MS Windows
briani 27239
Reparation af styresystem Windopws 7 Home ~
Fra : Viktor Andersen

Dato : 24-05-10 11:53

Hej,

Hvordan reparerer man Windows 7 Home Premium uden at skulle formattere?

Hilsen
Viktor

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 24-05-10 12:18

On Mon, 24 May 2010 12:53:21 +0200, Viktor Andersen
<virgilante@sol.dk> wrote:

>Hej,
>
>Hvordan reparerer man Windows 7 Home Premium uden at skulle formattere?
Hvad er galt, havd skal repereres ?

Hvis du med formatering mener geninstallation, så var det nok ikke
nogen dårlig ide at gøre.
Det vil give dig erfaring i at gøre det, og du vil en anden gang, hvor
behovet måtte opstå, være istand til at komme hurtigere over
operationen.
Du vil lærer at det er smart at have styr på sine drivere og
programmer, specielt hvor man har gemt installationsmedierne.
Ligeså vil du opdage at det er smart at have styr/overblik over hvor
div. programmer gemmer deres opsætning/data.
Alt i alt en lærerig process og den er noget nemmere at komme igemmen
når enes installation ikke er særlig gammel (W7 er forholdsvis ny)
fremfor når installationen er 3-5 år gammel.

Så selv om det er en helt ny PC og man lige har fået den op at kører
var det måske smart lige at geninstallerer den, man vil så opdage hvad
man mangler af div. drivere og installationsmedier, meget nemmere at
kommer over når PCen er 3 dage gammel fremfor når den er 3 år.

Men systemgendannelse er en mulighed ?

At læne sig op af at alt kan repereres med div. værktøjer kan på sigt
vise sig at være er en uheldig løsning.

/Hans

Fra : emjeppesen

Dato : 24-05-10 12:57

Hans Kjaergaard skrev:

>Men systemgendannelse er en mulighed ?

Du skulle prøve at læse, hvad manden skriver. Han har jo netop ikke
kunnet køre systemgendannelse.

Hilsen emj
--

lamaguf.dk

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 24-05-10 13:03

On Mon, 24 May 2010 13:56:59 +0200, emjeppesen <emj@> wrote:

>Du skulle prøve at læse, hvad manden skriver. Han har jo netop ikke
>kunnet køre systemgendannelse.
Hvor ser du det i fgl.:
*******************
Hej,

Hvordan reparerer man Windows 7 Home Premium uden at skulle
formattere?

Hilsen
Viktor
********************
Jeg har svært ved at finde det.

/Hans

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 24-05-10 13:08

Hans Kjaergaard skrev:

>Hvor ser du det

det må være telepati

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : emjeppesen

Dato : 24-05-10 13:15

Ivan V. Klattrup skrev:

>det må være telepati

Næh, det er det nu ikke, men den kære Viktor har efterhånden startet
flere tråde om sit problem

Hilsen emj
--

lamaguf.dk

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 24-05-10 13:24

On Mon, 24 May 2010 14:14:47 +0200, emjeppesen <emj@> wrote:

>Næh, det er det nu ikke, men den kære Viktor har efterhånden startet
>flere tråde om sit problem

Det havde så været smart om OP eller du selv lige havde referet til
dette.
Ikke alle læser, alle indlæg, i alle tråde, i samtlige grupper.

/Hans

Fra : emjeppesen

Dato : 24-05-10 13:38

Hans Kjaergaard skrev:

>Det havde så været smart om OP eller du selv lige havde referet til
>dette.
>Ikke alle læser, alle indlæg, i alle tråde, i samtlige grupper.

Jeg gider ikke hente tråde frem, der er flere dage gammel blot for at
holde dig opdateret i gruppen

Hilsen emj
--

lamaguf.dk

Fra : Erik Olsen

Dato : 24-05-10 13:46

emjeppesen wrote:

> Jeg gider ikke hente tråde frem, der er flere dage gammel blot for at
> holde dig opdateret i gruppen

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 24-05-10 13:56

On Mon, 24 May 2010 14:37:50 +0200, emjeppesen <emj@> wrote:

>Jeg gider ikke hente tråde frem
Det beder jeg heller ikke om, bare at du havde gjort opmærksom på at
OP indlæg var en udløber af en anden tråd havde været fint.

Med det du skrev udstillede du ligesom dig selv.

/Hans

Fra : Jakob

Dato : 24-05-10 12:54

On Mon, 24 May 2010 12:53:21 +0200, Viktor Andersen wrote:

> Hej,
>
> Hvordan reparerer man Windows 7 Home Premium uden at skulle formattere?
>
> Hilsen
> Viktor

Hvis man booter på sin Windows DVD så har man forskellige muligheder for at
reparere installationen. På samme måde som på XP det er bare nemmere at
finde rundt i
--

/Jakob
Battle Against Any Raid Five

Fra : Viktor Andersen

Dato : 24-05-10 13:13

Hej Jakob,

Altså lidt i stil med XP styresystem CD ROMMEN? Jeg var blot bange for, at
sætte CD'en med WIN 7'eren i og køre den, fordi jeg ikke ved, om der
fremkommer et nyt skærmbillede, hvor man har mulighed for diverse
korrektioner, eller om den starter med at formattere HD, førend den lægger
det ind påny.

