MS Windows
briani 27239
sikkerhedskopi af Windows XP installations~
Fra : Anders Boholdt-Peter~

Dato : 25-05-10 09:19

Hej,

Jeg lavede i sin tid en sikkerhedskopi af min Windows XP Service Pack 3
installations-cd, hvor jeg kopierede alle filerne over i en mappe på min
harddisk.

Eftersom jeg desværre har forlagt den oprindelige cd vil jeg høre om jeg
blot kan brænde indholdet af mappen ud på en ny cd, eller om jeg skal være
opmærksom på bestemte ting?

Jeg har skrevet den oprindelige produktnøgle ned i et dokument.

Anvender Windows XP HOME.

/ Anders

Fra : Rado

Dato : 25-05-10 09:43

On Tue, 25 May 2010 10:19:01 +0200, "Anders Boholdt-Petersen"
<noreply@boholdt-petersen.dk> wrote:

>Eftersom jeg desværre har forlagt den oprindelige cd vil jeg høre om jeg
>blot kan brænde indholdet af mappen ud på en ny cd, eller om jeg skal være
>opmærksom på bestemte ting?

Hvis du bare brænder filerne direkte over på en CD kan du ikke boote
på den. Nogle brænderprogrammer (f.x.Nero) kan brænde bootbare CDer,
men om de vil fungerer sammen med XP setup skal jeg ikke kunne sige.
Du kan jo prøve.

--
Rado
"Den genetiske kode minder ikke om software - den ER software,

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 25-05-10 10:42

> [...]

>blot kan brænde indholdet af mappen ud på en ny cd, eller om jeg skal være
Du har som en anden har nævnt et boot problem, men det kan løses,
derud over skal du faktisk kun bruge indholdet af mappen I386 for at
kunne installerer XP.

Så alt efter hvordan du får bootet op, i 16 eller 32 bits miljø, så
skal du kører hhv. winnt.exe eller winnt32.exe for at starte en
installation op.

Dog kan der være nogle forudsætninger hvis det er en upgrade
installation, men det opdager du når den tid kommer.

/Hans

Fra : Anders Boholdt-Peter~

Dato : 25-05-10 11:19

> Du har som en anden har nævnt et boot problem, men det kan løses,
> derud over skal du faktisk kun bruge indholdet af mappen I386 for at
> kunne installerer XP.

Vil det nemmeste være at jeg får en til at lave en kopi fra den oprindelige
installationscd til Windows XP HOME Service Pack 3 (jeg kender en der har
cd'en liggende)?

Hvordan med erstatnings cd'er, kan disse skaffes via Microsoft?

/ Anders

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 25-05-10 11:42

On Tue, 25 May 2010 12:18:53 +0200, "Anders Boholdt-Petersen"
> [...]

>installationscd til Windows XP HOME Service Pack 3 (jeg kender en der har
Ja, men afprøv på en eller anden måde at den kopi du får lavet vil
kendes ved den Product Key du har.

>Hvordan med erstatnings cd'er, kan disse skaffes via Microsoft?
Ja.

/Hans

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 25-05-10 11:49

"Anders Boholdt-Petersen" <noreply@boholdt-petersen.dk> skrev i
meddelelsen
> Vil det nemmeste være at jeg får en til at lave en kopi fra den
> oprindelige installationscd til Windows XP HOME Service Pack 3 (jeg
> kender en der har cd'en liggende)?

Jo - få en kopi af ham - hvis den er samme type, så er den helt OK - det
er ikke CD'en, du betaler for, men licensen til at bruge den, så en kopi
er helt OK.

Men det skal være samme type, sprog, udgave og så videre - men når bare
det er opfyldt, så kan du bruge en "tilfældig" CD.

> Hvordan med erstatnings cd'er, kan disse skaffes via Microsoft?

Måske - hvis det er en speciel installations CD leveret med en PC, så
vil de nok henvise til PC-producenten eller forhandleren.

Jan

Fra : Jesper Lund

Dato : 25-05-10 14:33

Rado wrote:

> [...]
> den. Nogle brænderprogrammer (f.x.Nero) kan brænde bootbare CDer, men om
> de vil fungerer sammen med XP setup skal jeg ikke kunne sige. Du kan jo

Jeg kender ikke Nero, men hvis man bruger ImgBurn er der ingen problemer.
Jeg laver generelt et ISO image af mine installations CD'ere til
harddisken (eller rettere: gjorde dengang jeg brugte Windows, nu kører
det hele meget nemmere med "$ sudo apt-get install ...").

Jeg har også lavet (og brugt) en kopi af en Windows installations CD på
denne måde.

--
Jesper Lund

Fra : Ukendt

Dato : 25-05-10 16:13

> [...]
> opmærksom på bestemte ting?
>
> Jeg har skrevet den oprindelige produktnøgle ned i et dokument.

Det er lige før jeg tror, at du med Nlite, kan lave en ny ved hjælp af din
I386 mappe.