OT - og dog ikke helt alligevel
Fra : dots

Dato : 23-05-10 12:17

En lang historie barberet kort:

I det herrens år 2009, eftermiddag 31/1, skete det at et rådyr endte livet i
forhjulet på min bette Honda XR250R et meget ukendt sted i jylland.

Og ja, Majland, det smagte godt

Skindet havde jeg med hjem, det blev sendt til Damsholte Pelsberederi
februar '09 for at blive garvet.
Idéen var/er stadig... at få et sædebetræk ud af det, en vintervams, en
rumpevarmer + affektionsværdien i at Honda selv har nedlagt sit betræk.

Og nu er vi så ved pointen.
Jeg har stadig ikke fået mit rådyrskind, her godt 1½ år efter episoden.
Trods utallige opringninger og mails - der bliver lovet at jeg ikke er glemt
og skindet forventes klar indenfor 14 dage...
Mange gange 14 dage...

Men her i gruppen findes der måske folk fra Stege egnen, der evt véd noget
eller kan slå et slag forbi og se om 'berederiet' er brændt ned eller hva
der foregår ?

Damsholte Pelsberederi Aps
Grønsundvej 201
4780 Stege

dots
Stadig med håbet om en vintervams på 'ponyen'

Fra : Armand

Dato : 23-05-10 12:28

dots skrev:
> En lang historie barberet kort:
>
> I det herrens år 2009, eftermiddag 31/1,

Heey!
6 timer inden at fru Armand og undertegnede blev gift

> skete det at et rådyr endte livet i forhjulet på min bette XR250R

Godt at det ikke var en uge forinden: Dét kunne være blevet misforstået
af en del ynglinge

--
Armand.

Fra : dots

Dato : 23-05-10 12:51

> Heey!
> 6 timer inden at fru Armand og undertegnede blev gift

Jamen - TELØK !!!
Så var det jo i grunden Jer 2 der skulle have haft dyreryg til aftensmamsi

> Godt at det ikke var en uge forinden: Dét kunne være blevet misforstået af
> en del ynglinge

Æhhh ?
Den fés ikke ind her...
Men nu er jeg jo heller ikke helt ny mere

dots

Fra : Armand

Dato : 23-05-10 13:09

dots skrev:

> Æhhh ?
> Den fés ikke ind her...
> Men nu er jeg jo heller ikke helt ny mere

Dådyr/rensdyr (-s morder) :-/

Fra : dots

Dato : 23-05-10 13:27

> [...]

Fatter den stadig ikke.
Men pyt

Armand, tjek lige dette :
http://picasaweb.google.dk/gaffa.mc/LandskampDKS2009?feat=directlink#slideshow/5347206347908936546

Landskamp MX-Skåne vs DORMCK her i min baghave, igen nu 12/6 for tredie gang
i rap..
Måske du ku ha lyst til en tur over bæltet - så gir jeg kaffen

dots

Fra : Grunnet

Dato : 23-05-10 15:21

"dots" <dots@tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen

> Fatter den stadig ikke.
> Men pyt

Tror Armand regner med at ugen før 31/1 var juleaften )

--
Steen
GL 500 SilverWing '84

Fra : Armand

Dato : 23-05-10 21:33

Grunnet skrev:
> "dots" <dots@tdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
>>

> Tror Armand regner med at ugen før 31/1 var juleaften )

Bah!
Jeg har for store associationer til d. 31. til at jeg fik opfattet
datoen fuldt ud
Tak for at springe ind før jeg fik hængt mig selv helt ud i et forsøg på
at skære noget ikke forekommende ud i pap!!

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 23-05-10 22:46

dots skrev:

> [...]
>
> Landskamp MX-Skåne vs DORMCK her i min baghave, igen nu 12/6 for tredie gang

Var der ikke noget ballade om dét arrangement sidste år (eller længere
siden end dét)?

Men hold kæft nogle billeder!
Det er rart at se en sportsgren der kan klare sig uden sponsor-kroner og
alene klare sig med landbrugs-støtte

Til gengæld er jeg forhærdet paragraf-rytter og bifalder ikke slige
'sorte' motorsports-arrangementer :-|

> Måske du ku ha lyst til en tur over bæltet - så gir jeg kaffen

Tak for invitationen.
Nu er det jo sådan et jeg næsten ikke tør modstå opfordringer til at
krydse bæltet af frygt for at blive kaldt bæltskrækker, men jeg er
sikkert temmeligt indisponeret lige dén lørdag (noget med musik og
ihærdig støtte af bryggerierne)

--
Armand.

Fra : dots

Dato : 23-05-10 23:50

> Var der ikke noget ballade om dét arrangement sidste år (eller længere
> siden end dét)?

