iPhone på ny computer?
Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 23-05-10 18:16

Efter at have mistet min bærbare vil jeg synkronisere min iPhone på en ny
bærbar - iTunes siger så, at den vil slette iPhonen og synkronisere med
indholdet på den nye bærbare.

Hvad sker der så med mine apps, min musik osv.?

Umniddelbart lyder det som om, at den sletter det gamle, og det vil jeg
selvfølgelig gerne undgå. Hvad gør jeg for at beholde mine apps og musik?

På forhånd tak.

--
MVH Thomas
http://www.sjovevarer.dk - er du vild med gadgets?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 23-05-10 18:33

..°o.O Thomas O.o°. <no@it.invalid> wrote:

> [...]
> indholdet på den nye bærbare.
>
> Hvad sker der så med mine apps, min musik osv.?

de bliver slettet.

> Umniddelbart lyder det som om, at den sletter det gamle, og det vil jeg
> selvfølgelig gerne undgå. Hvad gør jeg for at beholde mine apps og musik?

har en god backup af din maskine ?

Hvis det ikke er en mulighed så google "iPhone copy to pc".

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 25-05-10 11:25

> de bliver slettet.

Man kan heldigvis hente sine programmer igen fra App Store. Musikken kan
man derimod ikke hente igen.

> har en god backup af din maskine ?
>
> Hvis det ikke er en mulighed så google "iPhone copy to pc".

Til den første Thomas: Har du ikke en backup? Det er nemlig en rigtig
god idé, men det ved du vel. Det gælder især, hvis man har købt musik
for mange penge i iTunes Music Store. Musikken er tabt, hvis ens
computer forsvinder eller bryder sammen. Jeg vil kraftigt anbefale dig
som minimun at anskaffe en ekstern harddisk og lave backup. Hvis du
bruger Mac OS X 10.5 eller nyere kan du lade Time Machine lave
automatisk backup løbende.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-05-10 11:36

> Hvis du
> bruger Mac OS X 10.5 eller nyere kan du lade Time Machine lave
> automatisk backup løbende.

fra hans headere:

"Microsoft Windows Mail 6.0.6001.18416"

så det gør han nok ikke :)

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 25-05-10 11:58

> fra hans headere:
>
> "Microsoft Windows Mail 6.0.6001.18416"
>
> så det gør han nok ikke :)

Nå nej. Jeg glemte lige at se efter. Men uanset hvad, så er det godt at
have backup, og jeg mener da også, der er en indbygget backup-ordning i
Windows. Jeg synes da, jeg er faldet over noget i den stil henne på
arbejdet. Ud over det ubehagelige i at miste private ting som
fotografier, så er der jo også et økonomisk tab, hvis man mister en
masse indkøbt musik. Vi har da købt for mange tusinde kroner i iTunes
Music Store efterhånden herhjemme. Det løber jo op over årene.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-05-10 12:08

> [...]
> have backup, og jeg mener da også, der er en indbygget backup-ordning i
> Windows. Jeg synes da, jeg er faldet over noget i den stil henne på

Jeg ved ikke om det har hold i virkeligheden ... men min fornemmelse er
at mac brugere generelt er mere obs. på backup end deres windows ditto.

Jeg kender meget få alm. windows brugere som har styr på deres backup

> [...]
> masse indkøbt musik. Vi har da købt for mange tusinde kroner i iTunes
> Music Store efterhånden herhjemme. Det løber jo op over årene.

du kan faktisk få Apple til at "restore" dine køb én gang ...

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 25-05-10 16:02

> du kan faktisk få Apple til at "restore" dine køb én gang ...

Det vidste jeg ikke. Er det så én gang for tid og evighed? Så skal man
jo gemme den, til man virkelig er i nød.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 25-05-10 16:05

> Det vidste jeg ikke. Er det så én gang for tid og evighed? Så skal man
> jo gemme den, til man virkelig er i nød.

Det er retningslinernerne .. jeg har ikke hørt om nogen der har fået lov
til at gøre det 2 gange så ja, det er absolut sidste udvej hvis der
ingen backup er og det hele er væk.

*thomas