|
| GSX650f vs SV650 Fra : Bjarke Andersen |
Dato : 18-05-10 11:55 |
|
Prøvede GSX650Feren i sidste uge og var imponeret og glad, selvom der var
nogle minusser, den største var turbulensen på motorvej ved blot 110km/t.
Overvejer nu om det skal være en SV650 istedet, men nogle som kan fortælle
hvilke forskelle bør jeg forvente?
--
Bjarke Andersen
| |
Armand (18-05-2010)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 18-05-10 14:05 |
|
Bjarke Andersen skrev:
> Prøvede GSX650Feren i sidste uge og var imponeret og glad, selvom der var
> nogle minusser, den største var turbulensen på motorvej ved blot 110km/t.
>
> Overvejer nu om det skal være en SV650 istedet, men nogle som kan fortælle
> hvilke forskelle bør jeg forvente?
>
Frem for alt burde du kunne spore at SV'en er 40 kg lettere!
Aprospos GSX650f:
Modellen har æren af at være eneste arvtager efter den engang så
populære 650/4 -klasse der i sin tid blev skabt af Kawasaki, qua
introduktionen af Z650!
Og Suzuki ér tilsyneladende nostalgikere, for det samme gælder GSXR750:
p.g.a. 600/4's overvældende popularitet, er er ikke andre der har en
sportslig 750/4 på programmet!
Det er i den forbindelse sært at Yamaha i år har taget springet til
800/4 med FZ8 istedet for at benytte den klassiske 750ccm's
klassificering :-/
--
Armand.
| |
Western (18-05-2010)
| Kommentar Fra : Western |
Dato : 18-05-10 15:26 |
|
"Bjarke Andersen" <bjarke.andersen@gmail.com> skrev
> Prøvede GSX650Feren i sidste uge og var imponeret og glad, selvom der
> var
> nogle minusser, den største var turbulensen på motorvej ved blot
> 110km/t.
>
> Overvejer nu om det skal være en SV650 istedet, men nogle som kan
> fortælle
> hvilke forskelle bør jeg forvente?
>
Du skal nok først og fremmest gøre dig klart om du er til V2 eller R4.
Som Armand skriver, SV'en har en del mindre vægt at slæbe på, så selv om
GSX'en er kraftigst, så er
præstationerne er stort set ligeværdige, men måden det gøres på er
væsensforskellig.
--
Leif Westen
| |
Dennis Hellan Peders~ (18-05-2010)
| Kommentar Fra : Dennis Hellan Peders~ |
Dato : 18-05-10 19:04 |
|
"Bjarke Andersen" <bjarke.andersen@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:Xns9D7C836D25200bjoegdk@130.225.254.104...
> Prøvede GSX650Feren i sidste uge og var imponeret og glad, selvom der var
> nogle minusser, den største var turbulensen på motorvej ved blot 110km/t.
>
> Overvejer nu om det skal være en SV650 istedet, men nogle som kan fortælle
> hvilke forskelle bør jeg forvente?
Hej.
Når du kikker i den størrelse, har du så set / prøvet Kawasaki ER-6n eller
ER-6f, ER-6n har jeg kørt nogle ture på og den er ikke helt uden evner til
at få en til at smile
--
Mvh.
Dennis Pedersen
'99 BMW R 1150 GS
'06 Kawasaki ER-6n ABS (Fruens)
'91 Honda CBR 600 F2 (Knægtens)
| |
Bjarke Andersen (20-05-2010)
| Kommentar Fra : Bjarke Andersen |
Dato : 20-05-10 07:17 |
|
"Dennis Hellan Pedersen" <dhp(@)dalbynet.dk> crashed Echelon writing
news:4bf2d67f$0$4809$9f626990@news.telelet.dk:
> Når du kikker i den størrelse, har du så set / prøvet Kawasaki ER-6n
> eller ER-6f, ER-6n har jeg kørt nogle ture på og den er ikke helt uden
> evner til at få en til at smile
Nej, men jeg vil da tage og prøve den altså Feren
--
Bjarke Andersen
| |
"J.C.Kløve" (18-05-2010)
| Kommentar Fra : "J.C.Kløve" |
Dato : 18-05-10 21:41 |
|
Den 18-05-2010 12:55, Bjarke Andersen skrev:
> Prøvede GSX650Feren i sidste uge og var imponeret og glad, selvom der var
> nogle minusser, den største var turbulensen på motorvej ved blot 110km/t.
