MS Windows
briani 27239
Ftp server?
Fra : RK

Dato : 25-05-10 20:48

Måske forkert ng?

En kammerat har fået sat en ftp server op så vi kan udveksle filer. Jeg kan
tilgå serveren ved at skrive ftp:// ipadresse, indtaste password etc.

jeg kan godt hente filer på hans server men hvordan hulen uploader jeg filer
til hans server? skal jeg ha' et ftp program eller...?

(Windows 7)

Fra : Rado

Dato : 25-05-10 20:59

On Tue, 25 May 2010 21:47:45 +0200, "RK" <flemming.j@mail.tele.dk>
wrote:

> [...]
>
>jeg kan godt hente filer på hans server men hvordan hulen uploader jeg filer
>til hans server? skal jeg ha' et ftp program eller...?

Ved ikke om der findes et FTP program i Win 7, men ellers kan du hente
Filezilla gratis her:

http://filezilla.net/

--
Rado
"Den genetiske kode minder ikke om software - den ER software,

Fra : Per

Dato : 25-05-10 21:01

RK wrote:
> [...]
> jeg kan godt hente filer på hans server men hvordan hulen uploader
> jeg filer til hans server? skal jeg ha' et ftp program eller...?

Ja - - du kan fx. bruge gratis Filezilla.
http://filezilla-project.org/

mvh. Per

Fra : RK

Dato : 25-05-10 21:45

"Per" <mesked@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Ja - - du kan fx. bruge gratis Filezilla.
> http://filezilla-project.org/
>
> mvh. Per

Men har win7 ikke allerede denne funktion indbygget?

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 25-05-10 22:13

"RK" <flemming.j@mail.tele.dk> wrote in message

> jeg kan godt hente filer på hans server men hvordan hulen uploader jeg
filer
> til hans server?

Alm. filkopiering via windows mapper burde virke, hvis du har
skriverettigheder.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 25-05-10 23:27

> [...]

> jeg kan godt hente filer på hans server men hvordan hulen uploader jeg filer
> til hans server? skal jeg ha' et ftp program eller...?

Windows har indbygger FTP klient. Den kan enten benyttes fra et kommando
prompt eller med Stifinder.

I kommando prompt skriver du bare ftp og ellers benytter de kommandoer
du får ved at skrive: help.

I Windows Stifinder skriver oppe i adressefeltet:

ftp://logonnavn:password@ipadresse

Du kan osse skrive domænenavn istedet for ipadresse, f.eks hvis det er
dit filområde hos din ISP.

Så virker det på samme måde som hvis det er en mappe, bare under
netværk. Den ligger der osse til næst gang, hvis du ikke sletter
henvisningen.

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : Hardy Laursen

Dato : 26-05-10 06:34

Hej !

Brug Totalcommander der har du 2 drev oppe at stå, ftp på det ene drev og så
din egen PC på det andet http://www.totalcmd.net/

Mvh.
Hardy Laursen

Fra : RK

Dato : 26-05-10 21:53

"Hardy Laursen" <hardygj@e-box.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Mvh.
> Hardy Laursen
> Denne e-mail er blevet kontrolleret for computervirus.

Jeg kunne finde ud af at bruge totalcommander (næsten)
Men min filoverførsel stopper hvergang jeg når 1,5MB (MP3 filer)
Er der noget jeg skal konfigurere og skal FTP transfer stå som binary
eller automatic eller???

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 26-05-10 23:17

> [...]
> Men min filoverførsel stopper hvergang jeg når 1,5MB (MP3 filer)
> Er der noget jeg skal konfigurere og skal FTP transfer stå som binary

"Binary" er ikke én af mulighederne. Hvilken version af totalcommander
sidder du med?

Prøv evt. at sætte X ved "passive mode".

Fra : Ukendt

Dato : 27-05-10 10:59

"Uffe Kousgaard" <oh@no.no> skrev i meddelelsen
> "RK" <flemming.j@mail.tele.dk> wrote in message

> "Binary" er ikke én af mulighederne. Hvilken version af totalcommander
> sidder du med?

Binary pakkede fil tekst tror jeg den hedder hos mig, og det virkede da
sidst jeg brugte det ...