/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Kæde/tandhjul spørgsmål
Fra : Ukendt


Dato : 19-05-10 17:43

Nu vil jeg håbe panelet kommer på opgave for jeg er sku rystet

Har en Suki GSXR 1000 K4

Har en kæde 520 DID og et fortandhjul 520/15

Nu skal den geares lidt op så har skaffet et nyt fortandhjul 520/16

Men de passer ikke sammen , det nye 16 tands er for tyk til kæden
Hvad sker der , og hvorfor ?

Skulle en ligge inde med et 16/17 tands til Suki GSXR /GS 500 /SV1000
skulle også passe så sig lige til

Men har skiftet mange kæder 7tandhjul før , men det her har jeg da aldrig
oplevet og alle tallene står på delene , men kan selfølgelig være fejltryk ?

PE


 
 
Flemming Disc (19-05-2010)
Kommentar
Fra : Flemming Disc


Dato : 19-05-10 20:29


"P.E." <x112kvik4u ( A ) dotcomprik . dk> skrev i en meddelelse
news:4bf41502$0$36573$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Nu vil jeg håbe panelet kommer på opgave for jeg er sku rystet
>
> Har en Suki GSXR 1000 K4
>
> Har en kæde 520 DID og et fortandhjul 520/15
>
> Nu skal den geares lidt op så har skaffet et nyt fortandhjul 520/16
>
> Men de passer ikke sammen , det nye 16 tands er for tyk til kæden
> Hvad sker der , og hvorfor ?
>
> Skulle en ligge inde med et 16/17 tands til Suki GSXR /GS 500 /SV1000
> skulle også passe så sig lige til

Nu er en GSXR 1000 jo født med 530 kæde, men der kan nemt skaffes både 525
og 520 kædekit, det er ikke der den er gået galt, så du har fået et
"originalt" størrelse??
Hvis det er fra JT så hedder 520 tandhjul JTF 512, 530 hedder JTF 513 og
endelig hedder 525 kædehjul JTF 520

GS 500 er født med 520 og SV 1000 med en 530.

--


Venlig hilsen
Flemming Disc
www.discteknik.dk



Ukendt (19-05-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 19-05-10 20:58

Hej Flemming

ja havde egenligt ledt efter din side ;)

Det er ikke det orginale kædekit der er på slet ikke , det er en Dragbike vi
taler om

Det er et JT eller JTF der står begge dele på det 520-16 , men kan forstå
det skal hedde 512 er det rigtigt ?

Ok det var måske SV650 han sagde ?

Forviring er nu total

PE

----------------------------------------------------------------------------

"Flemming Disc" <virkerikke@discteknik.dk> skrev i meddelelsen
news:4bf43c22$0$56791$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "P.E." <x112kvik4u ( A ) dotcomprik . dk> skrev i en meddelelse
> news:4bf41502$0$36573$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> Nu vil jeg håbe panelet kommer på opgave for jeg er sku rystet
>>
>> Har en Suki GSXR 1000 K4
>>
>> Har en kæde 520 DID og et fortandhjul 520/15
>>
>> Nu skal den geares lidt op så har skaffet et nyt fortandhjul 520/16
>>
>> Men de passer ikke sammen , det nye 16 tands er for tyk til kæden
>> Hvad sker der , og hvorfor ?
>>
>> Skulle en ligge inde med et 16/17 tands til Suki GSXR /GS 500 /SV1000
>> skulle også passe så sig lige til
>
> Nu er en GSXR 1000 jo født med 530 kæde, men der kan nemt skaffes både 525
> og 520 kædekit, det er ikke der den er gået galt, så du har fået et
> "originalt" størrelse??
> Hvis det er fra JT så hedder 520 tandhjul JTF 512, 530 hedder JTF 513 og
> endelig hedder 525 kædehjul JTF 520
>
> GS 500 er født med 520 og SV 1000 med en 530.
>
> --
>
>
> Venlig hilsen
> Flemming Disc
> www.discteknik.dk
>

Armand (19-05-2010)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 19-05-10 22:55

P.E. skrev:
> Hej Flemming
>
> ja havde egenligt ledt efter din side ;)
>
> Det er ikke det orginale kædekit der er på slet ikke , det er en
> Dragbike vi taler om
>
> Det er et JT eller JTF der står begge dele på det 520-16 , men kan
> forstå det skal hedde 512 er det rigtigt ?
>
> Ok det var måske SV650 han sagde ?
>
> Forviring er nu total
>
>
Kig på sagerne hos JT:
<http://www.jtsprockets.com/52.0.html>
Hvor tandhjulene er meget nøje defineret samt med referencer over hvilke
modeller pågældende hjul passer til.

