Macbook programmer SKAL EJE
Fra : Simon

Dato : 19-05-10 06:15

Hej nu har jeg lige modtaget min MacBook Pro... Og så ville jeg lige
høre om i har nogle programmer som man bare må eje?

Hvis du har et så skriv navnet, evt. et link til download og hvad
programmet gør

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-05-10 13:18

Simon <s.name1.3hotchili@gmail.com> wrote:

> [...]
> høre om i har nogle programmer som man bare må eje?
>
> Hvis du har et så skriv navnet, evt. et link til download og hvad

det kommer da lidt an på _hvad_ du skal bruge maskinen til ?

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 19-05-10 13:56

Den 19/05/10 14.15, Simon skrev:
> Hej nu har jeg lige modtaget min MacBook Pro... Og så ville jeg lige
> høre om i har nogle programmer som man bare må eje?

Hvor rig er du nu og hvor rig havde du tænkt dig at være bagefter?

Fra : Per Rønne

Dato : 19-05-10 18:06

> [...]

> høre om i har nogle programmer som man bare må eje?
>
> Hvis du har et så skriv navnet, evt. et link til download og hvad

MacSOUP - til at komme på news [her].

<http://www.mothsoft.dk/macsoup.html>
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Franz Berliner

Dato : 19-05-10 19:35

> [...]

> høre om i har nogle programmer som man bare må eje?
>
> Hvis du har et så skriv navnet, evt. et link til download og hvad

Som de andre har skrevet kommer det jo an på hvad du skal bruge den til,
men hvis du er millionær kan du starte med at smide en CS5 master
collection, MS office, Axure, Final Cut Pro Studio, Maya, Logic Studio,
Ableton Live, Filemaker Pro, iWork, Modul8, Transmit og Omnigraffle på,
så kan du altid finde ud af hvad du skal lave med den senere

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-05-10 19:40

Franz Berliner <stuff@NOSPAMkampp.dk> wrote:

> [...]
> Ableton Live, Filemaker Pro, iWork, Modul8, Transmit og Omnigraffle på,
> så kan du altid finde ud af hvad du skal lave med den senere

Husk også Zend Studio, CSSEdit, Aperture 3, Handbrake, Tweetie og
NetNewsWire.

/thomas

Fra : Franz Berliner

Dato : 19-05-10 20:51

> Husk også Zend Studio, CSSEdit, Aperture 3, Handbrake, Tweetie og
> NetNewsWire.

og evt. også lige: EyeTV, PathFinder, iLife, VMWare fusion, Transmisson,
Skype, SuperDuper, Simplifymedia, Dropbox, Alarm Clock og TeamWiever

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-05-10 20:52

Franz Berliner <stuff@NOSPAMkampp.dk> wrote:

> Simplifymedia

er de ikke på vej i graven .. eller på vej med noget helt nyt ?

/thomas

Fra : Franz Berliner

Dato : 19-05-10 22:26

> er de ikke på vej i graven .. eller på vej med noget helt nyt ?

Jo, det har du da ret i...
Hvad bruger man så nu, som kan det samme?

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-05-10 22:33

> Jo, det har du da ret i...
> Hvad bruger man så nu, som kan det samme?

ingen anelse .. jeg kender ikke noget noget produkt som kan det samme

/thomas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-05-10 19:21

> ingen anelse .. jeg kender ikke noget noget produkt som kan det samme

og her var så måske forklaringen:

<http://www.macworld.com/article/151395/2010/05/simplify_google.html?lsr
c=rss_main>

/thomas

Fra : Franz Berliner

Dato : 21-05-10 09:42

> og her var så måske forklaringen:
>
> <http://www.macworld.com/article/151395/2010/05/simplify_google.html?lsr
> c=rss_main>

Aha. Gad vide hvor lang tid der går før de køber Dropbox

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-05-10 12:38

> Aha. Gad vide hvor lang tid der går før de køber Dropbox

arh nej tak ... jeg vil ikke have at google køber alt hvad der er godt
.... så er det jo ikke sjovt længere ...

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 21-05-10 16:22

> arh nej tak ... jeg vil ikke have at google køber alt hvad der er godt
> ... så er det jo ikke sjovt længere ...