Nah, ikke lige dette her.
Og sidste år havde vi såmænd politi tilladelse
Hvilket vi også vil få i år.

> Til gengæld er jeg forhærdet paragraf-rytter og bifalder ikke slige
> 'sorte' motorsports-arrangementer :-|

Slige sorte... Hvor ??
Dette er betydeligt mindre sort end hvad der foregår hver dag ude på
landevejen !

> [...]
> temmeligt indisponeret lige dén lørdag (noget med musik og ihærdig støtte

Hæ, jamen så bliver jeg nok bare nødt til at gentage invitationen, fordi
ellers er vi alle helt og aldeles overbevist om bæltskrækker-faktoren ;-D

dots

Fra : Armand

Dato : 24-05-10 00:13

dots skrev:

> Slige sorte... Hvor ??
> Dette er betydeligt mindre sort end hvad der foregår hver dag ude på
> landevejen !

Nok ikke forsikringsmæssigt!?

> Hæ, jamen så bliver jeg nok bare nødt til at gentage invitationen, fordi
> ellers er vi alle helt og aldeles overbevist om bæltskrækker-faktoren ;-D

Halvredder:
Omtalte kulturelle begivenhed er på den anden side af bæltet (dét
herovre!)

--
Armand.

Fra : dots

Dato : 24-05-10 11:15

> Nok ikke forsikringsmæssigt!?

Mon du så mener kørerens forsikring eller køretøjets forsikring ?

Landskampen er en blandet forsamling, det er selve essensen i det, eftersom
mit oplæg lyder således:

**
Det er, som altid, et åbent og gratis arrangement.
Ingen krav om klub tilhørsforhold, licens, nr plade osv.
Vi vil jo helst ikke ha' at hverken fattigrøve, bonderøve, gadecykler,
crossere eller nogensomhelst andre udenforstående, skal opdage hvor sjovt
det her er...
- - dog vil jeg gerne lige hviske noget om lyddæmpning - jeg har nogle
trælse naboer, og de skal jo ikke få lov til at kvæle os på det !
Det er også hermed klart at ALLE kører på Eget ansvar.

Starttid kl 12.
1 time den ene vej rundt på sporet (som vil blive værre end tidligere, dog
med håb om mindre mudder) derefter pause en times tid, derefter modsat vej
rundt endnu 1 time.

Aftensmad after race står jeg for.
Alt andet foder klarer du selv.
Der er ingen dusch til hverken dig eller cykel efter løb. Kun du kan evt
allernådigst få den kolde skylle med haveslangen...
Der vil være ryttergård/camping og mit hus er self åbent for trængende til
potten/brændeovn/hygge/kaffe/altmuligt - kort sagt døren står åben.

**

dots

Fra : Carsten Jensen

Dato : 24-05-10 12:16

"> Det er også hermed klart at ALLE kører på Eget ansvar.

Ikke for at virke som lyseslukker, men det kan du ikke. I kommer ind under
loven om kollektiv ansvarspådragelse. Dvs at hvis en kommer til skade kan
han sagsøge jer alle eller den af jer der har flest penge. Sort race ( uden
licens) er en stor risiko.

Fra : dots

Dato : 24-05-10 12:29

"Carsten Jensen" <Nonnebo.slot@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> loven om kollektiv ansvarspådragelse. Dvs at hvis en kommer til skade kan
> han sagsøge jer alle eller den af jer der har flest penge. Sort race (

Det vil sige at, hvis man mødes og kører markræs sammen med ex antal
venner - så skulle de kunne risikere at hæfte for ens egne kvajefejl ?

Arhh, det holder sgu da ikke.

dots

Fra : Carsten Jensen

Dato : 24-05-10 12:39

"dots" <dots@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Det vil sige at, hvis man mødes og kører markræs sammen med ex antal
> venner - så skulle de kunne risikere at hæfte for ens egne kvajefejl ?

Den er 100 %. Jeg har været i bestyrelsen i Fyens Motor Sport i mange år og
vi har oplevet det. Det var et andet bestyrelses medlem man gik efter ( jeg
har åbenbart set mere fattig ud ) og retsagen varede i flere år, men faldt
på en bagatel, jeg husker ikke hvad. Hvis du vil vide mere kan du kontakte
mig privat, så kan du få mail på ham det gik ud over. Han har mange flere
detaljer om sagen.

Fra : dots

Dato : 24-05-10 12:42

> Hvis du vil vide mere kan du kontakte mig privat, så kan du få mail på ham
> det gik ud over. Han har mange flere detaljer om sagen.

