GS500E '00 drosling
Fra : Carsten Birkholm

Dato : 19-05-10 06:26

Hej, Er der nogen som ved hvor og hvordan droslingen på en GS500E
nemmest fjernes.
Jeg købte en med drosling, men må godt køre den uden. På forhånd tak!

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 19-05-10 13:42

Carsten Birkholm <carsten.birkholm.pedersen@gmail.com> writes:

> Hej, Er der nogen som ved hvor og hvordan droslingen på en GS500E
> nemmest fjernes.

Det er nok bare nogle skiver i indsugningen du kan pille ud.

--
Jacob | ........@
Yamaha FZS 1000 | ......_[]-=*

Fra : Jopa

Dato : 19-05-10 14:23

Carsten Birkholm formulerede spørgsmålet:
> Hej, Er der nogen som ved hvor og hvordan droslingen på en GS500E
> nemmest fjernes.
> Jeg købte en med drosling, men må godt køre den uden. På forhånd tak!

mener det er med skiver i indsugningstragtene som karburatorerne
sidder i.

Du afmonterer tank og luftfilterkasse. Løsner båndene som
karburatorerne er spændt fast med
og trækker dem ud af tragtene. Derefter kan du tage skiverne ud og
samle
igen

--
Mvh John
www.johns-web.dk

Fra : Ukendt

Dato : 19-05-10 19:08

"Jopa" <admin@jp-web.invalid> skrev i meddelelsen
> [...]
> karburatorerne er spændt fast med
> og trækker dem ud af tragtene. Derefter kan du tage skiverne ud og samle

Ovenstående er 100% korrekt. Måske du skal brugen en pincet til at få fat i
dem med, men selv på lidt plads er det muligt.

I min datters tilfælde - og sikkert også i din, så er den sikkert synet med
droslingen (se på reg. attesten), hvilket betyder at den skal forbi en
synshal igen så attesten kan opdateres med de korrekte 48Hk. Hvorfor fandt
jeg ikke helt ud af, andet end det nok kunne have noget at gøre med
forsikringen ved et eventuelt uheld. Men det er der sikkert en masse med et
bud på, men forbi synshallen skulle den.

mvh Hans-Erik
Suzuki DL650 V-Strom AK7
Suzuki VS1400
Suzuki VS750

Fra : Carsten Birkholm

Dato : 19-05-10 08:11

On 19 Maj, 15:22, Jopa <ad...@jp-web.invalid> wrote:
> [...]
> karburatorerne er spændt fast med
> og trækker dem ud af tragtene. Derefter kan du tage skiverne ud og

Takker for det hurtige svar. Vil prøve dette med det samme

Venligst Carsten

Fra : CL

Dato : 19-05-10 20:27

Carsten Birkholm wrote:

> Takker for det hurtige svar. Vil prøve dette med det samme
>
> Venligst Carsten

og du må ikke glemme at få den dyset om .

--
Carsten Larsen
HONDA CBR 1000 DUAL

Fra : Ukendt

Dato : 19-05-10 20:32

"CL" <ffffffff@ffff.ff> skrev i meddelelsen

> og du må ikke glemme at få den dyset om .
>
> --
> Carsten Larsen
> HONDA CBR 1000 DUAL

Hvorfor skal den omdyses ? Jeg droslede tøsens GS500 og den kørte perfekt
med 34 HK (hendes 55Kg fik den fint op på 170 uden tøven)

Fra : CL

Dato : 19-05-10 21:24

Hans-Erik wrote:
> "CL" <ffffffff@ffff.ff> skrev i meddelelsen

> Hvorfor skal den omdyses ? Jeg droslede tøsens GS500 og den kørte perfekt
> med 34 HK (hendes 55Kg fik den fint op på 170 uden tøven)

fordi at hvis droslingen er lavet rigtigt har den fået større dyser.
(ellers har den kørt for mager blandet)

--
Carsten Larsen
HONDA CBR 1000 DUAL

Fra : Flemming Disc

Dato : 19-05-10 20:35

"Carsten Birkholm" <carsten.birkholm.pedersen@gmail.com> skrev i en
meddelelse
Hej, Er der nogen som ved hvor og hvordan droslingen på en GS500E
nemmest fjernes.
Jeg købte en med drosling, men må godt køre den uden. På forhånd tak!

Originalt mont fra fabrik sidder der plast klodser oven på spjæld for at de
ikke kan åbnes helt.

Vedr. syn så skal "lille motorcykel" jo slettes fra reg attest, så der der
kan ses hvem der må køre på den, det er jo her polisen får deres oplysninger
ude i trafikken.

--

Venlig hilsen
Flemming Disc

Fra : MikeDJ

Dato : 23-05-10 08:12

Jeg har set et eks på, at drsolingen bestod i et par små huller, der var
boret i gasspjældende - således de ikke kunne åbne helt op.
Løsningen her var 2 nye gasspjæld...

Go fornøjelse
MikeDJ