MS Windows
briani 27239
Overførsel af filer til NAS-server - hasti~
Fra : Helge

Dato : 23-05-10 16:21

Hej, ved ikke lige om det hører ind under denne gruppe eller trådløs
netværk, men jeg vover pelsen...

Jeg er gået fra Vista til Win7 på min bærbare og det genererede en mappe,
der hedder windows.old på ca. 70GB. Da den fylder det meste af mit D-drev
vil jeg gerne have den lagt over på min NAS-server (Dlink DNS-313).

Min bærbare er tilsluttet netværket (dlink DIR-615) trådløst og der er fuld
signal (sidder tæt på routeren).

Jeg er gået i gang med at overføre, men synes at det tager overdrevet lang
tid (et døgn ind til videre) Den overfører med ca. 150 Kb/sek.

Er det bare mig, der er utålmodig, eller burde det ikke gå hurtigere...??

Hilsen Helge

Fra : Jesper Lund

Dato : 23-05-10 16:42

Helge wrote:

> [...]
> lang tid (et døgn ind til videre) Den overfører med ca. 150 Kb/sek.
>
> Er det bare mig, der er utålmodig, eller burde det ikke gå

Jo, det burde gå hurtigere. Jeg antager at din NAS er forbundet med et
kabel til routeren?

Hvad er hastigheden mellem den bærbare og routeren normalt?

Prøv at kopiere en stor fil fra den bærbare til NAS'en. Gider det højere
hastighed?

--
Jesper Lund

Fra : Helge

Dato : 23-05-10 18:05

> Jo, det burde gå hurtigere. Jeg antager at din NAS er forbundet med et
> kabel til routeren?

Det er rigtigt...

> Hvad er hastigheden mellem den bærbare og routeren normalt?

Det ved jeg ikke, hvordan ser man det?, udover når man overfører filer...

> Prøv at kopiere en stor fil fra den bærbare til NAS'en. Gider det højere
> hastighed?

Det er det jeg er i gang med...., og hvor hastigheden kun er 150 kb/sek

Helge

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 23-05-10 17:10

On Sun, 23 May 2010 17:20:50 +0200, "Helge"
<nyhedsgrupperGULBIL@hotmail.com> wrote:

> [...]
>vil jeg gerne have den lagt over på min NAS-server (Dlink DNS-313).
>
>Min bærbare er tilsluttet netværket (dlink DIR-615) trådløst og der er fuld
Med de mængder date så vælg at koble op med kabel.

>Jeg er gået i gang med at overføre, men synes at det tager overdrevet lang
>tid (et døgn ind til videre) Den overfører med ca. 150 Kb/sek.
Med kabel overfører jeg med over 700kb/sek.

>Er det bare mig, der er utålmodig, eller burde det ikke gå hurtigere...??
Trådløst er ikke egnet til store mængder data overførsel. Det er for
ustabilt uanset signalstyrken.

/Hans

Fra : Jesper Lund

Dato : 23-05-10 17:32

Hans Kjaergaard wrote:

> Med kabel overfører jeg med over 700kb/sek.

Til hvad? 700 KByte/sec er ikke ret meget.

--
Jesper Lund

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 23-05-10 18:23

"Helge" <nyhedsgrupperGULBIL@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> tid (et døgn ind til videre) Den overfører med ca. 150 Kb/sek.
>
> Er det bare mig, der er utålmodig, eller burde det ikke gå hurtigere...??

Har du tænkt dig at bruge windows.old til noget? De færreste vender tilbage
til tidligere system og har så absolut intet at bruge windows.old til,
hvorfor man bare kan slette den.

Kurt

Fra : Jesper Lund

Dato : 23-05-10 18:41

Helge wrote:

> Det er rigtigt...

Har du prøvet med kablet forbindelse mellem router og bærbar?

> Det er det jeg er i gang med...., og hvor hastigheden kun er 150 kb/sek

Der er noget galt...

--
Jesper Lund