Dubarry støvler
Fra : HKN

Dato : 27-05-10 21:29

Hej,

Blot til høflig orientering - jeg har netop købt mig et par nye Dubarry
Ultima Støvler til £ 200,- (ca. kr. 1.700) incl. forsendelse i denne eBay
shop - http://stores.ebay.com/scottsoflangholm, hvilket er ca. kr. 700,-
under prisen i DK. De har også andre varer til interessante priser

Mvh
Henrik

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 28-05-10 08:51

"HKN" <henrikndk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> shop - http://stores.ebay.com/scottsoflangholm, hvilket er ca. kr. 700,-
> under prisen i DK. De har også andre varer til interessante priser

Hmm... har ikke engang råd til et par støver der koster det du har sparet

Mvh
JR

Fra : HKN

Dato : 28-05-10 09:09

> Hmm... har ikke engang råd til et par støver der koster det du har sparet

Det er vist et spørgsmål om prioritering

Mvh
Henrik

Fra : HH

Dato : 28-05-10 04:44

Jeg har købt hele sejlgarderobe (bukser og jakke) hos dette firma, og
var også fristet af støvlerne. Men et prisniveau for et par støvler på
2000kr synes jeg også er lidt skrapt. Men i Rungsted og andre steder
har der været en ældre model Henry Lloyd støvler til salg til 1000kr -
så dem købte jeg. Fantastisk støvle, lun og god og man står enormt
godt fast i dem. Jeg manler at teste i rigtigt hårdt vejr, men det
kommer nok.
Jeg syntes nok, at de 1000kr også var mange penge - men det var kun
indtil jeg så en annonce fra en sportsbutik hvor løbesko til dem der
gør det let koster mere.Og når man nu ved at de bliver produceret i
Kina til små penge er det jo stadig lidt optrækkeri. Men hvis folk vil
betale, hvorfor skulle man så sælge billigere?

Hans-Henrik

Fra : oem

Dato : 29-05-10 04:01

On 29 Maj, 07:42, Karl Erik Christensen <n...@none.invalid.co> wrote:

> Hmm... Nogle tror at man bliver "professionel" sejler, hvis man kun har
> det "rigtige" udstyr.
>
> Jeg købte for et par år siden 2 (to) par Reebok kondisko i Bilka for
> 199,- kr. pr. par.
> Står klippestabilt på vådt dæk.
>
> --
> Karl Erik.

Jeg sejlede hjem fra Samsø mandag/tirsdag først i denne uge i en
rimelig pelikan. Iført et par utætte Viking gummi støvler (til 250,-)
og derunder et dobbelt lag sokker overtrukket med en 4 liter
dybfrostpose. Det gik, mine fødder var tørre (p.g. af dybfrostposen),
men altså lidt for kolde. Halvdelen af sejlturen er som bekendt
ordentlig påklædning når det blæser op eller regner/bølgesprøjter
indover. Det går altså ikke i kondisko.

Jeg anerkender generelt at 'professionelt' sejludstyr, - også
påklædning, har en vis berettigelse. Prisen er bare lige skruet et par
tænder for meget op fordi der også er lidt design/snob-effekt. Min
ikke så trendy flydedragt fra Netto eller Aldi til ca 3-400,- købt for
1-2 år siden var f.eks. perfekt i det vejr jeg havde. Og designet
spillede ligesom ikke nogen stor rolle mod at have det tørt og varmt
indenunder.

Jeg efterlyser gerne alternativer i gummistøvler i et fornuftigere
prisleje end ovenstående. Selv om besparelsen er betragtelig. Viking-
gummistøvlerne slides for hurtigt, - de holder maksimalt 1-2 år før
der er hul lige over 'storetå-rod-knoglen', der hvor gummiet bøjes ved
gang.

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 29-05-10 06:43

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 29-05-10 11:46

Den Sat, 29 May 2010 03:01:11 -0700 skrev oem:

> [...]
> gummistøvlerne slides for hurtigt, - de holder maksimalt 1-2 år før der
> er hul lige over 'storetå-rod-knoglen', der hvor gummiet bøjes ved gang.

Der findes ikke dårligt vejr - kun dårlig påklædning.

Selvfølgelig skal påklædningen matche vejret - men derfor behøver den
ikke være dumsmart snobmærkefabrikat.

--
Karl Erik.

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 30-05-10 14:53

Den Sun, 30 May 2010 13:37:08 +0200 skrev HKN:

> De er selvfølgelig også bare nogle dumsmarte snobber, som sejler X'er
> ligesom jeg selv.....
>
> Mvh
> Henrik

Snøft snøft, spis nu din tudekiks.

Det jeg anfægter er at "snobberne" kun kan bruge de "anerkendte" mærker
for sejlere, selvom priserne er holdt kunstigt oppe. "Se, vi har skam råd
til at have båd".

Du er jo et glimrende eksempel på, at de tider hvor folk bare betalte, er
forbi. Det er sgu da bare helt fint at du køber i udlandet, og dermed
undgår at betale danske forretningers overpriser.

Fes den ind?

--
Karl Erik.