BMW kalder en række modeller til bremse
Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 18-05-10 21:35

....Those involved are the R 1200 GS Adventure model, the R 1200 GS, the
R 1200 R, the R 1200 RT, the R 1200 ST and the K 1200 GT...

http://news.bbc.co.uk/2/hi/business/10123403.stm

--
Dun@nt
SFau1000R Hvidguld

Fra : Ukendt

Dato : 18-05-10 22:34

On Tue, 18 May 2010 22:35:21 +0200, "J.C.Kløve" wrote:

> ...Those involved are the R 1200 GS Adventure model, the R 1200 GS, the
> R 1200 R, the R 1200 RT, the R 1200 ST and the K 1200 GT...
>
> http://news.bbc.co.uk/2/hi/business/10123403.stm

Jup, og problemet har været kendt i Tyskland i årevis med R1200R som den
værste. Typisk sker der ikke en skid i Danmark.

Uanset at R1200S ikke skulle have problemer, så er jeg sgu' glad for at
have kvittet de stive bremserør til fordel for slanger. Dog mangler jeg
stadig at fjerne to rør til bagbremsen.

Problemet er, set med mine øjne, en ABS-modulator ophængt i gummibeslag, og
mellem den og faste punkter på stellet er monteret stive bremserør. Disse
revner, eller sågar knækker ved omløberne.

Orla Pedersen
http://www.tfv-org.dk
http://www.tfv-org.dk/general/clearout oprydning, opdateret 6-5-2010

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 19-05-10 18:49

Orla Pedersen skrev den 18 maj 2010 i

> [...]
> gummibeslag, og mellem den og faste punkter på stellet er monteret
> stive bremserør. Disse revner, eller sågar knækker ved omløberne.

Yepper - har lige bestilt 10k. service samt nye Anakee sutter i
Översee, Motorradtechnik Wilhelmsen , og sparer 2.100,- kr. i forhold
til den pris jeg fik oplyst hos Xpedit, Ølgod.

I Ølgod blev der ikke snakket om tilbagekaldelse, men Wilhelmsens
gjorde mig uopfordret opmærksom på at de skiftede rørene samtidigt.

--
Mvh - Arne Lorenzen, BMW R1200GS

Fra : Steen Lindved Nielse~

Dato : 19-05-10 21:25

Arne Lorenzen <arne.lorenzen@fjerngmail.com> wrote in

> [...]
>
> I Ølgod blev der ikke snakket om tilbagekaldelse, men Wilhelmsens
> gjorde mig uopfordret opmærksom på at de skiftede rørene samtidigt.

Hej Arne

Hvilken farve er din R1200GS, jeg har set en rød her i Esbjerg, med
Adventure vindskærm !

Steen

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 20-05-10 09:16

Steen Lindved Nielsen skrev den 19 maj 2010 i

> Hej Arne
>
> Hvilken farve er din R1200GS, jeg har set en rød her i Esbjerg,
> med Adventure vindskærm !
> Steen

StoneRed, men med original GS skærm, så det er nok ikke min. Var ikke
klar over nogen særlig forskel på skærmene....

--
Mvh - Arne Lorenzen

Fra : Steen Lindved Nielse~

Dato : 20-05-10 15:10

> Steen Lindved Nielsen skrev den 19 maj 2010 i

> StoneRed, men med original GS skærm, så det er nok ikke min. Var ikke
> klar over nogen særlig forskel på skærmene....

Men hvis du seren anden rød R1200GS her i Esbjerg,
så bare hils, det kunne være mig.

Steen

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 20-05-10 19:43

Steen Lindved Nielsen skrev den 20 maj 2010 i

> Men hvis du seren anden rød R1200GS her i Esbjerg,
> så bare hils, det kunne være mig.
> Steen

Det kan du være helt sikker på

Btw: Der er ved at være pænt med MCér på gaden nu, og nogen af dem jeg
hilser på er ret forundrede: "Hvem var det, kender jeg ham"? Tydeligt
deres første sæson, hvor en af de store aha-oplevelser er en markant
udvidelse af en hidtil ukendt bekendskabskreds

--
Mvh - Arne Lorenzen

Fra : Matthias H. Matthies~

Dato : 21-05-10 04:47

Arne Lorenzen skrev:

> [...]
>
> I Ølgod blev der ikke snakket om tilbagekaldelse, men Wilhelmsens
> gjorde mig uopfordret opmærksom på at de skiftede rørene samtidigt.

Hold lige lidt øje med Wilhelmsen, da jeg har dem lidt mistænkt for at
opfordre til at få skiftet bremseklodser selv om det ikke er nødvendig.
Jeg fik selv skiftet efter kun 10.000 km og kender et par stykker mere
der har fået skiftet efter få km.
Da jeg så mine skiftede klodser kunne jeg absolut ikke se det var
nødvendig at skifte dem, så jeg tog dem med hjem. Der er masser af km i
dem endnu.
Hilsen Matthias

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 21-05-10 06:30

Matthias H. Matthiessen skrev den 21 maj 2010 i

Will do

Fra : Armand

Dato : 21-05-10 18:00

> [...]
> Da jeg så mine skiftede klodser kunne jeg absolut ikke se det var
> nødvendig at skifte dem, så jeg tog dem med hjem. Der er masser af km i

Ved service er det vel mere et spørgsmål om sagerne kan holde sig til
næstkommende service end om de er helt nedslidt :-/

--
Armand.

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 22-05-10 14:34

Armand skrev den 21 maj 2010 i

> [...]

Har nu fået hjemkaldelsen fra MP Odense hvor jeg købte BMWén.

--
Mvh - Arne Lorenzen

Fra : Ukendt

Dato : 20-05-10 20:15

> [...]

> ...Those involved are the R 1200 GS Adventure model, the R 1200 GS, the
> R 1200 R, the R 1200 RT, the R 1200 ST and the K 1200 GT...

Og for det ikke skal være løgn så knækker F800/650 GS kæder af mærket CZ,
så der kaldes tilbage ihvertfald i Sverige.

http://bmwklubben.se/viewtopic.php?f=217&t=11392