Til Hans,

Det er rigtigt, alt det du skriver. Problemet er bare, at jeg kan ikke få
lov til at køre backup af mail program, foretrukne og andre for mig vigtige
filer på forhånd. Derfor vil jeg undgå at skulle formattere på ny, men vil
godt bruge en "repair" mulighed, som man bl.a. finder i Office pakken.

Se evt. mit tidligere indlæg i samme gruppe 21.05

Hilsen
Viktor

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 24-05-10 13:52

On Mon, 24 May 2010 14:13:28 +0200, "Viktor Andersen"
<virgilante@sol.dk> wrote:

> [...]
>filer på forhånd. Derfor vil jeg undgå at skulle formattere på ny, men vil
>godt bruge en "repair" mulighed, som man bl.a. finder i Office pakken.
Køb en ny harddisk, installer den som eneste harddisk i din maskine,
installer W7, opdater W7, installer dine programmer, opdater dine
programmer om nødvendigt og check igen W7 for opdateringer.

Derefter kan du sætte din eksisterende disk i PCen eller vha. en
USB/SATA adaptor og overfører relevante data efterhånden som du finder
frem til hvad du skal bruge (lad vær med at kopierer alt råt).

Hvordan du så får dine mails over i den nye installation kan jeg ikke
svare på, men det kan højst sandsynlig godt lade sig gøre med mindre
dine filer er beskadiget.
Foretrukne er bare rå kopiering, så ingen problemer der.

Hvis du har være så "kløgtig" at du har kørt med kryptering på "dine"
folder har du en udfordring i at få adgang til disse, men det har du
højst sandsynligt ikke.

>Se evt. mit tidligere indlæg i samme gruppe 21.05
Jeg ser geninstallering som en relevant løsning.
Div. reperationer kan være fine nok hvis man ellers har styr på
processen (og er sikker på at er en relevant reperation for det
problem man har) og at de virker, men der er jo ingen garantier.
Og hvad lærer man lige af at kører en reperation af noget ?
Ikke ret meget ud over at det måske virker en gang imellem, selv det
kan man ikke vide med samme sikkerhed som at en geninstallering pr.
definition bør virker hver gang.

En geninstallering med efterfølgende overførsel af gamle data giver en
et rigtigt godt overblik over hvad man nu har installeret (har man nu
brug for det hele ?) og hvor det lægger sine data/opsætninger.
Så har man et rigtigt godt grundlag for at lave backup af relevante
data.
At undlade at have backup fordi "man kan jo altid repererer alt", er
at sammenligne med at pisse i bukserne, dog med den forskel at man kan
være heldig at holde varmen rigtigt længe, men langtidsholdbar er den
ikke.

/Hans

Fra : Jakob

Dato : 25-05-10 16:21

On Mon, 24 May 2010 14:13:28 +0200, Viktor Andersen wrote:

> [...]
> fremkommer et nyt skærmbillede, hvor man har mulighed for diverse
> korrektioner, eller om den starter med at formattere HD, førend den lægger

Præcis. Der har du mulighed for at reparere

Fra : Viktor Andersen

Dato : 26-05-10 21:23

Viktor Andersen skrev:
> Hej,
>
> Hvordan reparerer man Windows 7 Home Premium uden at skulle formattere?
>
> Hilsen
> Viktor

Tak for alle gode og velmente råd. Meget værdsat at man ville hjælpe.

Jeg endte med at tage chancen og geninstallere fra instal. discen. Og
der var så en mulighed for at installere på ny uden at eksisterende
filer blev slettet. Det tager bare en hulens tid incl opdateringer
(læs 3 timer!), så det er ikke noget man gør alt for ofte. Og nu
virker det igen perfekt. Men endnu en gang tak.

Hilsen
Viktor

Fra : Allan Vebel

Dato : 27-05-10 12:04

Viktor Andersen skrev:

> Det tager bare en hulens tid incl opdateringer
> (læs 3 timer!), så det er ikke noget man gør alt
> for ofte. Og nu virker det igen perfekt.

Er det så ikke nu du skal lave et Ghost af systemet?

Så er du på i løbet af få minutter, hvis noget skulle
gå galt igen.

Jeg har altid en harddisk liggende på hylden, to
skruer og to kabler - så er jeg kørende igen.

--
Allan Vebel
http://vebel.dk | http://html-faq.dk

Fra : Viktor Andersen

Dato : 27-05-10 18:40

Hej Allan,

Ja, jeg tror da, det er en helt god ide, men det kræver, at man er lidt mere
"EDB-nørded" end jeg desværre er.
Jeg ved simpelt hen ikke, hvordan man gør.

Hilsen
Viktor

Fra : Cykelsmeden

Dato : 30-05-10 11:11

Allan Vebel skrev:

> [...]
> gå galt igen.
>
> Jeg har altid en harddisk liggende på hylden, to
> skruer og to kabler - så er jeg kørende igen.

Er der nogen her som har prøvet denne [nye] funktionalitet i W7?
Jvf. beskrivelser skulle den (w7 sikkerhedskopiering) være meget
effektiv!

finn