--
Armand.

Ukendt (19-05-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 19-05-10 23:07



"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i meddelelsen
news:4bf45e0a$0$56774$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> P.E. skrev:
>> Hej Flemming
>>
>> ja havde egenligt ledt efter din side ;)
>>
>> Det er ikke det orginale kædekit der er på slet ikke , det er en Dragbike
>> vi taler om
>>
>> Det er et JT eller JTF der står begge dele på det 520-16 , men kan forstå
>> det skal hedde 512 er det rigtigt ?
>>
>> Ok det var måske SV650 han sagde ?
>>
>> Forviring er nu total
>>
>>
> Kig på sagerne hos JT:
> <http://www.jtsprockets.com/52.0.html>
> Hvor tandhjulene er meget nøje defineret samt med referencer over hvilke
> modeller pågældende hjul passer til.
>
> --
> Armand.
-------------------------------------------------------------------------------------------------

Ja jeg har luret den af , men synes sku ikke det er smart

at hvis du vil køre med 520 kæde skal man købe et 512 tandhjul

Og hvis man skal køre med 525 kæde skal man købe et 520 tandhjul

ja gu hedder det kædehjul !!!

Men det er alså JTs nummerering der kan give de misforståelser , har aldrig
oplevet det før , og jeg skifter alså kædekit osv et par gange om året , men
plejer at få det hele samlet med div gearinger

Så lærte jeg sku osse noget idag

Og lige for at gøre historien fuldendt så er det Kawa 636 hjul jeg kører med
;) = 6 ½ "

PE


Ukendt (23-05-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 23-05-10 23:56

Skulle hilse og sige at fortandhjul er meget hårde at dreje 1 mm af på , men
hvor der vilje er der .......................................... en varm
drejebænk

PE




Armand (24-05-2010)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 24-05-10 00:23

P.E. skrev:
> Skulle hilse og sige at fortandhjul er meget hårde at dreje 1 mm af på ,
> men hvor der vilje er der .......................................... en
> varm drejebænk
>
Var du for nærig eller var det under tidspres??

--
Armand.

Ukendt (24-05-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-05-10 00:42

Altid nærig , men mest under tidspres

Og forsættelse af historien er at kæden faktisk sprang , ja vi bruger lidt
kæder i vores sport og denne havde faktisk holdt siden efteråret , mener det
var til Mosten der kom ny på så ca 10 km har den nok kørt ;) hmmmm :(

Lidt for tidligt at de led bliver stive , men sådan er der jo så meget

Men efter jeg har sat ny tændningsanlæg på som giver 510 v og 7 amp som er
nok til at trække en gnist på 35 mm i tomgang ;) skulle jeg skrue 25 % op
for benzinen og den brænder stadig for mager = HK

Men jeg trak den i begrændseren i 6 gear uden problemer , så derfor størrer
gearing , men for dem som kender til turbo ved også at en sådan først giver
tryk når en motor skal trække , og nu skal den trække , og måske derfor
kæden kun holdte til 10 km og ikke 25 km
Nogen vil nok sige størrer kæde a la 530 Tja det bliver nok løsningen på det
, men den vejer :(

Var heldig den ødelagde kun vandpumpe , kædehjul skjold og lidt andre små
ting derinde , men motorhus og det dyre er ok

PE


Ukendt (24-05-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-05-10 00:57

Her en en lille film af den Dynatek som jeg har monteret , og han
sammenligner den en ellers topmodel Dyna 4000 som de fleste kører med , se
gnisterne ved den sorte plade

http://www.youtube.com/watch?v=95CpLMYZdMw&feature=related

PE

PS svejse opgaver påtages nu







Søren Larsen (24-05-2010)
Kommentar
Fra : Søren Larsen


Dato : 24-05-10 16:28

Den 24-05-2010 01:56, P.E. skrev:
> Her en en lille film af den Dynatek som jeg har monteret , og han
> sammenligner den en ellers topmodel Dyna 4000 som de fleste kører med ,
> se gnisterne ved den sorte plade
>
> http://www.youtube.com/watch?v=95CpLMYZdMw&feature=related
>
> PE
>
> PS svejse opgaver påtages nu
>
>
>
>
>
>
(-: ?tdnevljeps ted re rofrovH

Ukendt (24-05-2010)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 24-05-10 16:33

ʇǝpǝʌoɥ åd ɹǝpuǝʌ ǝɹɐq ɹǝp ɯɹæʞs uıp ɹǝ ʇǝp




Søren Larsen (24-05-2010)
Kommentar
Fra : Søren Larsen


Dato : 24-05-10 18:45

Den 24-05-2010 17:33, P.E. skrev:
> ʇǝpǝʌoɥ åd ɹǝpuǝʌ ǝɹɐq ɹǝp ɯɹæʞs uıp ɹǝ ʇǝp
>
>
>
LOL
hvo'n f..... gjorde du det?

