Det gjorde du bare ikke...
Fra : Morten Stud

Dato : 19-05-10 23:50

Jo, desværre! Sådan var tankerne sådan ca inde i mit olieindsmurte hoved
tidligere idag.

Det er bestemt ikke at for at prale, at jeg går i skriftestol.
Tværtimod. Måske kan min fejltagelse tjene til skræk og advarsel måske
bare give nogen et billigt grin eller hovedrysten :)

I forlængelse af min tråd fra 04.04 "fejlsøge ændret motorgang", blev
resultatet, at jeg har været i Sverige og købe en gammel GSX1100EF som
jeg låner motoren fra istedet for den gamle. Føromtalte tråd afslørede
en knækket "ventilkant" og en cylinder uden kompression. Da jeg pillede
blokken pga. massivt olieforbrug/slidte forringer, ventede der en grim
overraskelse under 1.cylinder. Hul i krumptapshus, smadret skørt og
underside af stempel. Nok om det.

Resultatet blev altså en "ny" motor fra en svensk donormaskine (de er jo
nærmest gratis derovre!!)

Idag fik jeg så lokket lillebror til at hjælpe til med motorjonglering
fra den lyse morgen, og sagerne er da skredet frem på trods af en del
forhindringer såsom knækkede udstødnings- og knastlejebolte og andet
godt. Efter ca 10timers heftig skruen og banken uden vådt og tørt, sort
som en kularbejder, når jeg "i mål" og får fyret op under bæstet. Det
gør jeg så og står stolt og rank og beundrer vidunderet... lige indtil
jeg kommer i tanke om, at jeg måske skulle hælde noget olie på!!!!!!
Nej nej nej. Nåede vel at køre ca.30 sekunder uden. Godaw do. Brøleren
har heldigvis ikke resulteret i umiddelbar motorskade, da der ikke har
været noget at bemærke, siden den fik noget olie.

Så lærte jeg det: Dumt at skrue sig selv helt i bund, med et
stressniveau, der er lidt for højt pga dårlig samvittighed over, at jeg
egentlig burde sidde med hovedet dybt begravet i eksamensbøgerne. Suk..

Mvh
Morten - på 2 hjul, indtil næste gang skruzukien strejker ;)

Fra : Armand

Dato : 20-05-10 00:18

Morten Stud skrev:
> [...]
> gør jeg så og står stolt og rank og beundrer vidunderet... lige indtil
> jeg kommer i tanke om, at jeg måske skulle hælde noget olie på!!!!!!

Da jeg købte RGV'en kørte jeg glad og fro 15 km's penge på motorvej
efter optankning inden jeg erindrede at sælger havde givet mig en liter
totagger-olie med fordi CDI-pumpen var fjernet

Jeg racede på'en i seks sæsoner uden nogen problemer, så den overlevede
kikset. Men tro mig: jeg kender den eksakte 'det gjorde du bare
ikke'-fornemmelse

--
Armand.

Fra : GSX 750

Dato : 20-05-10 07:51

> [...]
>
> Jeg racede på'en i seks sæsoner uden nogen problemer, så den overlevede
> kikset. Men tro mig: jeg kender den eksakte 'det gjorde du bare

Jeg tjekkede olie i sommers på min gsx 750 es. Jeg kører fra mcforretningen
hvor jeg fyldt olie på og ryger på motorvejen. Jeg kører ca 40 kilometer da
jeg opdager at skruen i påfyldningshullet er røget/glemt at skruet i.
Resultat at højre side af mc og lædertøj var smurt ind i olie. Jeg tjekkede
oliestanden der heldigvis var lige over minimumsmærket. Jeg skruede en klud
i hullet og tøffede ned til forhandleren, hvor skruen lå på
parkeringspladsen, liige der hvor jeg havde fyldt olie på. Så du er bestemt
ikke den eneste der skruer lidt dumt indimellem :)
Mvh
Jarl

Fra : CL

Dato : 20-05-10 12:24

GSX 750 wrote:
> [...]
> bestemt
> ikke den eneste der skruer lidt dumt indimellem :)

Det er åbenbart kun skrusuki kørere der er så Dumme

--
Carsten Larsen
HONDA CBR 1000 DUAL

Fra : Armand

Dato : 20-05-10 20:52

CL skrev:
> ............. Så du er
>>
> Det er åbenbart kun skrusuki kørere der er så Dumme

Mnjarh :-/
Jeg aner faktisk at der kunne være grundlag for en ny samling af 128
måder . . . . .

