Hvor får man det bedste bagerbrød
Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 27-05-10 16:00

Bo Bech i Store Kongensgade - 875 gram - kr. 30,- smager fantastisk og
holder i flere dage. Kr. 34,28 pr kilo

Taffelbay på Strandvejen i Hellerup - 418 gram - kr. 20,- (dagens brød)
koster normalt 32,- kedeligt dagen efter. Kr. 76,50 pr. kilo

Hvad betaler I og hvormeget får i for pengene?

--
med venlig hilsen Jesper Haaber Gylling
http://www.gylling.net/

Fra : Pernille Højgaard

Dato : 27-05-10 17:01

Jeg har ikke vejet det, men jeg får et stort rugbrød for 28.50 kr. fra
Skallebæk/ Lagkagehuset.

Det smager >>bandeord<< godt. Holder sig friskt 4-7 dage.

VH Pernille (Haderslev)

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 27-05-10 17:05

Pernille Højgaard <ph@praxis.invalid> wrote:

> Jeg har ikke vejet det, men jeg får et stort rugbrød for 28.50 kr. fra
> Skallebæk/ Lagkagehuset.
>
> Det smager >>bandeord<< godt. Holder sig friskt 4-7 dage.

Prøv at veje det næste gang du køber.

Nu var det mere franskbrødstypen jeg tænkte på.

Fra : Jens Bruun

Dato : 27-05-10 20:06

Jesper Haaber Gylling <jesper@gylling.net> skrev i meddelelsen
1jj5tl8.14wacz71dv8on9N%jesper@gylling.net:

> Hvad betaler I og hvormeget får i for pengene?

Vist 37,- for et hvedebrød hos Emmerys. Holder en lille uge. Rugbrødet fra
samme sted holder snildt 14 dage, hvis det opbevares i køleskab.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Peter Lauridsen

Dato : 29-05-10 23:23

Om holdbarhed af brød

20-30 sekunder i mikrobølgeovnen - så er et gammelt, tørt brød som nyt
igen.

Hilsen Peter

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 30-05-10 10:31

Peter Lauridsen <plau@vip.cybercity.dk> wrote:

> Om holdbarhed af brød
>
> 20-30 sekunder i mikrobølgeovnen - så er et gammelt, tørt brød som nyt
> igen.
>
> Hilsen Peter

Hvordan kan det lade sig gøre? Gammelt brød har jo tabt fugten og er
dermed blevet tørt og hårdt.

Fra : Erik Olsen

Dato : 30-05-10 11:35

Jesper Haaber Gylling wrote:

> Hvordan kan det lade sig gøre? Gammelt brød har jo tabt fugten og er
> dermed blevet tørt og hårdt.

Daggammelt hvedebrød har jeg altid givet en hurtig tur under den kolde
vandhane (kun skorpen må blive våd), efterfulgt af ca. 10 min i en 200
gr. C varm ovn. Gammeldags og effektivt, men brødet skal spises straks
efter, for senere bliver det virkeligt kedeligt.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 30-05-10 11:16

Jesper Haaber Gylling skrev:

> Hvordan kan det lade sig gøre? Gammelt brød har jo tabt fugten
> og er dermed blevet tørt og hårdt.

Inden det kommer så langt, kan man risikere at stivelsen krystalliserer,
hvorved brødet fremtræder hårdt og tørt. Det kan [til dels] afhjælpes
ved at give brødet en tur i mikrobølgeovnen.

Mvh,

--
Klaus Alexander Seistrup
http://klaus.seistrup.dk/

Fra : Aksel

Dato : 30-05-10 19:04

"Jesper Haaber Gylling" <jesper@gylling.net> skrev i en meddelelse
> [...]
> koster normalt 32,- kedeligt dagen efter. Kr. 76,50 pr. kilo
>
> Hvad betaler I og hvormeget får i for pengene?