> /thomas

Nåerh....de "væmmelige" kapitalister kommer ind fra højre, he, he ))

(Undskyld).

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-05-10 19:25

> Nåerh....de "væmmelige" kapitalister kommer ind fra højre, he, he ))
>
> (Undskyld).

hehe ... lige netop google er ved at vokse sig for store til min smag

/thomas

Fra : Franz Berliner

Dato : 21-05-10 16:15

> arh nej tak ... jeg vil ikke have at google køber alt hvad der er godt
> ... så er det jo ikke sjovt længere ...

Det har du ret i.

Omvendt virker det som om Dropbox er sat i verden for at blive opslugt
af nogle andre. Eller også har de uanede penge i ryggen.
Modsat fx Google docs bliver du jo ikke eksponeret for reklamer ved
nromal brug og det må trods alt koste lidt at drive serverne. Det virker
ikke helt som om de kan leve udelukkende af en Freemium strategi - men
det kan være jeg tager fejl.

--
Franz : http://www.berliner.dk

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-05-10 20:07

> [...]
> nromal brug og det må trods alt koste lidt at drive serverne. Det virker
> ikke helt som om de kan leve udelukkende af en Freemium strategi - men

de fleste jeg kender som bruger dropbox for alvor har et abb. ...

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 21-05-10 21:52

Den 21/05/10 17.15, Franz Berliner skrev:

> nromal brug og det må trods alt koste lidt at drive serverne. Det virker
> ikke helt som om de kan leve udelukkende af en Freemium strategi - men
> det kan være jeg tager fejl.

Jeg tror at det afgørende trick er at hvis DropBox dækker dit behov (og
det kunne det let her hvis jeg havde X filer om måneden som skulle være
tilgængeligt for verden) så er 2 Gb meget hurtigt brugt, og SÅ køber du
abbonementet.

Fra : Per Rønne

Dato : 20-05-10 05:30

Franz Berliner <stuff@NOSPAMkampp.dk> wrote:

> Omnigraffle

Her ville jeg så anbefale OmniFocus fra samme firma.

Actions, tasks, todos - kært barn har mange navne. Jeg kører programmet
på såvel Mac som iPhone, og snart er det også til iPad. Syncer til
Mac'ens Sync Services.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 19-05-10 20:07

http://clicktoflash.com/

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : Lyrik

Dato : 19-05-10 14:03

On 19 Maj, 14:15, Simon <s.name1.3hotch...@gmail.com> wrote:
> [...]
> høre om i har nogle programmer som man bare må eje?
>
> Hvis du har et så skriv navnet, evt. et link til download og hvad

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Jeg regner med at det er "drømmeprogrammer?" du har jo fået en
"drømmemaskine"

"Handbrake" Drømmekonvertering af DVD til harddisken.
"MIRO" Drømmevideoer fra alle Feeds som bliver hentet via bittorrent
for eksempel.
"XBMC" Drømmeafspiller inklusive undertekster.
"Google Crome" browser med installeret "Translate" så du kan læse
udenlandske aviser og få dem oversat med et "drømmetryk"
"Cyberduck" gratis FTP-program der kan lægge filer op på din server.
"Google Earth" "drømmelandkort" over hele verden med luftfotos og
billeder fra seværdigheder.
"VLC mediaplayer" kan behandle mange videofiler, samt "Fairmount" som
kan afkryptere DVD når VLC er på harddisken.

Alle er gratis eller donation-ware.

tillykke med "Drømmemaskinen!"

Jens

Fra : Thomas

Dato : 19-05-10 21:45

Simon skrev:
> [...]
> høre om i har nogle programmer som man bare må eje?
>
> Hvis du har et så skriv navnet, evt. et link til download og hvad

Bootcamp!

/Ths.

Fra : Flemming Rubini

Dato : 20-05-10 07:00

> [...]