Jeg vil gerne vide mere
Mit tlf nr: 51 34 86 83

dots

Fra : Armand

Dato : 24-05-10 22:06

Carsten Jensen skrev:
> [...]
> mig privat, så kan du få mail på ham det gik ud over. Han har mange flere

Såvidt jeg erindrer(!) så er væddeløb med motorkøretøjer basalt forbudt
i lovgivningen, men dog tilladt givne motorsports-organisationer under
fastsatte restriktioner (hvoriblandt, at enhver udøver skal være forsikret).
I det hele taget er enhver benyttelse af motor- køretøjer/redskaber, fra
plæneklipper til mejetærsker og fra knallert til blokvognstransporter,
pålagt krav om ansvarsforsikring og følgelig burde enhver der udsætter
sig for skadesrisiko overfor motoriserede køretøjer eller redskaber være
sikker på at være dækket ved given skade pådraget fra sådanne.
Så det er naivt at stå på en mark med et antal uforsikrede crossere og
tro at "enhver er sit" :-|

De senere år er bl.a. trackdays blevet populære blandt motorcyklister,
hvilket er med til at bløde op på folks generelle opfattelse af forholdet.
For trackdays gælder dog at forsikringsselskaberne accepterer at dække
under kørekurser hvilket så strækkes umådeligt af trackday-
deltagere/arrangører! Et af forsikringsselskabernes enkle forbehold er
(igen: så vidt jeg husker!) at der ikke må forekomme overhalinger; men
hvis man alligevel tillader dét uofficielt er der jo ingen der kan gøre
(forsikringsmæssig) indsigelse mod selv den vildeste trackday - så længe
det går godt!

--
Armand.
(reglementrytter)

Fra : Carsten Jensen

Dato : 25-05-10 17:39

"> Så det er naivt at stå på en mark med et antal uforsikrede crossere og
> tro at "enhver er sit" :-|

Det kan i terorien godt gå, men når eller hvis det går galt er man ikke
venner mere. Så starter balladen, med søgsmål osv.
Det er dog ingen formue for at melde sig ind i en klub og få et licens. Søg
så politiet om en 1 dags tilladelse og i kan køre med god samvittighed og
uden chance/risiko for at bliv runieret.

Fra : dots

Dato : 26-05-10 16:37

> --
> Armand.
> (reglementrytter)

Kære Armand

Hvor der vilje, dér er vej - også i dette tilfælde....
Vi fortsætter, som allerede længe planlagt

dots

Fra : frølårsraketten

Dato : 24-05-10 16:33

"dots" <dots@tdcadsl.dk> skrev > I det herrens år 2009, eftermiddag 31/1,
skete det at et rådyr endte livet i
> forhjulet på min bette Honda XR250R et meget ukendt sted i jylland.
>
> Og ja, Majland, det smagte godt

Ikke for at gnide salt i såret, men et trafikdræbt rådyr tilhører lodsejeren
til jorden der støder op til vejen hvor dyret omkom (ku nok formuleres mere
elegant).

Det erfarede jeg, efter selv at ha stoppet et pelset dyr i fryseren. Ham der
fortalte mig det var forpagteren af jorden (ved siden af vejen hvor osv...),
og han lovede at holde kæft

Pierre

Fra : dots

Dato : 25-05-10 11:34

"frølårsraketten" <pixel@debie.dk(fjern "ixel")> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Det erfarede jeg, efter selv at ha stoppet et pelset dyr i fryseren. Ham
> der fortalte mig det var forpagteren af jorden (ved siden af vejen hvor

Hej Pierre

Jeg forstår hva du mener, og formuleringen er elegant nok til mig

Dén vil jeg så ta' uden at kny, eftersom dyret blev nedlagt på offentlig
vej.
Ham, hvis grund den er rendt fra har ingen ret til den længere - og ham,
hvis grund den er på vej til, ligeledes ikke endnu.
Rådyret er ligeglad med hvor den går, bare der findes mad. Og ejerskab over
dyret er til ikke til stede.

Jeg har selv jagt her på ejendommen, og der jages på nabomarker der støder
op til mine.
Hvis et dyr bliver anskudt på nabomark og ikke lægger sig der, men herinde -
så er det mit bytte. Og vice versa.

Som jeg ser umiddelbart ser det, så skylder jeg vist alle her en rådyrsteak

Og ikke en lodsejer (til den ene eller anden side).

dots
Honda må vist på jagt igen --- Åhnej, så sjovt var det heller ikke !

Fra : CL

Dato : 25-05-10 13:19

dots wrote:
> [...]
>
> Jeg forstår hva du mener, og formuleringen er elegant nok til mig
>
> Dén vil jeg så ta' uden at kny, eftersom dyret blev nedlagt på offentlig

Ligger vildtet på vej, rabat eller grøft, tilhører vildtet vejdirektoratet.

--
Carsten Larsen
HONDA CBR 1000 DUAL