>
> Overvejer nu om det skal være en SV650 istedet, men nogle som kan fortælle
> hvilke forskelle bør jeg forvente?
>
Fun-faktoren er noget større på SV'eren, det er komforten dog ikke!
Ikke at den er dårlig på SV'eren, men den er mere "sportslig"
--
Dun@nt
SFau1000R Hvidguld
DMC - MCTC - DFMC
| |
Jim Andersen (19-05-2010)
| Kommentar Fra : Jim Andersen |
Dato : 19-05-10 13:02 |
|
Bjarke Andersen wrote:
> Prøvede GSX650Feren
> ... den største var turbulensen på motorvej ved blot 110km/t
Du kan prøve med nogle kåbe-forlænger-add-ons. Eller vokse 10cm.
> Overvejer nu om det skal være en SV650 istedet, men nogle som kan
> fortælle hvilke forskelle bør jeg forvente?
For det første er der ikke noget sæde på en SV, kun et bræt.
For det andet skal du køre med ørepropper på en SV for ikke at blive
forskrækket over det *KNÆK* der kommer fra ryggen når du stiger af og retter
dig ud.
Benvinklen er også lige rigelig skarp på en SV.
Der er nogle flere vibrationer på SV'en, og sidespejlene er ikke så gode.
Men lyden er top, og følelsen/motorgangen er fin. Den er mest til leg og
sjov og søndagsture. En mini-Ducati.
GSX er all-round, pendler- og turegnet og passagervenlig.
/jim
| |
Armand (19-05-2010)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 19-05-10 22:49 |
|
Jim Andersen skrev:
> Bjarke Andersen wrote:
>> Prøvede GSX650Feren
>> ... den største var turbulensen på motorvej ved blot 110km/t
>
> Du kan prøve med nogle kåbe-forlænger-add-ons. Eller vokse 10cm.
>
>> Overvejer nu om det skal være en SV650 istedet, men nogle som kan
>> fortælle hvilke forskelle bør jeg forvente?
>
> For det første er der ikke noget sæde på en SV, kun et bræt.
> For det andet skal du køre med ørepropper på en SV for ikke at blive
> forskrækket over det *KNÆK* der kommer fra ryggen når du stiger af og retter
> dig ud.
>
Hæ!
Dét kan jeg ikke nikke genkendende til:
Da jeg i 2007 var på 'efteruddannelse' nord for Atlanta, kom jeg efter
1½ dag på nakken af en GSXR600 over på en SV650: Det var ren
chopper-style kørestilling; en kæmpe kåbe og en forgaffel så blød som på
en Gold-Wing!
--
Armand.
| |
Bjarke Andersen (20-05-2010)
| Kommentar Fra : Bjarke Andersen |
Dato : 20-05-10 07:31 |
|
"Jim Andersen" <jim@officeconsult.invalid> crashed Echelon writing
news:ht0jva$459$1@news.eternal-september.org:
> For det første er der ikke noget sæde på en SV, kun et bræt.
> For det andet skal du køre med ørepropper på en SV for ikke at blive
> forskrækket over det *KNÆK* der kommer fra ryggen når du stiger af og
> retter dig ud.
> Benvinklen er også lige rigelig skarp på en SV.
> Der er nogle flere vibrationer på SV'en, og sidespejlene er ikke så
> gode.
Nu har jeg lånt kærestens RFer i nogen tid, og da jeg var ude og prøve
Feren forrige uge, kunne jeg godt mærke den kraftige forskel, da jeg så
skulle op på RFeren hjem, men RFeren var altså stadig lidt sjovere at
trille med end Feren.
Spørgsmålet er så om SVeren giver de samme knæk.
Men med de svar jeg har fået her, kan jeg se det generelt er de samme ting
som går igen, dvs sædet, blød affjedring og lidt om ergonomien.
--
Bjarke Andersen
| |
Jacob Bunk Nielsen (19-05-2010)
| Kommentar Fra : Jacob Bunk Nielsen |
Dato : 19-05-10 23:16 |
|
Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> writes:
> Da jeg i 2007 var på 'efteruddannelse' nord for Atlanta, kom jeg efter
> 1½ dag på nakken af en GSXR600 over på en SV650: Det var ren
> chopper-style kørestilling; en kæmpe kåbe og en forgaffel så blød som
> på en Gold-Wing!
Var det en SV 650S eller en SV 650N? I hvert fald på første generation
var der ret stor forskel på kørestillingen på de to ellers så ens
modeller.
--
Jacob | ........@
Yamaha FZS 1000 | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)
| |
|
|