> høre om i har nogle programmer som man bare må eje?
>
> Hvis du har et så skriv navnet, evt. et link til download og hvad

MacSoup, nyhedslæser med træstruktur, find det på macupdate.com

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 20-05-10 21:55

http://lab.arc90.com/experiments/readability/

--
Ikke ham på Facebook.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 21-05-10 18:49

On 2010-05-19 14:15:13 +0200, Simon <s.name1.3hotchili@gmail.com> said:

> [...]
> høre om i har nogle programmer som man bare må eje?
>
> Hvis du har et så skriv navnet, evt. et link til download og hvad

Hej Simon

Jeg kan se du har fundet herover fra www.davk.dk

I programmappen på din Mac, der ligger allerede en stribe programmer
som ikke er i dock'en for neden på din skærm, hvis du tækker et program
ikon ned i dock'en så opretter du automatisk en henvisning, og hvis du
bliver træt af en henvisning i dock'en, så kan den trækkes hen i
papirkurven.

Jeg arbejder med grafik, foto, video og lyd og det afspejles
naturligvis i de programmer som jeg har installeret på min maskine.

På min Mac har jeg p.t. flg. programmer i min dock:

Mail: følger med maskinen og bruges til e-mail
Safare: følger med maskinen og bruges til browse Internettet
FireFox: bruges til browse Internettet
MacSoup: bruges til at læse i nyhedsgrupper
Unison: bruges til at læse i nyhedsgrupper er p.t. min foretrukne nyhedslæser
OSXNews: bruges til at læse i nyhedsgrupper
MT-NewsWatcher: bruges til at læse i nyhedsgrupper
Cyberdock: FTP klient som jeg bruger når jeg uploader filer til mine
hjemmesider
NetNewsWire: bruges til at læse RSS feds
PhotoShop: bruges til billedbehandling
Bigital Farvemåler: følger med maskinen og bruges til farvemåling
Fuji Hyper Utilyti: RAW konverter til Fuji kamraer
Fuji Pix Viewer: Billedviser
Graphic Converter: Kan konveterer mellem et hav af grafiske filformater o.m.a.
GF Builder carbon: kan lave små animationer til internettet af gif-filer
Photomatx Pro: Kan bla. lave HDR billeder
Phønix Slides: Et program som lynhurtigt kan vise de billeder som
ligger i en given mappe
Google Earth: Landkort
ITunes: følger med maskinen og bruges til musik
Billeviser: følger med maskinen og bruges til at vise billeder o.a.
MPEG Streamclip: kan en hel masse når man arbejder med video
iPhoto: følger med maskinen er et albumprogram
iMovie: følger med maskinen og bruges videoredigering
iDVD: følger med maskinen og bruges når man laver en DVD
JED Deinterlancer: kan deinterlance en video
Soundslides Plus: kan lave soundslide til internettet
Audacity: Lydredigering
Wave Agen: holder styr på biblioteket med lydoptagelser
iChat: følger med maskinen og bruges til chat
KompZer: WYSIWYG html design program
Adressebog: følger med maskinen og bruges til adresser
TopCalculette Pro: Super regmaskine med "strimmel"
iCal: følger med maskinen og et kalenderprogram
QuarkXpress: grafisk sideombrydnings program
iPages: Tekstbehandlingsprogram, kan åbne og arbejde med word-filer
Keynote: Apples svar på PowerPoint
Numbers: Apples svar på Exel
TextEdit: følger med maskinen og er en elementær tekstbehandler som kan
det meste
Resource PRO: et program jeg heldigvis ikke har haft brug for
Adobe Reader: PDF-læser
QuickTime Player: følger med maskinen, viser et hav af forskellige
videoformater
Terminal: bruges til terminalopkoblinger
Aktivitetsovervågning: følger med maskinen og kan vise hvor meget
maskinen arbejder
Konsol: følger med maskinen og kan vise log-filer
StuffIt Expander: kan dekomprimere pakkede filer.

Og så har jeg en masse programmer i programmapppen, som jeg kun bruger
meget sjældent.

www.pure-mac.com kan du læse om næsten alle de programmer som findes
til Mac, og du kan også downloade dem.

Niels Riis Ebbesen
Valkyries Plads 1 - DK-3650 Ølstykke - Danmark

Fra : Niels Jørgen Kruse

Dato : 21-05-10 19:41

Niels Riis Ebbesen <info@niels-ebbesen.net> wrote:

> [...]
> ikon ned i dock'en så opretter du automatisk en henvisning, og hvis du
> bliver træt af en henvisning i dock'en, så kan den trækkes hen i

Man trækker dem blot ud af docken og slipper.