Teleselskaber dropper simlås
Fra : Lars Raaby

Dato : 20-05-10 21:05

http://www.comon.dk/nyheder/Teleselskaber-dropper-simlas-1.359447.html

Kun 3 er ikke kommet til fornuft endnu.
--
Venlig Hilsen
Lars Raaby
http://lars.raaby.dk
- nå og hvad så!

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 20-05-10 21:39

Lars Raaby skrev:

> http://www.comon.dk/nyheder/Teleselskaber-dropper-simlas-1.359447.html
>
> Kun 3 er ikke kommet til fornuft endnu.

I artiklen står der:

    Kunderne ønsker at være kunder hos 3, når de køber telefonen
    hos dem, tror Stine Green Paulsen. Derfor har de som oftest
    ikke brug for at få låst den op, vurderer hun.

Jamen, så har firmaet jo heller ikke brug forat låse den.

--
Bertel

Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 22-05-10 00:14

"Bertel Lund Hansen" <splitteminebramsejl@lundhansen.dk> skrev i en
meddelelse news:pd7bv5dl7c2vm6o8cvjbk7guv3vqjd04ql@news.dotsrc.org...

> [...]
> ikke brug for at få låst den op, vurderer hun.
>
> Jamen, så har firmaet jo heller ikke brug forat låse den.

he he 3... de er sådan nogen krejlere når det kommer til sim lås!

før jeg købte udstyr til at unlocke med bøvlede jeg altid mest med 3 når der
skulle låses op...

uden kvittering = NUL HJÆLP!

deres argumenter : mobilen kan jo være stjålet.... NEJ! for så var den meldt
stjålet og imei var spærret....!

jeg tror de gør det for at få deres låste mobiler af markedet... så folk
dropper at få den låst op og istedet køber en ny...

Fra : Carsten Riis

Dato : 22-05-10 06:21

Nikolai R. jensen skrev den 22-05-2010 01:14:

> he he 3... de er sådan nogen krejlere når det kommer til sim lås!

Det virkede fint for mig.

> før jeg købte udstyr til at unlocke med bøvlede jeg altid mest med 3 når der
> skulle låses op...
>
> uden kvittering = NUL HJÆLP!

naturligvis.

Når du køber mælk i Netto, så skal fakta vel heller ikke servicere dig,
hvis der er noget galt med mælken.

> deres argumenter : mobilen kan jo være stjålet.... NEJ! for så var den meldt
> stjålet og imei var spærret....!

tja, du vel også stjæle kvitteringen

Derudover er argumentet i sig selv lidt mærkelig, da man i
faktureringssystemer kan spore hvornår en given abonnent sidst har brugt
sin telefon til sidst.
Hvis det er flere dage siden og abonnenten har haft spærret sit
abonnement i mellemtiden...så taler der for at den er stjålet.
Hvis det er et par minutter siden, så er det lidt usandsynligt.

Og efter bindingsperioden ( 6 mdr for private ) kan det for selskabet
være fløjtende ligegyldigt.

> jeg tror de gør det for at få deres låste mobiler af markedet... så folk
> dropper at få den låst op og istedet køber en ny...

Jeg tror, at de helst vil servicere deres kunder og ikke alle mulige
andre krejlere, der går og unlocker telefoner for deres kunder.

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 22-05-10 08:50

"Carsten Riis" <carsten.riis@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg tror, at de helst vil servicere deres kunder og ikke alle mulige andre
> krejlere, der går og unlocker telefoner for deres kunder.

LOL et svar... er du ansat i 3´s iundeservice? du svarer præcist som de
gør... totalt højrøvet og uden sans for almindelig sund fornuft!

køber gamle fru olsen eller hvem som helst en brugt mobil der er sim låst
til 3 og de ikke får kvitteringen med... så kan de ikke få den låst gratis
op ved 3... uanset hvad, hvem, hvordan eller hvor ledes... og det er sgu for
ringe! men det mener du vel er rimeligt.....?

Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 26-05-10 05:46

> Når du køber mælk i Netto, så skal fakta vel heller ikke servicere dig,
> hvis der er noget galt med mælken.

Nu er det jo kun 3 der ligger inde med koden til den telefon de har solgt,
så selvfølgeligt skal de udlevere den - kvittering eller ej.

--
Jeppe Vestergaard, Roskilde

Fra : Lars Raaby

Dato : 22-05-10 10:13

> [...]
>     ikke brug for at få låst den op, vurderer hun.
>
> Jamen, så har firmaet jo heller ikke brug forat låse den.

Folk som er kunde hos 3 køber jo også en telefon med 3 logo på og
med brand software.
Kan man samligene 3 kunder med Apple fanatiker?
Folk som tror at Iphone eller Mac er der eneste rigtige.

--
Venlig Hilsen
Lars Raaby

Fra : Hans-Jørgen

Dato : 22-05-10 12:52

"Lars Raaby" <lars.raaby@kabelmail.dk> skrev i meddelelsen
Den 20-05-2010 22:39, skrev:

[...]

Kan det virkelig passe?
På min iPhone er der bestemt ikke noget "3-logo", skønt den er købt hos "3".
Oplåsning heller ikke noget problem.

Hans-Jørgen
www.sarastro.dk

Fra : Larsen

Dato : 22-05-10 16:24

On Sat, 22 May 2010 13:52:22 +0200, Hans-Jørgen<sindholt@*paradis.dk>
wrote:
> Kan det virkelig passe?
> På min iPhone er der bestemt ikke noget "3-logo", skønt den er købt
hos "3".

Det samme på min HTC, ingen branding af nogen slags, og det er også
ved 3 den er købt.

--
Venlig hilsen.

Fra : Larsen

Dato : 22-05-10 20:52

Testede lige om min telefon fra 3 er simlåst, det er den ikke, så det
er ikke alle deres mobiler der er låste.

--
Venlig hilsen.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 22-05-10 13:07

Lars Raaby skrev:

> Kan man samligene 3 kunder med Apple fanatiker?

Det tror jeg ikke. 3 har den bedste dækning hvad datamobilnet
angår. Jeg tror at det er grunden til at folk ikke ønsker at
skifte.

--
Silly er et tæskefedt tysk band:
http://www.sillyhome.de/

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 23-05-10 16:56

On Sat, 22 May 2010 11:12:32 +0200, Lars Raaby
<lars.raaby@kabelmail.dk> wrote:

> [...]
>med brand software.
>Kan man samligene 3 kunder med Apple fanatiker?
>Folk som tror at Iphone eller Mac er der eneste rigtige.

Hvilken del af din hjerne fandt ud af at du skulle skrive det der?

De har det hurtigste mobile datanet, og var også fremme i skoene da
man kan ringe billigt sammen i DK og S hvis man er kunde hos dem.

Det var hvad jeg har brug for, så derfor er jeg kunde der.

--

Venlig hilsen
Folmer