MS Windows
briani 27239
Formatering af c-drevet, win 7.
Fra : Kbh.

Dato : 18-05-10 03:48

Benytter Windows 7, har skiven.
Vil nu gerne formatere c-drevet godt og grundigt og ilægge Win7 plus
div. programmer fra bunden.
Men, kan ikke hitte ud af det.
Nogle løsninger, som kan anbefales og rimelig let at benytte?

På forhånd tak.

Fra : Laziter

Dato : 18-05-10 11:47

"Kbh." <kyndby2003@yahoo.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> div. programmer fra bunden.
> Men, kan ikke hitte ud af det.
> Nogle løsninger, som kan anbefales og rimelig let at benytte?

Smid skiven i drevet og lad Win7 installationen formattere dit C drev.
Du bliver spurgt undervejs, så det kan næsten ikke blive nemmere

Mvh
Benjamin

Fra : Kbh.

Dato : 18-05-10 06:39

On 18 Maj, 12:47, "Laziter" <lazi...@gmail.com> wrote:

> Smid skiven i drevet og lad Win7 installationen formattere dit C drev.
> Du bliver spurgt undervejs, så det kan næsten ikke blive nemmere
>
> Mvh
> Benjamin

Mit barnebarn mener, at hvis jeg benytter win 7 skiven til
formatering, så vil det slettede komme til at ligge i nogle
biblioteker i c drevet.
Korrekt?
M.v.h.
Thomas

Fra : J

Dato : 18-05-10 13:48

"Kbh." <kyndby2003@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Mit barnebarn mener, at hvis jeg benytter win 7 skiven til
formatering, så vil det slettede komme til at ligge i nogle

Nej.

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 18-05-10 14:12

On Tue, 18 May 2010 05:39:06 -0700 (PDT), "Kbh." <kyndby2003@yahoo.dk>
wrote:

>Mit barnebarn mener, at hvis jeg benytter win 7 skiven til
>formatering, så vil det slettede komme til at ligge i nogle
>biblioteker i c drevet.
>Korrekt?

Nej, en formatering sletter så at sige det drev der formateres.

En simpel/hurtig/quick formatering nulstiller kun
"indholdsfortegnelsen" over drevet og kontrollerer således ikke drevet
for evt. fejl.
En fuld formatering kontrollerer for nogle fejl på drevet, forstået
således at der kommer en meddelse om antallet af fejl (hvis de ikke er
væsentlige), er det mere seriøse fejl, vil formateringen fejle.

Når jeg skriver "drevet" menes der "partitionen" og ikke hele
harddisken, dette gælder også hvis hele harddisken er partitioneret i
en partition.

/Hans

Fra : GiWeo

Dato : 18-05-10 15:49

Hej

>Mit barnebarn mener, at hvis jeg benytter win 7 skiven til
>formatering, så vil det slettede komme til at ligge i nogle
>biblioteker i c drevet.
>Korrekt?

Der er lidt om det - hvis du laver en opgradering fra CDen, flyttes
dine nuværende filer til en mappe der kommer til at hedde windows.old

Hvis du laver en clean-install med formatering, gemmes INTET !!

Fra : Erling G

Dato : 21-05-10 21:45

"GiWeo" <no@mail.here> wrote in message
> Hvis du laver en clean-install med formatering, gemmes INTET !!

Beklager ----- det passer ikke.
Har hentet masser af data på døde/omformaterede osv hdd.
F.eks. Pc-recoverey..tools kan meget.(low cost) --- (high cost) kan meget
mere.

Hvis du ikke er en underafd. af PET, så gør som anbefalet med install-disken
og så skulle det køre.

V.H.

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 22-05-10 08:30

On Fri, 21 May 2010 22:45:11 +0200, "Erling G" <er@nomail.dk> wrote:

>"GiWeo" <no@mail.here> wrote in message
>
>Beklager ----- det passer ikke.
Beklager, det så heller passer ikke.

Ved en fuld formatering gemmes der ikke noget, disken overskrives.
Ved en hurtig formatering slettes diskens hvoedindholdsfortegenlse og
de resterende data ligger urørt tilbage, men de er på ingen måde at
betragte som gemt.

Nogle data kan findes frem, men ikke alt og der er ingen garanti for
at data er det man forventer.

>Har hentet masser af data på døde/omformaterede osv hdd.
Men ikke alt og ikke med garanti for at data var validt.

>F.eks. Pc-recoverey..tools kan meget.(low cost) --- (high cost) kan meget
>mere.
Men der er ingen garanti for valideteten af de data du kan finde på
den måde, ej heller om du kan finde alt, eller om det er den rigtige
version af filerne du får fat i.

Er nogle data overskrevet (feks. ved at man har foretaget en
geninstallation) er de tabt for evigt.

Recovery tools er at pisse i bukserne i forhold til rigtig backup.
Bevares de er en løsning i tilfælde af at man har fejl påen harddisk
eller har handlet lidt hurtigere end godt var.
Data man ikke kan tåle at miste gemmes vha. backup og ikke på håbet om
at de kan findes frem ved hjælp af div mirakelværktøjer.

At påstå at data gemmes ifbm. en formatering er løgn.

/Hans