Moto GP på Le mans (uden spoiler)
Fra : Armand

Dato : 23-05-10 23:28

Uden at spolere løbet for de der endnu måtte have tilgode at se en
optagelse af dagens MotoGP (på TV3 Puls genudsendes der jo ikke som
Eurosport plejer) vil jeg lige berette om at 'dagens vinder' udførte en
gimmick under sejrsrunden der fik mig til at grine højlydt og længe:
Han kørte ud til siden og fik svingdommere til at holde motorcyklen og
løb afsted ind af en frakørsel imens han tog handskerne af (Kommentator:
"Mon ikke han har spottet en koncentreret flok af fans som handskerne
skal ofres til?"); men handskerne blev afleveret til en tililende
official/teammedlem hvorefter han løb videre imens han begyndte at tage
hjelmen af ("Nå, det er nok hjelmen der skal en tur ud over hegnet!);
men atter overtog en tililende hjelmen og manden løb videre hen til en
af de magelige klap-sammen campingstole der stod opstillet midt på
afkørsels-strækningen(!), og dér satte han sig og trak et stort bæger
cola og ditto popcorn frem fra stolen skygge og nød udsigten - - -
50meter fra en af strækningens storskærme LOL !

Alene at have den frækhed at planlægge en sådan sejrs-gimmick (der jo
har krævet et vist forarbejde), men også at have overskud under
træning/tidtagning til at opfatte muligheden for brug af dén skærm til
lidt 'ballade', må man kun tage hatten af for - Det er jo få grin man
får sig som motorsports-tilskuer!
Nårh ja: Der var jo også lige Jonathan Rea's forsvundne motorcykel på
Monza for 14 dage siden:
<http://www.youtube.com/watch?v=Jx22TKjStPU>

--
Armand.

Fra : Steen Gruby

Dato : 23-05-10 23:39

On Mon, 24 May 2010 00:28:21 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:
Hej Armand.

> [...]
>træning/tidtagning til at opfatte muligheden for brug af dén skærm til
>lidt 'ballade', må man kun tage hatten af for - Det er jo få grin man

Specielt hvis han så vinder med så stor margen at han kan se #2
passere stregen på storskærmen er fornedrelsen af konkurrenterne levet
helt ud

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : Ukendt

Dato : 23-05-10 23:53

Ja der har været nogen gode grin , her er et billede af cenen, og
storskærmen han kikker på er nok 20 x 5 m

http://www.magacin.dk/motorcykler/artikler/vis.php?elementID=1337

Men faktisk synes jeg at den nye 600 ccm klasse er vild fed ens CBR 600 RR
motorer på ca 140 hk og resten er hjemmebyg , sådan ca næsten ;) og et start
fælt på ca 40 wow

PE

Fra : Armand

Dato : 24-05-10 00:22

P.E. skrev:
> Ja der har været nogen gode grin , her er et billede af cenen, og
> storskærmen han kikker på er nok 20 x 5 m
>
> http://www.magacin.dk/motorcykler/artikler/vis.php?elementID=1337

Der lander sikkert hurtigt et par video-klip deraf på Youtube, så vent
og enjoy - "det bliver som at tage i biografen"

> Men faktisk synes jeg at den nye 600 ccm klasse er vild fed ens CBR 600
> RR motorer på ca 140 hk og resten er hjemmebyg , sådan ca næsten ;) og
> et start fælt på ca 40 wow

Jeg havde helt og holdent glemt racet, men blev mindet om det af en
kammerat der kender til min helt personlige favorit og derfor sendte mig
en sørge SMS da hán slog koldbøtter. Således fik jeg kun set ca. 2/3 af
konge-klassen
Og igen: Vejret var ikke ligefrem til TV-kiggeri men TV3 Puls
genudsender jo ikke.

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 25-05-10 00:59

Armand skrev:

> Der lander sikkert hurtigt et par video-klip deraf på Youtube, så vent
> og enjoy - "det bliver som at tage i biografen"

Jup!
<http://www.youtube.com/watch?v=BG8GWPCnFFQ>

)

--
Armand.

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 24-05-10 00:46

Den 24-05-2010 00:53, P.E. skrev:
> [...]
>
> Men faktisk synes jeg at den nye 600 ccm klasse er vild fed ens CBR 600
> RR motorer på ca 140 hk og resten er hjemmebyg , sådan ca næsten ;) og

Det er særdeles intens race der løber af stablem i Moto2, det kan anbefales

--
Dun@nt
SFau1000R Hvidguld

Fra : KentBM

Dato : 24-05-10 01:18

Den 24/05/10 00.28, Armand skrev:
> Nårh ja: Der var jo også lige Jonathan Rea's forsvundne motorcykel på
> Monza for 14 dage siden:
> <http://www.youtube.com/watch?v=Jx22TKjStPU>

Desværre ser jeg det i 4:3 format og ikke 16:9. Det må være lagt forkert
op så vidt jeg kan se. Det er ikke noget som jeg kan ændre på?

Læg i øvrigt mærke til det enorme felt i forholdt til MotoGP, hvor der
kun er 16 startende. MotoGP begynder jo at ligne formel 1 ret meget.

--

Kent