--
Armand.

Fra : Morten Stud

Dato : 21-05-10 00:01

Den 20-05-2010 21:51, Armand skrev:
> Mnjarh :-/
> Jeg aner faktisk at der kunne være grundlag for en ny samling af 128
> måder . . . . .

Det kunne faktisk være ret sjovt. 128 måder at fucke skandaløst op i
garagen, eller noget i den dur :)

Kom glade :)

Fra : Torben Scheel

Dato : 21-05-10 08:07

Morten Stud wrote:

> Det kunne faktisk være ret sjovt. 128 måder at fucke skandaløst op i
> garagen, eller noget i den dur :)
>
> Kom glade :)

Trak VF750S'eren omkring et hus på en havesti - tabte den udad, og
tanken ramte det eneste vegetation i bedet - en træstub.

Efter montering af FZR hjul, Thunderace bremser osv. på FJ1100 skulle
tingene prøves af - bremserne klonkede underligt. Kiggede på problemet -
ikke fastspændt - havde prøvemonteret uden at gøre det færdigt..

Kørte fra færgen over elben på FJ - de første højresving gik fint -
venstresvinget knap så fint. Sidestøttebenet slog ikke op som det ellers
altid gør når jeg har glemt det. Så skulle kåbe, tank og forskærm
lakeres om endnu en gang.

Hjemtur på spjætter - 90 km/t - stempelsætter. Væltede ikke, men måtte
trække hjem fra Allerød (10km). Olietanken skal man huske at genfylde af
og til på sådan en.

Der er flere som jeg nok kommer i tanke om.

--
vh
Torben

Fra : Armand

Dato : 21-05-10 17:55

Torben Scheel skrev:

> [...]
>
> Hjemtur på spjætter - 90 km/t - stempelsætter. Væltede ikke, men måtte
> trække hjem fra Allerød (10km). Olietanken skal man huske at genfylde af

Det er hermed #153 og 154 på tilte(!)-listen - Havde du nu bare styrtet
på 'Spjætteren, så kunne du have pralet med et hattrick

--
Armand.

Fra : GSX 750

Dato : 22-05-10 10:04

> Det er hermed #153 og 154 på tilte(!)-listen - Havde du nu bare styrtet på
> 'Spjætteren, så kunne du have pralet med et hattrick

Det gjorde jeg osse, men det var før omtalte stempelsætter :)
Mvh
Jarl

Fra : GSX 750

Dato : 21-05-10 16:26

"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> og til på sådan en.
>
> Der er flere som jeg nok kommer i tanke om.

Hjemtur i 1992 på Mz 250 TS. Overhaling i 3 spor--- Stempelsætter. Kobling
ind, trille til nødsporet, køle motoren 10 minutter og træde på
kickstarteren og hjem igen. Men absolut dårlig oplevelse.
vh
Jarl

Fra : Armand

Dato : 21-05-10 17:58

Morten Stud skrev:

> Det kunne faktisk være ret sjovt. 128 måder at fucke skandaløst op i
> garagen, eller noget i den dur :)
>
> Kom glade :)

Jég er begyndt at samle sammen!

--
Armand.

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 21-05-10 20:51

> Mnjarh :-/
> Jeg aner faktisk at der kunne være grundlag for en ny samling af 128
> måder . . . . .

Så skal jeg da geren divertere.

