Ringetoner til iPhone
Fra : Mich. Ottosen

Dato : 27-05-10 21:17

Jeg har med stor fornøjelse brugt en anvisning som Hnerik Palshøj lagde
op her den 21. marts 09 i en tråd af samme navn :) Tak for den, Henrik.
Min iPhone er nu bestykket med mange selvskabte ringetoner fra musik.

Men efter, at jeg er gået over til Leopard (og?) iTunes 9.1.1 kan jeg
ikke tilføje filer med endelsen .m4r. D.v.s., det lykkedes for for en
uge siden, men dæleme om jeg kan huske, hva jeg fik fiflet mig frem til.

Kan nogen hjælpe?

Jeg sidder nu med en fil i .m4r lavet af et nummer indkøbt fra iTunes
store. Sådan én kan man vel slet ikke lægge ind i iTunes > ringetoner?
Muligheden for at lave ringetoner af indkøbte musikfiler i iTunes under
butik "opret ringetoner" giver bare en fejlmeddelelse hos mig.

--
v.h. Mich

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-05-10 21:22

Mich. Ottosen <cykelstativ@invalid.dk> wrote:

> [...]
> Muligheden for at lave ringetoner af indkøbte musikfiler i iTunes under
> butik "opret ringetoner" giver bare en fejlmeddelelse hos mig.

hvor lang er din stump musik ? .. mener de ikke må være længere end 30
eller 40 sekunder for at de kan blive genkendt som ringetoner.

Jeg plejer at bruge Garageband til at trimme og konvertere til
ringetoner.

/thomas

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 27-05-10 23:17

> [...]
> eller 40 sekunder for at de kan blive genkendt som ringetoner.
>
> Jeg plejer at bruge Garageband til at trimme og konvertere til

Den er kun 12 sekunder. Den skal jo helller ikke være så lang som 30
sekunder, vel?
1) Hvis jeg ikke kan nå at tage telefonen inden 30 sekunder har den
person som ringer til mig nok mistet tålmodigheden?
2) Ringetoner af kortere sekvens, gentager vist sig selv?

--
v.h. Mich

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 27-05-10 23:18

> Den er kun 12 sekunder. Den skal jo helller ikke være så lang som 30
> sekunder, vel?

nej, bare kortere ..
> 1) Hvis jeg ikke kan nå at tage telefonen inden 30 sekunder har den
> person som ringer til mig nok mistet tålmodigheden?
> 2) Ringetoner af kortere sekvens, gentager vist sig selv?

nemlig ...

Hvordan har du lavet den ? Hvilken bitrate ?

/thomas

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 29-05-10 20:16

> nemlig ...
>
> Hvordan har du lavet den ? Hvilken bitrate ?

Efter Henrik Palshøjs opskrift i Garageband. AAC format 256 kbps. Kan
den oplysning lede dig videre?

--
v.h. Mich

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-05-10 23:09

> Efter Henrik Palshøjs opskrift i Garageband. AAC format 256 kbps. Kan
> den oplysning lede dig videre?

ja .. men det burde jo bare virke så.... jeg er blank ... igen ...

/thomas

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 29-05-10 23:33

> ja .. men det burde jo bare virke så.... jeg er blank ... igen ...

Tjah, forklaringen ligger vel i, at den oprindelige fil stammer fra
iTunes. Den er vel noget så proprietær, så det gør noget? Altså spærret?

I mellemtiden har jeg fået en lydfil hjem på en lyd-cd. Den kan jeg osse
godt gemme til harddisken. Men som tidligere sagt kan ikke huske hvordan
jeg skal få den ind i iTunes/iPhone som ringetone.

Jeg håber meget på, at der er andre derude, der kan hjælpe.

Men, tak, Thomas.

--
v.h. Mich

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 29-05-10 23:35

> [...]
> jeg skal få den ind i iTunes/iPhone som ringetone.
>
> Jeg håber meget på, at der er andre derude, der kan hjælpe.

Hvis du har lyden i Garageband så er der faktisk en "share -> share as
ringetone" .. har du prøver det ?

/thomas

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 01-06-10 19:22

> Hvis du har lyden i Garageband så er der faktisk en "share -> share as
> ringetone" .. har du prøver det ?
>
> /thomas

Ja, tak, nu har jeg. Og det virker.

--