MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Bestemt mappe får XP til at crashe
Fra : mbk112@hotmail.com

Dato : 21-05-10 14:26

Når jeg åbner en bestemt mappe kommer beskeden "Windows Explorer has
encountered a problem and needs to close."

Fejlkoden er :
AppName: explorer.exe    AppVer: 6.0.2900.5512    ModName:
emzdecmp4_h263.dll
ModVer: 2.9.0.0    Offset: 00002847

Installationen er XP er kun 3 uger gammel. Har kørt en sfc.exe/SCANNOW
uden den mener, der er noget galt. Har prøvet at genstarte flere
gange, men hver gang jeg åbner mappen, så går det galt. Mappen er
destination for downloadede filer fra bittorrent program.

Nogen gode forslag?

Vh
Michael

Fra : /John

Dato : 21-05-10 21:37

<mbk112@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Mappen er destination for downloadede filer fra bittorrent program.

Javel ja.

> Nogen gode forslag?

Måske en bette virus scanning...

John

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 21-05-10 21:56

Den 21-05-2010 22:26, mbk112@hotmail.com skrev:
> [...]
> encountered a problem and needs to close."
>
> Fejlkoden er :
> AppName: explorer.exe    AppVer: 6.0.2900.5512    ModName:

Du har ganske givet markeret en video; det er
forhåndsvisningen af videoen, der får explorer til at gå
ned. Kan det være en Xvid-fil? I så fald prøv at
afinstallere Xvid, hent den nyeste version og installér igen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Standardoverholdende multimedia på hjemmesiden:

Fra : mbk112@hotmail.com

Dato : 21-05-10 15:32

On May 21, 10:36 pm, "/John" <no...@pladderballe.ok> wrote:

> Javel ja.

> Måske en bette virus scanning...
>
> John

Har scannet igennem med updateret virus scanner (AVG) og den har ikke
kunne finde noget.

/Michael

Fra : mbk112@hotmail.com

Dato : 21-05-10 15:34

> Du har ganske givet markeret en video; det er
> forhåndsvisningen af videoen, der får explorer til at gå
> ned. Kan det være en Xvid-fil? I så fald prøv at
> afinstallere Xvid, hent den nyeste version og installér igen.

Har ikke Xvid installeret på computeren, men VLC, Mplayer samt GOM
player. Skal jeg prøve afinstallere dem?

Hvad menes med "forhåndsvisning"?

Vh
Michael

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 21-05-10 23:01

Den 21-05-2010 23:34, mbk112@hotmail.com skrev:

> Har ikke Xvid installeret på computeren, men VLC, Mplayer samt GOM
> player. Skal jeg prøve afinstallere dem?

Nej, det vil ikke gøre nogen forskel. Det er et codec, der
har en fejl.

Når du ser video på computeren er den komprimeret, man bruge
et codec til komprimere videoen, så den fylder mindre.
Ligesom når man pakker en fil i zip-formatet. Og ligesom der
findes forskellige formater til at pakke filer, fx zip og
rar, så findes der forskellige codec til at komprimere film.

Spørgsmålet er så, hvilket codec der er den skyldige.
Sandsynligvis er det Xvid, men det kan også være andre. Prøv
at tjekke i Tilføj eller fjern programmer, om du ikke
alligevel har Xvid installeret. Ellers må du finde ud af,
hvilken fil der får explorer til at gå ned og så tjekke i
filens egenskaber, hvilket codec der er brugt.

> Hvad menes med "forhåndsvisning"?

Når du markerer en fil som fx et billede eller en video i en
mappe i Windows, vil du se en miniature yderst til venstre.
For at kunne vise et billede fra en video er Windows nødt
til at afkode filen, og der bruges codec'et. I dit tilfælde
er der så en fejl i codec'et, der får explorer til at gå ned.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Stor guide til installation og brug af mailprogrammet

Fra : Mads

Dato : 22-05-10 00:22

On Sat, 22 May 2010 00:01:21 +0200, Kim Ludvigsen
<usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

> [...]
>til at afkode filen, og der bruges codec'et. I dit tilfælde
>er der så en fejl i codec'et, der får explorer til at gå ned.

Det behøver ikke være den installerede codec der er dårlig.
Det kan også være en af de filer der ligger i mappen som indeholder
en fejl og denne fejl er så skyld i crashet når Windows læser filerne
igennem for at lave den nævnte forhåndsvisning.

Det har jeg oplevet et par gange med XP og netop med filer hentet
via bittorrent.

Den ene gang lå der kun få filer i mappen, så jeg åbnede et DOS
vindue og slettede mappens indhold.

Anden gang havde jeg mange filer i mappen som jeg ikke ville
miste så jeg fik slået forhåndsvisning fra og afprøvede så filerne
en efter en indtil jeg fandt synderen som så blev slettet.
Nu er det længe siden jeg har brugt XP, så jeg kan desværre ikke
huske hvordan man slår forhåndsvisning fra. Jeg fandt løsningen
med Google dengang.

mvh Mads

Fra : N/A

Dato : 21-05-10 23:01

Fra : mbk112@hotmail.com

Dato : 22-05-10 09:39

> [...]
> hvilken fil der får explorer til at gå ned og så tjekke i
> filens egenskaber, hvilket codec der er brugt.

Har tjekket og har ikke xvid installeret ifølge "Tilføj og fjern".

Det er en avi fil, der får xp til at fejle. Vil meget gerne beholde
den fil. Hvad kan jeg gøre?

Vh
Michael

Fra : Rado

Dato : 22-05-10 17:49

On Sat, 22 May 2010 08:39:29 -0700 (PDT), "mbk112@hotmail.com"
<mbk112@hotmail.com> wrote:

>Det er en avi fil, der får xp til at fejle. Vil meget gerne beholde
>den fil. Hvad kan jeg gøre?

Prøv evt. en anden filmanager, f.ex. xplorer2, og se hvordan den
reagerer.
http://zabkat.com/

Eller prøv at åbne den i VirtualDub, og se hvad den siger.
http://virtualdub.org

--
Rado
"Den genetiske kode minder ikke om software - den ER software,

Fra : Jante

Dato : 22-05-10 18:10

"mbk112@hotmail.com" skrev:

> Det er en avi fil, der får xp til at fejle. Vil meget gerne beholde
> den fil. Hvad kan jeg gøre?

Brug f.eks GSpot http://gspot.headbands.com/ til at teste
filens validitet, og til at se hvilke codecs, den skal bruge.

/J