Micrografx Windows draw
Fra : F.Syndergaard

Dato : 25-05-10 15:21

Min forrige tråd ar vist udløbet.

Jeg har i mange år brugt Micrografx Windows Draw.
Det kører fint under WIN XP i compatilitet med WIN 98
Nu hedder det jo WIN 7.
Der kan mit tegneprogram ikke køre.
Nogen der kender en udgave der kan køre under WIN 7
eller et helt andet program der kan nogenlunde det samme (eller ligeså
lidt)?
Jeg har prøvet at installere med compatilitet med WIN98 i WIN 7 men det går
ikke.
Er det mon et problem der kan løses?

MVH Finni

Fra : John V.

Dato : 26-05-10 17:29

Den 25-05-2010 16:20, F.Syndergaard skrev:
> [...]
> lidt)?
> Jeg har prøvet at installere med compatilitet med WIN98 i WIN 7 men det går

Du kan jo prøve at kontakte leverandøren http://www.micrografx.com/
Det er jo også væsentligt om du skal kunne bruge dine gamle filer.
Ellers er der jo masser af gratis tegneprogrammer rundt omkring,
paint.net, freecad, photofiltre, alt efter hvad det skal bruges til.

Malermester
John Vedsegaard
www.taform.dk

Fra : F.Syndergaard

Dato : 26-05-10 21:29

"John V." <taform@c.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Ellers er der jo masser af gratis tegneprogrammer rundt omkring,
> paint.net, freecad, photofiltre, alt efter hvad det skal bruges til.

Hej John.

Tak for svaret.
MicrografX blev opkøbt og lukket af Corell for flere år siden.
De programmer jeg har kunnet finde er til fotoredigering , 3d og
vectorgrafik.
Jeg skal bare lave 2d tegninger lidt som at tegne på et stykke ternet papir.
Jeg surfet på nettet mange aftner men ikke fundet noget der ligner.

MVH Finni

Fra : Max

Dato : 26-05-10 22:18

Hej Finni

> Jeg skal bare lave 2d tegninger lidt som at tegne på et stykke ternet
> papir. Jeg surfet på nettet mange aftner men ikke fundet noget der
> ligner.

Det må være PowerDraw 3.0 du mangler

http://www.download3000.com/download-powerdraw-count-reg-43079.html

Max

Fra : F.Syndergaard

Dato : 27-05-10 09:00

> Hej Finni

> [...]
Hej Max.

Tak for det.
Det skal prøves

MVH Finni

Fra : Ole Pedersen

Dato : 27-05-10 22:54

Et godt vektor baseret tegneprogram, er inkscape der er helt gratis og kan
næsten alt (i hvert fald når det kommer til tegning)

mvh
Ole

Fra : Max

Dato : 27-05-10 23:04