interessant hvad jeg
> får af kvalitet og software "frihed" i. forhold til pris.

Igen er det jo et spørgsmål om defination af kvalitet - er kvalitet et
kapløb på specifikationer, på "feel", design eller ..?

Fra : Ole Larsen

Dato : 28-05-10 13:39

DK skrev:

> [...]
> udbud af applikationer indtil videre slår andre på det felt.
>
> Men sådan er vi jo heldigvis forskellige.

Der er vel ikke andet galt med Harley kørere end at de er villige til
betale dobbelt for den halve funktionalitet samt et image der er ved at
blive pseudo (som den lille krukkede dille blev det) - som iphoniterne er.

Fra : Chano Andersen

Dato : 01-06-10 20:35

Den 28-05-2010 06:46, DK skrev:
> For mig er iPhonen langt mere end blot en telefon. Det er en i praksis
> anvendelig håndholdt computer der på især brugerfladen og et massivt
> udbud af applikationer indtil videre slår andre på det felt.

Tja, eneste forskel jeg ser på Apples AppStore, og Android Market, er
færre gengangere på Android Market... Men det er måske bare mig, der
ikke ved hvordan man skal finde unikke apps på AppStore? :P

- Chano Andersen