I kender det - det er forår og lige pludselig tager fanden i en, og man
suser hen på værkstedet/i garagen og flår dækkenet af, og skruer
febrilsk de stumper på man har haft afmonteret over vinteren.
Således også jeg, på med nye dæk for og bag, på med caliber, sidedæksler
og ud af klappen i en satans fart....

undervejs kommer jeg lige til at flugte ned langs gaffelbenene, for at
konstatere at calibrene kun hænger i fire skruer, der lige er skruet ind
til gevindet lige havde fat =8-¤

--
Dun@nt
SFau1000R Hvidguld

Fra : Armand

Dato : 21-05-10 21:41

J.C.Kløve skrev:

> [...]
> konstatere at calibrene kun hænger i fire skruer, der lige er skruet ind

En klubkammerat fra det min svoger kalder 'de glade Benelli-dage'
oplevede det samme på sin Yamaha XJ:
En solrig weekend-dag kørte han og et andet klubmedlem ad de små veje
mod vestkysten og undervejs skulle begge lige prøve den anden af,
hvilket bl.a. afstedkom en fuld-rulle strækning (der ér nogle skønne
lige stræk dér udover den midtjydske prærie). Kort efter gjorde 2.manden
atter tegn og min kammerat lagde hurtigt et lavere gear ind, hvilket kun
fik den anden til at vinke ivrigere: Begge XJ'erens bremse-calibere
hængte og dinglede frit i bremseslangerne =

--
Armand.

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 21-05-10 22:27

Den 21-05-2010 22:40, Armand skrev:

> [...]
> fik den anden til at vinke ivrigere: Begge XJ'erens bremse-calibere
> hængte og dinglede frit i bremseslangerne =

HØ!

Ja det får lige adrenalinet til at løbe lidt :D

--
Dun@nt
SFau1000R Hvidguld

Fra : Morten Stud

Dato : 20-05-10 23:59

Den 20-05-2010 13:23, CL skrev:

> Det er åbenbart kun skrusuki kørere der er så Dumme

Ekstremt billige points, men hvis du vil rive dem, så er de dine ;)

Fra : GSX 750

Dato : 21-05-10 16:28

"Morten Stud" <studen@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Ekstremt billige points, men hvis du vil rive dem, så er de dine ;)

Ja, jeg smed dem bare i skraldespanden :)
Jarl
--
Der går og leger med ideer til næste MC projekt

Fra : CL

Dato : 22-05-10 02:05

Fra : Steen Gruby

Dato : 21-05-10 13:03

Arh Carsten.

>Det er åbenbart kun skrusuki kørere der er så Dumme

Vi kan vist alle lave et godt stunt i værkstedet.
Heldigvis slipper vi oftest fra det med skrammer på stoltheden.

Læs denne lille "Julehistorie":
http://www.ducati.dk/teknik/kluden.html

--

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo

Fra : CL

Dato : 21-05-10 14:42

Steen Gruby wrote:
> [...]
>
> Vi kan vist alle lave et godt stunt i værkstedet.
> Heldigvis slipper vi oftest fra det med skrammer på stoltheden.

Jammen jeg laver aldrig sådanne nogle dumheder,
eller også har jeg bare en dårlig hukommelse

--
Carsten Larsen
HONDA CBR 1000 DUAL

Fra : GSX 750

Dato : 21-05-10 16:22

"CL" <ffffffff@ffff.ff> skrev i meddelelsen

> Det er åbenbart kun skrusuki kørere der er så Dumme

Plonk

Fra : Armand

Dato : 20-05-10 20:49

GSX 750 skrev:

> [...]
> minimumsmærket. Jeg skruede en klud i hullet og tøffede ned til
> forhandleren, hvor skruen lå på parkeringspladsen, liige der hvor jeg

På vej hjem fra ferie opdagede jeg ved Lyon at min makkers XS1100 var
sølet til med olie på højre side.
Vi holdt straks ind til siden og konstanterede at han havde glemt at
skrue olieproppen på da han efterfyldte ved den foranværende optankning
Dér hvor vi havde trukket ind var der et hul i autoværnet, ind til et
lille vild bevokset areal og det tog kun kort tids afsøgning efter
brugbare løsdele før vi havde så vi kunne improvisere en 'kaffe-prop' af
expansionstypen, som klarede sit job med bravour hele turen hjem og den
tid det tog af skaffe en ny prop hjem efter hjemkomst

--
Armand.

