trim indikator virker ikke
Fra : Lars Clement

Dato : 21-05-10 22:15

hej Gruppe
var lige på vandet i aften med min yamarin. På min sejlads rundt om brandsø
opdager jeg så at mit trim ur ikke reagerer når jeg tilter motoren op og
ned. Går ud fra at der er en følerfætter i systemet der ikke virker korrekt.
Men HVOR leder man lige på en yamaha motor ? nogen bud

--
venligst

Lars Clement

indsætmitefternavn@hejlsnet.dk

Fra : Leon Hulstrøm

Dato : 22-05-10 07:35

"Lars Clement" <mitefternavn@hejlsnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> motoren op og ned. Går ud fra at der er en følerfætter i systemet der ikke
> virker korrekt. Men HVOR leder man lige på en yamaha motor ? nogen bud

Senderen sidder inde i hydraulikhuset på agterspejlet.
Du skal bruge et multimeter, måle på uret om det får strøm og om modstanden
ændre sig på signalkablet (ohm), når motoren trimmes.

Mvh
Leon

Fra : Holten

Dato : 22-05-10 16:07

> [...]
> motoren op og ned. Går ud fra at der er en følerfætter i systemet der ikke
> virker korrekt. Men HVOR leder man lige på en yamaha motor ? nogen bud

Du finder vippekontakten, som sidder omme ved side af dine trimcylindre.
Den er lavet af plastic.

Kør motoren helt op, så kan du nemmere se den.
De "gror" tit fast på Yamaha-motorerne, men er nemme at få løse igen.
Giv den noget massage og lidt WD40, så virker den garanteret som ny igen.

MVH

Holten

Fra : Lars Clement

Dato : 23-05-10 08:21

"Holten" <virker@ikke.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> De "gror" tit fast på Yamaha-motorerne, men er nemme at få løse igen.
> Giv den noget massage og lidt WD40, så virker den garanteret som ny igen.

Det var da hurtige svar- tak for hjælpen: er i gang