Torben Scheel (26-05-2010)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 26-05-10 06:46

Søren Larsen wrote:
> Den 24-05-2010 17:33, P.E. skrev:
>> ʇǝpǝʌoɥ åd ɹǝpuǝʌ ǝɹɐq ɹǝp ɯɹæʞs uıp ɹǝ ʇǝp
>>
>>
>>
> LOL
> hvo'n f..... gjorde du det?

uǝqɹoʇ
ɥʌ
--

\ʇǝpǝʌoɥ-ɐɐd-ʇsʞǝʇ-puǝʌ\50\01\8002\ʞp˙dubqnp\\:dʇʇɥ : ɹǝɥ ʌןǝs ʇǝp ɹøƃ

Torben Scheel (26-05-2010)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 26-05-10 06:48

Torben Scheel wrote:
> Søren Larsen wrote:
>> Den 24-05-2010 17:33, P.E. skrev:
>>> ʇǝpǝʌoɥ åd ɹǝpuǝʌ ǝɹɐq ɹǝp ɯɹæʞs uıp ɹǝ ʇǝp
>>>
>>>
>>>
>> LOL
>> hvo'n f..... gjorde du det?
>
> uǝqɹoʇ
> ɥʌ
> --
>
> \ʇǝpǝʌoɥ-ɐɐd-ʇsʞǝʇ-puǝʌ\50\01\8002\ʞp˙dubqnp\\:dʇʇɥ : ɹǝɥ ʌןǝs ʇǝp ɹøƃ

!ɘ9ᴎᴀd ub яɘvild uᴎ

ƃᴓɹ qǝʇ ƨǝןʌ ɥǝɹ : ɥʇʇb://qᴎpdub˙qʞ/2008/10/05/ʌǝuq-ʇǝʞƨʇ-bɐɐ-ɥoʌǝqǝʇ/

--
ʌɥ
ʇoɹpǝu

Søren Larsen (26-05-2010)
Kommentar
Fra : Søren Larsen


Dato : 26-05-10 17:05

Den 26-05-2010 07:48, Torben Scheel skrev:
> Torben Scheel wrote:
>> Søren Larsen wrote:
>>> Den 24-05-2010 17:33, P.E. skrev:
>>>> ʇǝpǝʌoɥ åd ɹǝpuǝʌ ǝɹɐq ɹǝp ɯɹæʞs uıp ɹǝ ʇǝp
>>>>
>>>>
>>>>
>>> LOL
>>> hvo'n f..... gjorde du det?
>>
>> uǝqɹoʇ
>> ɥʌ
>> --
>>
>> \ʇǝpǝʌoɥ-ɐɐd-ʇsʞǝʇ-puǝʌ\50\01\8002\ʞp˙dubqnp\\:dʇʇɥ : ɹǝɥ ʌןǝs ʇǝp ɹøƃ
>
> !ɘ9ᴎᴀd ub яɘvild uᴎ
>
> ƃᴓɹ qǝʇ ƨǝןʌ ɥǝɹ : ɥʇʇb://qᴎpdub˙qʞ/2008/10/05/ʌǝuq-ʇǝʞƨʇ-bɐɐ-ɥoʌǝqǝʇ/
>
(-: ʞɐʇ 'ᴂɥ

Anders Majland (25-05-2010)
Kommentar
Fra : Anders Majland


Dato : 25-05-10 10:19

> Nogen vil nok sige størrer kæde a la 530 Tja det bliver nok løsningen på
> det , men den vejer :(

Jeg skifter ned fra 530 til 525, da en DID 525ZVM skulle være stærkere end
den gamle DID 530 VM

Jeg ved ikke lige hvad vægtforskellen er ... Men en 525 er da en mellemvej
mellem 520 og 530 ...




Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177458
Tips : 31962
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408153
Brugere : 218880

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste