HTC-Desire ringetoner
Fra : Vagn

Dato : 26-05-10 10:07

Hej gruppe

Jeg har lige købt en HTC-Desire, men kan ikke finde ud af, hvordan jeg får
mine egne mp3 filer til at fungere som ringetoner, alarmtoner osv. Hvordan
gør jeg det?

MVH. Vagn

Fra : Rander

Dato : 26-05-10 10:24

Vagn skrev noget i denne stil, den 26-05-2010 11:07:
> Jeg har lige købt en HTC-Desire, men kan ikke finde ud af, hvordan jeg får
> mine egne mp3 filer til at fungere som ringetoner, alarmtoner osv. Hvordan
> gør jeg det?

Opret nogle mapper på SD-kortet der skal hedde

/media/audio/alarms (alarmtoner)
/media/audio/ringtones (ringetoner)
/media/audio/notifications (SMS/beskedtoner)

Når de ligger der popper de automatisk op i de respektive tone-lister.

http://bamsepetting.dk

Kærligheden kan kun vare evigt,
hvis man hele tiden finder nye kærester. (Marie, 8 år)

Fra : Vagn

Dato : 26-05-10 11:27

> [...]
> /media/audio/notifications (SMS/beskedtoner)
>
> Når de ligger der popper de automatisk op i de respektive tone-lister.

Tusnd tak for svaret. Jeg har prøvet det, og det virker delvist. Ringetoner
er ok, men den jeg lagde ind i 'alarms', kan jeg ikke se når jeg indstiller
alarmtonen kalenderen. Til gengæld kan jeg se dem jeg har lagt ind i
'notifications' fra kalenderen.
Skulle der ikke også være nogle standard alarmer i telefonen (ikke i
kalenderen)? Hvor finder jeg dem?
Og hvor indstiller jeg min sms tone?

MVH Vagn

Fra : Rander

Dato : 26-05-10 11:42

Vagn skrev noget i denne stil, den 26-05-2010 12:26:
> [...]
> er ok, men den jeg lagde ind i 'alarms', kan jeg ikke se når jeg indstiller
> alarmtonen kalenderen. Til gengæld kan jeg se dem jeg har lagt ind i

Og det er også som det skal være. Alarms er til vækkeuret.

> Skulle der ikke også være nogle standard alarmer i telefonen (ikke i
> kalenderen)? Hvor finder jeg dem?

Tonerne? Det er jeg faktisk ikke helt klar over... Jeg kunne forestille
mig at det er noget med at installere en file-manager der kan give
adgang til telefonens indbyggede filsystem...

> Og hvor indstiller jeg min sms tone?

Indstillinger -> Lyd og visning -> Meddelelseslyd.

Fra : Vagn

Dato : 26-05-10 12:02

> Og det er også som det skal være. Alarms er til vækkeuret.

Vækkeuret. Ja selvfølgelig sidder alarmen uret. Det tænkte jeg slet ikke
på. Tak.

> [...]
> til telefonens indbyggede filsystem...

> Indstillinger -> Lyd og visning -> Meddelelseslyd.

Nå ja - jeg havde faktisk set det, men havde glemt det igen. Tusind tak.

Tak for besvarelserne. Der er faldet en stor sten fra mit hjerte i dag. Nu
er jeg glad igen.

MVH Vagn.

Fra : David Mc Nally

Dato : 26-05-10 04:36

On May 26, 12:26 pm, "Vagn" <super.enfi...@enfiber.dk> wrote:
> Og hvor indstiller jeg min sms tone?

Installér Ringdroid fra Market - det er klart det nemmeste. :)