Fra : GSX 750

Dato : 21-05-10 16:30

> [...]
> expansionstypen, som klarede sit job med bravour hele turen hjem og den
> tid det tog af skaffe en ny prop hjem efter hjemkomst

Savner godt nok mine gamle XSere. Ekstreme slidstærke maskiner. Den ene jeg
havde den fulgte min kammerats Bandit 1200 og han kunne ikke køre fra mig .)
Jarl

Fra : Rene´

Dato : 20-05-10 08:21

Jeg skiftede toppakning på min Katana for nogle år siden. Fik samlet
skidtet med den nye toppakning og startet den op. Den gik som den
skulle og så var det ellers en tur ud på motorvejen og testkører.
Efter et stykke med god fart fik jeg kigget på buksebenet. Det var
sprøjtet til med olie. Kørte stille hjem og pillede toppen af igen
næste dag. Så havde jeg lige glemt at montere de 4 små pakninger
omkring oliekanalerne.

Fra : Anders Majland

Dato : 20-05-10 15:59

Når man skifter olie og stille ventiler på en XT piller man et plastpropper
ud i sidedækslet så man kan drejer krumtappen. Det kan så anbefales at skrue
de propper i igen inden man starten cyklen op. Ellers kan den smide olie
dråber et par meter ud til siden.... (Der er ikke olietryk bagved, men det
plasker ret godt ....) Cyklen var bare lige startet på for at udlufte
oliefilteret. Så jeg var på den gale side af cyklen til at se oliespildet

Fra : Ukendt

Dato : 21-05-10 01:23

Har også et par stykker at give af

1
Efter hovedrep af Honda X11 (Blackbird) med nye turbo stempler og jeg skal
give dig , blev den proppet i stellet kl 0300 - og vi skulle køre løb kl
0800 i Vandel , en lille opstart viste at den bare skød en stor sort røgsky
ud
motoren og hele turbo agreratet af igen , toppen af intet fejlede noget
bortset fra den ene cyl var sodet til , på en sådan honda skal stempler ud
neden fra , så alt skulle skilles ad i atomer , og det var bare en lille
lille , skide lille olieskrabe ring der lå i overlap , istedet for at støde
op mod hinanden
Jeg kom ud og køre , men søvn nåede jeg ikke at få , pga sjusk , den lille
skide oliering Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

2 Næsten samme historie

Til et løb smadrede jeg godt og grundig en motor under træning en fredag ,
og løbet skulle køres lørdag , hjem og få samlet en ny af de forskellige
stumper jeg havde til at ligge
Igen kostede det en nat , og fik den startet op , og afsted igen , nåede
lige at hive MCen ud af bilen , og mens jeg tog læderet på , gjorde de andre
den start klar ,
I med første gear , intet skete hmmmm nå 2 kunne vel bruges nææææ , skal
siges jeg selfølgelig ikke havede tjekket om gearkassen virkede hjemmefra ,
skulle da ikke være nødvendig efter en total adskildelse !!!

Nå kunne godt se de grinte lidt i baggrunden , ja jeg havde sku glemt at
sætte kæden på ! ! !

Så nej brug natten til at sove i , skru ikke på MCen

PE
Som har skruet til kl 0100 2 dage i træk for at blive færdig til AMF på
lørdag

I får da lige en video , og hvis i skulle få lyst til at kikke forbi så kom
over i Kvikteam pitten til en snak og måske en kølig

http://www.motor-festival.dk/

http://www.kvikteam.dk/images/2008/Allingåbro%20MF/AMF.wmv

Per E
Og tro mig den sparker R..

Fra : Per V. Misser

Dato : 22-05-10 21:53

Hej PE

> [...]
>
> I får da lige en video , og hvis i skulle få lyst til at kikke forbi så
> kom over i Kvikteam pitten til en snak og måske en kølig

Så dig lægge fra land til AMF i dag. En stor fornøjelse!
Føler lidt ydmyghed for at henvende sig i pitten, men kendte ikke
invitationen.

--
Per V. Misser
CX500E82