Al den snak om, hvorlænge et brød er spisværdigt, kender vi slet ikke til.
Hvis brødet er godt, er det spist i løbet af 0-2 dage - ellers er det bare
ud.
De priser, der har været vist i tidligere indlæg, kan vi slet ikke genkende
der, hvor vi en sjælden gang køber brød.
Mvh
Aksel

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 30-05-10 19:00

Aksel <Aksel@stribnet.dk> wrote:

> [...]
> De priser, der har været vist i tidligere indlæg, kan vi slet ikke genkende
> der, hvor vi en sjælden gang køber brød.

Hvad betaler du da?

Hvis et brød er blevet tørt kan det nogengane godt bruges til
bruschetta.

Fra : Aksel

Dato : 31-05-10 09:16

> Hvad betaler du da?

10,00 dkr.
Men vi bager mest selv: "Værtens bedste brød" i støbejernsgryde.
Guf, Guf, Guf.
Mvh
Aksel

Fra : Lisbet Overvad Laurs~

Dato : 30-05-10 19:33

> [...]
> (dagens brød) koster normalt 32,- kedeligt dagen efter. Kr.
> 76,50 pr. kilo
>
> Hvad betaler I og hvormeget får i for pengene?

Her i mit udkantsdanmark - eller rådne banan - har vi mange turister,
men meget lidt bagerbrød der er værd at bruge penge på. I en radius
af ca. 10 km har vi tre bagerforretninger og utallige brødudsalg i
forbindelse med supermarkeder (Superbrugsen, Netto, Fakta med mange
flere). Den ene bagerforretning sælger et enkelt rugbrød som kan gå
an, et softkernebrød. Det koster vel omkring 24 kr., jeg ved ikke
hvad det vejer. Samtidig får man i butikken et rugbrødskort som
stemples hver gang man køber et rugbrød, så det syvende er gratis.
Sødt, ikk'?
Jeg er på det sidste begyndt at bage brød selv, for jeg gider ikke
mere være til grin for mine egne penge.

Lisbet
http://spanskgrammatik.dk

Fra : Lisbet Overvad Laurs~

Dato : 30-05-10 19:44

Lisbet Overvad Laursen wrote:
> Her i mit udkantsdanmark - eller rådne banan - har vi mange
> turister, men meget lidt bagerbrød der er værd at bruge penge
> på.

For efterhånden et par år siden pendlede jeg mellem hjem og arbejde
og kom hver dag gennem Nørre Snede som havde den mest dejlige
bagerforretning med det mest vidunderlige brød og bagværk jeg
nogensinde har oplevet. Der var altid kø fx af lastbilchauffører der
skulle have morgenbrød. Den blev desværre nedlagt da trafikken blev
ledt uden om den gade hvor butikken lå .

Lisbet
http://spanskgrammatik.dk

Fra : søren brix

Dato : 31-05-10 12:35

"Lisbet Overvad Laursen" <lisbet.ol@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> altid kø fx af lastbilchauffører der skulle have morgenbrød. Den blev
> desværre nedlagt da trafikken blev ledt uden om den gade hvor butikken lå

hej lisbeth

hvad er problemet med de 24.-kr ????

nååå ja bagere er jo nok et folk der ikke får eller betaler husleje .....

men ellers plejer jeg at købe brød med hjem fra norge når jg er deroppe på
arbejde det er rigtigt godt med god smag og holdbarhed.

mvh

Søren

Fra : Lisbet Overvad Laurs~

Dato : 31-05-10 13:05

søren brix wrote:
> hvad er problemet med de 24.-kr ????

Ikke noget problem hvis brødet er okay. Det meste af det er papagtigt
i smag og er lidet holdbart.

> nååå ja bagere er jo nok et folk der ikke får eller betaler
> husleje .....

Nååå nej ... Jeg vil gerne betale godt for godt brød!

> men ellers plejer jeg at købe brød med hjem fra norge når jg
> er deroppe på arbejde det er rigtigt godt med god smag og
> holdbarhed.

Så er du måske også en smule utilfreds med noget af det danske?

Lisbet
http://spanskgrammatik.dk